Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
localhost
Registrerad
Okt 2005

4770k 40 grader idle med vattenkylning

Var rastlös igår så jag plocka ihop lite vattenkylningsdelar från gamla byggen och satte ihop en liten loop.
280 radiator, et ekwb supremacy och en 100mm tubtopp från ekwb med en ddc-pump.

Blev helt golvad av att se att idle temps låg på 40 grader. Jag har hört att 4770k ska vara varm men det här känns lite väl.

Jag tömde till och med loopen och tog av blocket och satte på ny pasta för att vara säker på att den fick bra kontakt. Men temperaturerna var identiska.
Vid load ligger tempraturen runt 50 så kylningen verkar ju i alla fall göra sitt.

Funderar lite på om jag ska testa att delidda..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Bakteria:

Var rastlös igår så jag plocka ihop lite vattenkylningsdelar från gamla byggen och satte ihop en liten loop.
280 radiator, et ekwb supremacy och en 100mm tubtopp från ekwb med en ddc-pump.

Blev helt golvad av att se att idle temps låg på 40 grader. Jag har hört att 4770k ska vara varm men det här känns lite väl.

Jag tömde till och med loopen och tog av blocket och satte på ny pasta för att vara säker på att den fick bra kontakt. Men temperaturerna var identiska.
Vid load ligger tempraturen runt 50 så kylningen verkar ju i alla fall göra sitt.

Funderar lite på om jag ska testa att delidda..

Hur varmt var det i rummet när du kollade tempsen då? Menar det är varmt väder just nu...

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
localhost
Registrerad
Okt 2005

@Elakekocken:
Rätt svalt här idag för det blåser så runt 20 grader.