Permalänk
Medlem

Project Skadi ~ sdb

Hej!

Då var det dags igen. Införskaffade mig ett Caselabs Mercury S8 för över ett år sedan och planen var att jag skulle påbörja det nya bygget så fort jag fick chassiet men det gick sådär. Tiden och orken fanns tyvärr inte men nu efter att allt har lugnat ner sig samt att mitt förra projekt håller på att braka ihop så hade jag inget annat val än att börja bygga!

~Hårdvaran~
CPU: Intel i7 6700k
MB: EVGA Z170 FTW
RAM: G.Skill Ripjaws 4 16GB 3000MHz
GPU: 2x EVGA GTX 780 SC
SSD: 4x Samsung Evo 540 256GB
PSU: Seasonic Platinum 1000W XP2
Fläktar: Scythe GentleTyphoon AP-15

~Vattenkylning~
Rad 1: Black Ice GT Stealth 360
Rad 2: Black Ice GT Stealth 360
CPU Block: EK-Supremacy EVO -Acetal+Nickel
GPU Block: EK-FC Titan XXL Edition inkl. Backplate
RAM Block: EK-RAM Monarch
Res: Bitspower 150mm Water Tank Z-Multi
Fittings: Bitspower Angles: 90/60/45/30, Extensions: 20mm/30mm, Compression 1/2"
Tubing: Masterkleer White 1/2"
Pump: Swiftech MCP655
Pump Cov: Bitspower Pump Mod Kit Deluxe White

~Kvar att göra~
Färga om inre delar i chassit.
Printa ut kabelsamlare för både chassit och PSU.
Sleeving.
Modifiera den perforerade plåten.
Montera perforerad plåt.
Planera belysning.
~TBA~

Visa signatur

Projekt: QB / Skadi

Permalänk
Medlem

Låter som bra ideer, lycka till!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

CaseLabs = mumma! Ser fram emot detta bygge

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav:

Låter som bra ideer, lycka till!

Tackar! Kommer nog på fler idéer medans jag bygger ihop allt. (som vanligt)

Skrivet av maniac:

CaseLabs = mumma! Ser fram emot detta bygge

Ska försöka uppdatera så ofta som möjligt! Väntar fortfarande på lite delar men det hindrar mig inte till att hålla på med chassit sålänge.

Visa signatur

Projekt: QB / Skadi

Permalänk
Discokungen

Hatar dig lite för att du har ett i Gunmetal, det är sååå snyggt! Det här ska bli kul att se!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Hatar dig lite för att du har ett i Gunmetal, det är sååå snyggt! Det här ska bli kul att se!

Lung och fin! CaseLabs har faktiskt lovat att de kommer börja sälja chassin i gunmetal igen inom snar framtid!

Här kommer en liten update på det som är gjort hittills.

Plastidippade en av radiatorerna. I väntan på delar så kommer jag inte kunna slita ner mitt förra projekt QB där den andra radiatorn sitter så det får vänta!

Slutresultat.

Plastidippade moderkortsplåten samt supporten till den.

Slutresultat.

~Hårdvaran~

Visa signatur

Projekt: QB / Skadi

Permalänk
Discokungen

Mitt är dock ganska gammalt nu! Haft det sen några månader efter det släpptes, tror jag. Borde beställt Gunmetal för det är liiite dyrare nu. Fett taggad på projektet! Det ser trevligt ut!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Mmmmmm..... EVGA...mmmmmm
Lycka till med bygget

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Mitt är dock ganska gammalt nu! Haft det sen några månader efter det släpptes, tror jag. Borde beställt Gunmetal för det är liiite dyrare nu. Fett taggad på projektet! Det ser trevligt ut!

Går ju beställa enbart panelerna i gunmetal, kanske inte är värt att göra det dock. Plastidip är ju ett alternativ.

Skrivet av Nizr:

Mmmmmm..... EVGA...mmmmmm
Lycka till med bygget

Tackar!

~Sleeving~

Då var det dags igen för en liten update!

Har sleevat klart belysningen som jag har tänkt att placera under moderkortsplåten. Blir att mäta/crimpa/sleeva lite nya kablar när jag väl kommer hem ifrån jobbet! Mer bilder kommer inom kort!

Nils!

Visa signatur

Projekt: QB / Skadi

Permalänk
Discokungen

Åhhh så nice! Vill också ha MDPC-X!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Liten update!

Väntar fortfarande på att lite delar ska dimpa ner i brevlådan. Under tiden jag väntar så blir det att sleeva lite kablar samt planera mönstret för 8-pin, 14-pin (gfx) och 24-pin kablarna.

Här är några förslag på 14-pin.

~Sleeving~

Sleevat klart alla sata-kablar!

Visa signatur

Projekt: QB / Skadi

Permalänk
Proffsmoddare

Riktigt fina bilder, taggad på att se mer.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Riktigt fina bilder, taggad på att se mer.

Tackar!

Maskindelen levererar! Nu fattas bara ressen och lite fittings sen så kommer jag kunna börja såga lite i den nya plåten.

Visa signatur

Projekt: QB / Skadi

Permalänk
Medlem

Då var det dags igen för en liten update!

Kapade plåten så att den får plats i hålet vid moderkortsplåten. Det som kvarstår nu är att mäta vart hålen ska vara för res, tubing och 24-pins.

Pump/res combo!

Visa signatur

Projekt: QB / Skadi

Permalänk

Vart är pumpcombon beställd ifrån? Pris på hela köret?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oscargrundstrom:

Vart är pumpcombon beställd ifrån? Pris på hela köret?

Köpte det ifrån frozencpu för ett bra tag sen då watercoolinguk inte hade allt på lager. Tror att självaste pump/res-combon gick på runt 2000kr exkl. pump.

Då var det dags för en update igen!

Har sågat lite hål i plåten för res, tubing och 24-pin!

Ibland är det bra att man snusar! Dosan passade perfekt som mall för det stora hålet.

Ritade fram en distans och printade ut den! Tanken är att sätta den i hålet där 24-pin ska gå igenom.

Första printen blev allt för stor.. Medans jag printade ut en mindre variant så testade jag att sätta dit fittingen i hålet bredvid, passade perfekt!

Andra printen blev mycket bättre! Nu när jag väl vet måtten så är det dags att printa ut den i svart filament istället.

Baksidan.

Printar ut distansen för ressen.

Första printen blev perfekt!

Plasti dip!

Tillägg av bilder.
Visa signatur

Projekt: QB / Skadi

Permalänk

Hur går det här? Väntar ivrigt på uppdateringar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oscargrundstrom:

Hur går det här? Väntar ivrigt på uppdateringar!

Det går bra, har tyvärr inte haft så mycket tid över till projektet nu det senaste på grund av jobbet. Mer bilder kommer inom kort! Håller på med sleevingen just nu.

Visa signatur

Projekt: QB / Skadi

Permalänk
Medlem

Najs det här! Blir kul att se hur det utvecklas

Permalänk
Medlem

Detta verkar väldigt intressant och kommer att följas! Fortsätt såhär

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem

Följer självklart detta keep being awesome!

Visa signatur

- Chassi: NZXT 510 Elite, CPU: INTEL I7 6950X @ 4Ghz RAM: 64 GB DDR4 3000 mhz, MB: ASUS X99 DELUX II , GPU: RTX 3090 HOF Nätagg: 1200 watt plat, CPU Kylare: NZXT X53 , HDD: 2 x 2 TB 7200 RPM, 512 Gb SSD, 1 Tb Samsung 970 EVO M2 OS: Win10 Pro 64-Bit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bmawn:

Najs det här! Blir kul att se hur det utvecklas

Skrivet av Videoapan:

Detta verkar väldigt intressant och kommer att följas! Fortsätt såhär

Skrivet av Rikiru:

Följer självklart detta keep being awesome!

Tackar! Kul att ni gillar det!

I väntan på delar så tänkte jag slänga upp en liten update!

Har beställt lite ATX-anslutningar då det tog slut i mitten av sleevingen, kommer troligtvis få sakerna nästa vecka. Bilder på sleevingen kommer inom kort!

Plastidippen på plåten gick inget vidare, lacken började bubbla även om man körde med tunna lager. Skippade plastidippen och körde på med färg ifrån Montana istället och resultatet blev helt ok!

Primer!

Snow White & Tar Black!

Visa signatur

Projekt: QB / Skadi

Permalänk
Medlem

Update!

Äntligen klar med 24-pin! Fixade till 8-pin för cpun när jag ändå var i farten. Nu återstår det bara att sleeva klart kablarna till grafikkorten sen så påbörjas arbetet med att slänga in delarna i chassit!

Visa signatur

Projekt: QB / Skadi

Permalänk
Medlem

Då vart kablarna till grafikkorten klara!

Här är resultatet.

Nästa update kommer bli lite större då jag påbörjar monteringen av alla delarna i chassit!

Visa signatur

Projekt: QB / Skadi

Permalänk
Medlem

Då vart det dags för en till update!

Tiden har tyvärr inte räckt till det senaste men nu under helgen så fick jag ett litet ryck!

Har monterat moderkortet med alla dess komponenter, reservoiren och mid-plate. Blev också att jag började dra lite slangar med! Det som kvarstår nu är att spraya & montera den andra radiatorn, fixa resten av slangdragningen och till sist börja dra strömkablarna!

Mer bilder kommer till helgen.

Visa signatur

Projekt: QB / Skadi

Permalänk

Lite besviken att det inte blev hard tubing Men blir nog bra även detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oscargrundstrom:

Lite besviken att det inte blev hard tubing Men blir nog bra även detta!

Om nu soft-tubing vart en besvikelse för dig så kommer du nog gilla mitt andra projekt som jag börjar med efter detta!

Visa signatur

Projekt: QB / Skadi

Permalänk

@sdb: Härligt, verkar vara väldigt hög kvalite på dina byggen så ser absolut fram emot det!

Permalänk
Medlem

Här kommer lite mer bilder! Inte mycket kvar på projektet nu, har beställt lite skruvar till fläktarna samt några andra kontakter till grafikkorten då någon råkade beställa fel..

Andra radiatorn på plats!

Drain!

Förhoppningsvis så kommer detta ta bort alla vibrationer!

Visa signatur

Projekt: QB / Skadi

Permalänk
Medlem

Oh lord have mercy! Behöver torka mitt dregel..