Permalänk
Medlem

nya inear hörlurar?

Hej.

var ute och sprang igår då mina razer hammerhead slutade att spela ljud. Är glapp i kontakten tror jag.
Därför så vill jag ha nya så snabbt som möjligt.
Vill helst inte ha ett par likadana men tyckte att dom levererade rätt så bra ljud ändå.
Undrar vad ni kan rekommendera. Skulle vara glad om det är i samma prisklass.
Jag har dom både på te.x bussen men också då jag tränar så kanske ett par sporthörlurar?

Har själv ingen aning om ljud men vet att många säkert har riktigt bra inear här så dela med er gärna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Hej.

var ute och sprang igår då mina razer hammerhead slutade att spela ljud. Är glapp i kontakten tror jag.
Därför så vill jag ha nya så snabbt som möjligt.
Vill helst inte ha ett par likadana men tyckte att dom levererade rätt så bra ljud ändå.
Undrar vad ni kan rekommendera. Skulle vara glad om det är i samma prisklass.
Jag har dom både på te.x bussen men också då jag tränar så kanske ett par sporthörlurar?

Har själv ingen aning om ljud men vet att många säkert har riktigt bra inear här så dela med er gärna

Razer är väl ingen höjdare då det gäller rent och bra ljud (har dock inte provat de inear-lurar som du nämnde ovan). De jag skulle rekommendera är de som pluggar igen mina öron, as I type.

Shure SE215, sitter riktigt bra i öronen, levererar riktigt bra ljud och isolering. Sitter bra då man tränar och ligger så bra i öronen att jag kan somna med dem.

Edit: Plus i kanten är väl att de har modulär kabel, så bara att köpa ny kabel om den går sönder!

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Medlem

Har ett par av dessa, Bose® SoundSport® in-ear, dom sitter super när du sportar och glider inte ur. Bra ljud får du också. Kanske lite dyra men har inte ångrat mig en minut.. Köpte ett par till frugan med.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

Xiaomi Piston 3. De är tyvärr inte så enkla att få tag på (då de ofta förfalskas), men de kostar endast ca 250 kr och de slår alla in-earhörlurar som jag har testat under 800 kr.

Permalänk
Medlem

Sennheiser sport är väldigt populära.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeRoos:

Razer är väl ingen höjdare då det gäller rent och bra ljud (har dock inte provat de inear-lurar som du nämnde ovan). De jag skulle rekommendera är de som pluggar igen mina öron, as I type.

Shure SE215, sitter riktigt bra i öronen, levererar riktigt bra ljud och isolering. Sitter bra då man tränar och ligger så bra i öronen att jag kan somna med dem.

Edit: Plus i kanten är väl att de har modulär kabel, så bara att köpa ny kabel om den går sönder!

Vet att razer inte är kända för ljud pg.a kraken m.m men tycker att hammerhead var riktigt Nice faktiskt. Extremt ljudisolering och inte för extrem bas.
Ska kolla på dom. Men riktigt frän design iallafall med genomskinlig plast

Skrivet av NightFred:

Har ett par av dessa, Bose® SoundSport® in-ear, dom sitter super när du sportar och glider inte ur. Bra ljud får du också. Kanske lite dyra men har inte ångrat mig en minut.. Köpte ett par till frugan med.

Kollade på dom och gillade den lilla bågen. Såg ut att faktiskt sitta fast om man tränar med den.

Skrivet av Sushoz:

Xiaomi Piston 3. De är tyvärr inte så enkla att få tag på (då de ofta förfalskas), men de kostar endast ca 250 kr och de slår alla in-earhörlurar som jag har testat under 800 kr.

Men dom säljs bara utomlands ?

Skrivet av Rydisen:

Sennheiser sport är väldigt populära.

Märkte det på prisjakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Men dom säljs bara utomlands ?

Det stämmer. Tog mig ca 3 veckor att få dem levererade när jag beställde dem från Aliexpress. Går säkert att hitta någon försäljare som levererar snabbare dock.

Permalänk
Medlem

På Prisjakt finns både Xiaomi Piston 1 och 3 listade i svenska butiker, är det något att räkna med, tro?

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FilosofN:

På Prisjakt finns både Xiaomi Piston 1 och 3 listade i svenska butiker, är det något att räkna med, tro?

Piston 3 fanns på Fyndbörsen, vet själv att det är en vettig butik, då jag beställd både högtalare och projektorduk från dem

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeRoos:

Piston 3 fanns på Fyndbörsen, vet själv att det är en vettig butik, då jag beställd både högtalare och projektorduk från dem

Kanske blir att man beställer ett par själv, då. Blir det någon uppgradering från Creative EP630?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FilosofN:

Kanske blir att man beställer ett par själv, då. Blir det någon uppgradering från Creative EP630?

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är inte en uppgradering från Creatives EP630-lurar?

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Medlem

Trodde jag hade blivit klokare men tydligen inte....
Just nu står det emellan: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2789924
Och http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=951368
Då jag vill ha så bra ljud som möjligt under tusenlappen och ni verkade rekommendera båda.
kollade på denna video för att få mig någon uppfattning om bådas ljud: https://www.youtube.com/watch?v=xRfcuSjurvo

Det jag vill ha är något som kostar under tusenlappen, Ska ge bra ljud och jag vill kunna springa lite smått med den.
Gillade shure med dess snäcka som verkade vara bekväm. Men Sennheiser ska tydligen ha bredare ljudspektrum, bättre kabel m.m. Så igen!
Har någon testat båda och kan ge en OBJEKTIV syn på vilken som är bäst?

Permalänk
Medlem

Kollade nu på jaybird bluebuds X. Den såg också riktigt nice ut men lite dyrare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Trodde jag hade blivit klokare men tydligen inte....
Just nu står det emellan: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2789924
Och http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=951368
Då jag vill ha så bra ljud som möjligt under tusenlappen och ni verkade rekommendera båda.
kollade på denna video för att få mig någon uppfattning om bådas ljud: https://www.youtube.com/watch?v=xRfcuSjurvo

Det jag vill ha är något som kostar under tusenlappen, Ska ge bra ljud och jag vill kunna springa lite smått med den.
Gillade shure med dess snäcka som verkade vara bekväm. Men Sennheiser ska tydligen ha bredare ljudspektrum, bättre kabel m.m. Så igen!
Har någon testat båda och kan ge en OBJEKTIV syn på vilken som är bäst?

Jag skulle säga Shure, kolla lite på Lachlan på tuben! Han har mycket vettigt att säga om båda lurarna och om jag minns rätt tror jag han tar Shure-lurarna före Sennheiser-lurarna. Shures har nog mer "roligt ljud" och "omph", medan Sennheiser ska var med "naturliga". Detta är dock inte ut eget perspektiv, utan av att läsa på och höra från andra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Trodde jag hade blivit klokare men tydligen inte....
Just nu står det emellan: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2789924
Och http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=951368
Då jag vill ha så bra ljud som möjligt under tusenlappen och ni verkade rekommendera båda.
kollade på denna video för att få mig någon uppfattning om bådas ljud: https://www.youtube.com/watch?v=xRfcuSjurvo

Det jag vill ha är något som kostar under tusenlappen, Ska ge bra ljud och jag vill kunna springa lite smått med den.
Gillade shure med dess snäcka som verkade vara bekväm. Men Sennheiser ska tydligen ha bredare ljudspektrum, bättre kabel m.m. Så igen!
Har någon testat båda och kan ge en OBJEKTIV syn på vilken som är bäst?

För att tillägga så tycker jag om Shure-lurarnas "omph", det är inte för mycket som p12:orna tycker om, men behagligt och roligt i både metal, house/techno, hiphop och mer åt det klassiska hållet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Medlem

@xeRoos: Kan du försöka att berätta vad "ompf" är? menar du tung bas då och det är väll det dom gillar?
Men tack för tipset.

Var hos en kompis idag som tydligen hade sennheiser momentum och provade dom och fy vad roliga dom var. Mycket tryck i dom. Vet inte om det var dessa som var bra eller mina razer som var dåliga.

Men är fortfarande intresserad av den "sporthörluren" har någon en sådan och vad tycker ni om den?

Permalänk
Visa signatur

HAF 912 – i7 2600k(Stock) – 8GB RAM – GTX 760 2GB – 128GB SSD/1TB HD
Asus Zenbook UX305FA – 3200 x 1800 <3
Dell U2515H – DT250 – Logitech G400 – QPAD MK50 – Roccat Sense – Blue Snowball Ice
D40X – iPhone 5S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

@xeRoos: Kan du försöka att berätta vad "ompf" är? menar du tung bas då och det är väll det dom gillar?
Men tack för tipset.

Var hos en kompis idag som tydligen hade sennheiser momentum och provade dom och fy vad roliga dom var. Mycket tryck i dom. Vet inte om det var dessa som var bra eller mina razer som var dåliga.

Men är fortfarande intresserad av den "sporthörluren" har någon en sådan och vad tycker ni om den?

Hmm, jag ser "omph" i ljud då det är klar och tydlig bas, även med bra tryck från grunden, utan att det tar över mellanregister och diskant

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Medlem

Hej igen!

Blev ett köp av ett par momentum. Grymt nöjd med ljudet men har ett problem....
Kontrollen funkar inte som den ska. Mittknappen registreras som en volym upp knapp.
Köpte en "android" version så en sony z2 bör väl supportas? annars så blir det att lämna tillbaka och köpa Shure