Kan Xbox one spela online mot 360?

Permalänk
Medlem

Kan Xbox one spela online mot 360?

Hej, grabben fyller år och han vill ha en xbox 360, hans kompisar har den konsollen och han vill kunna lira med och mot dom online.

Jag tittar också på Xbox one för att köpa gammal teknik inte brukar vara det bästa i längden. Jag har läst att Xbox one ska vara bakåtkompatibel men jag har ingen aning om det ens kan fungera som han tänkt om jag skulle köpa den i stället för 360n?

Går det att ge ett definitivt svar på den frågan eller blir den för allmänt ställd, det kanske beror på vilka spel dom spelar etc...?

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

nej, xbox one kan bara spela mot ONE användare, PS4 mot PS4 osv, när det gäller bakåtkompatibe 360 spel på ONE så tror jag man kommer hamna i 360 servrar, men just nu är det få 360 spel som släpps till ONE,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malekg:

nej, xbox one kan bara spela mot ONE användare, PS4 mot PS4 osv, när det gäller bakåtkompatibe 360 spel på ONE så tror jag man kommer hamna i 360 servrar, men just nu är det få 360 spel som släpps till ONE,

Detta är inte 100% sant eftersom det beror på spelet i fråga och inte konsolen.
World of Tanks, tex, går att spela 360 mot One idag.
Men det hör nog till undantagen.

Ang bakåtkompabilitet så är det under utveckling. Fler och fler spel kommer bli bakåtkompatibla och i multiplayer i dessa spelar du mot xbox360 spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shutin:

Hej, grabben fyller år och han vill ha en xbox 360, hans kompisar har den konsollen och han vill kunna lira med och mot dom online.

Jag tittar också på Xbox one för att köpa gammal teknik inte brukar vara det bästa i längden. Jag har läst att Xbox one ska vara bakåtkompatibel men jag har ingen aning om det ens kan fungera som han tänkt om jag skulle köpa den i stället för 360n?

Går det att ge ett definitivt svar på den frågan eller blir den för allmänt ställd, det kanske beror på vilka spel dom spelar etc...?

Tacksam för svar.

Skrivet av Kapten_Kanel:

Detta är inte 100% sant eftersom det beror på spelet i fråga och inte konsolen.
World of Tanks, tex, går att spela 360 mot One idag.
Men det hör nog till undantagen.

Ang bakåtkompabilitet så är det under utveckling. Fler och fler spel kommer bli bakåtkompatibla och i multiplayer i dessa spelar du mot xbox360 spelare.

Jag tvivlar dock att på att nya spel som släpps på bägge konsoler som t.ex. Call of Duty mm mm kommer att gå å spela "cross-platform" så kanske bäst att kolla upp vad sonen och hans vänner spelar innan du handlar

Säkraste alternativet är nog Xbox 360 om nu inte hans vänner planerar en övergång till One snart

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ok tack för era svar.
Blir en 360, grabben var så bestämd och han hade nog bättre koll på det där än jag trodde.