Permalänk

Malware bytes

*länk raderad* vafan är detta? Nån som försöker hacka mig? kom upp 3-4 sånna medelanden med olika IP adresser:S

Stötande innehåll i länk
Permalänk
Medlem

Hejsan Douggie Wilson,

Skrivet av Douggie Wilson:

*länk raderad* vafan är detta? Nån som försöker hacka mig? kom upp 3-4 sånna medelanden med olika IP adresser:S

Nope!
När du laddade ner och installerade MBAM råkade du godkänna "jag vill prova Premium".
Nu är den prövotiden på väg att ta slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejsan Douggie Wilson,
Nope!
När du laddade ner och installerade MBAM råkade du godkänna "jag vill prova Premium".
Nu är den prövotiden på väg att ta slut.

Det är knappast vad TS frågar efter. TS undrar varför hen får upp meddelanden om att vissa IP-adressen försöker nå TS dator.

OnT: Jag vet inte varför detta händer. Men sökvägen leder ju till Steam och CSGO. Kanske någon annan kan svara på varför.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Keeper of Traditions

Ett tips är att hålla in alt när du trycker printscreen så du inte får med väldigt mycket annat.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av YamahaDGX630:

Det är knappast vad TS frågar efter. TS undrar varför hen får upp meddelanden om att vissa IP-adressen försöker nå TS dator.

OnT: Jag vet inte varför detta händer. Men sökvägen leder ju till Steam och CSGO. Kanske någon annan kan svara på varför.

Det är ju outbound, så TS dator försöker nå en skadlig webbsida som skyddet stoppar.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Tack för tipsen ang screenshot, men jag förstår fortfarande inte vad det är för nåt:D

Permalänk
Medlem

Meddelandet betyder:
csgo.exe försöker nå IP-adressen 195.2.253.146 och MBAM anser att den är en skadlig webbplats.

Om du vet att det inte är så klickar du på "Undantag i webbskyddet".

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Douggie Wilson:

Tack för tipsen ang screenshot, men jag förstår fortfarande inte vad det är för nåt:D

Du har försökt gå till någon sida som av någon anledning är svartlistad och skyddsmjukvaran sätter då stopp. Man får nog lägga till ett undantag för den sidan om du vet att den är säker.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Det där verkar vara en rysk CS server : 195.2.253.146:27015

Men den är även flaggad som en spamserver.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

...

Permalänk

oKey tack:) jag hade cs igång men jag försökte inte connecta till nån server så det är lite skumt:)

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Douggie Wilson:

oKey tack:) jag hade cs igång men jag försökte inte connecta till nån server så det är lite skumt:)

Möjligt att spelklienten ändå försöker ansluta för att få veta antalet spelare osv...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

http://i.imgur.com/3h2ZklL.jpg nu är det nåt skumt som pågår alltså, nu skype. Mitt virus program eller malware bytes hitta inget iaf.

Glömde hålla in alt när jag tog screenshotet, eftersom den bara poppar upp några sekunder flyger jag på prnt knappen.

Permalänk
Medlem

e:\Program\Steam\stea n ? Någonting lurt kanske?

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpur:

e:\Program\Steam\stea n ? Någonting lurt kanske?

Ser skumt ut faktiskt, tror TS ska kolla upp det där

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Jag som stavat fel en gång

Permalänk
Moderator
Forumledare

*raderat länk*

Du får gärna lägga upp en ny bild med mer lämpligt innehåll

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

http://i.imgur.com/N9HvnRL.jpg Så den kanske är bättre:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Douggie Wilson:

http://i.imgur.com/N9HvnRL.jpg Så den kanske är bättre:)

är inget fel tror jag får samma fel när jag har utorrent öppen blir det samma som dig fast står uttorent är inget fel kör på. virusprogramet tror att skype är skadlig eller virus

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk

Okej, tacksam för svar. Aldrig sett nåt liknande innan så:)

Permalänk
Medlem

Jag är verkligen supernyfiken på vad för olämpligt som fanns med i den första bilden

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Jag är verkligen supernyfiken på vad för olämpligt som fanns med i den första bilden

Ett olämpligt ord.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

...

Permalänk
Skrivet av Jonny Myran:

Jag är verkligen supernyfiken på vad för olämpligt som fanns med i den första bilden

En del ur min skype konversation, hårda ord du vet haha:) nej men var slarvigt såg det inte.