Geeks Gaming Teamspeak-server

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av r0obin:

Är teamspeak.geeksgaming.se nere?

Skrivet av RuneWebradio:

Ja, jag har försökt connecta flera gånger under dom sista 10 minuterna och får bara error.

Hej tyvärr så är detta fallet, har skickat iväg en fråga till våran leverantör.
Vi vet inte ännu vad som ligger bakom nertiden eller när vi är tillbaka online.

Skriver här så fort jag har en uppdatering.

Uppdate 20/12 12:25 ) Den felande länken är hittad och våran leverantör jobbar på att fixa till problemet så snabbt som möjligt.
Uppdate 20/12 13:54 ) Felet är återgärdat, välkommna in!.

Ursäkta besväret

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bl0m1:

Ursäkta besväret

Ni har inte funderat på Discord istället?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Attans. Vem skall jag nu prata med som är lika trevliga.
Eller blir det till att hoppa in på IRC

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge

Permalänk
Moderator
Skrivet av Solaris:

Ni har inte funderat på Discord istället?

Vi ska faktiskt kolla på Discord under julledigheten men en poll som vi tog i forumet visar rätt tydligt att det är uppdelat mellan TS och Discord just nu. Så vi ska ställa upp plus och minus.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1457560-poll-vilken-voip-anvander-du

Det är inte en omröstning över vad vi tänker använda utan mer en koll av vad som är populärt.

Skrivet av Provetector:

Attans. Vem skall jag nu prata med som är lika trevliga.
Eller blir det till att hoppa in på IRC

Vi är snart tillbaka kamrat!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Nä nu har dom pruttat i det blå skåpet, TS:en är nere!!! Upp snart eller ska alla komma in på en av mina under tiden?

Permalänk
Moderator

Vi löser antingen ordinarie eller en backup tills ikväll.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
SpelClockers

Nu fungerar det igen. bara att ansluta

Visa signatur
Permalänk
Moderator

Problem hos vår ISP, vi undersöker. Stay tuned.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

TS verkar vara nere igen?

Hoppas det kommer igång till 19 då det ska spelas GTA.

Permalänk
Moderator

@RuneWebradio: Som jag skrev inlägget ovan dig, vi undersöker och jobbar på ett alternativ inom kort (<30m).

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator

@RuneWebradio: Vi har en tillfällig TS uppe, 32 pers max, just ikväll. Vi löser större om vår ISP inte har fixat det imorgon.

Anslut mot IP 188.166.131.75, inget PW.

Välkommen in

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Hedersmedlem

Nu är servern uppe igen

Ber om ursäkt för nertiden.

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Ni har inte kollat mer på att sätta upp en Discord? Hade varit trevligt att ha en stor svensk server att ansluta till

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Moderator

@webbson:

Tjenare! Jo, vi har funderat (testat och haft 2 möten) men Discord saknar vissa saker vi vill ha. En bättre kanalstruktur t ex. Det sägs vara på gång och vi har ett öga på utvecklingen. Vi kommer att utvärdera om det är värt att skifta till Discord, man ska inte glömma att det är 50/50 Discord och TS split bland användare i en VOIP poll här på forumet.

Finns många saker att överväga om man vill byta. Att ha flera VOIPs gör att man delar communityt vilket inte är så bra.

Tack för att du frågar dock.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Jag var helt emot Discord tidigare. Jag gillar inte tanken att driften ligger hos någon annan, och att man inte har någon kontroll över dess backend alls.

Men nu är det så att Discord har fungerat väldigt väl, fram tills den dagen då den inte gör det. Men en dag, bland hundratals där det fungerar kalas, är ändå svårt att argumentera mot.

Discord har bra klienter för mobila enheter: Windows, OSX, och webbklient; så man behöver inte ens installera något om man bara vill prova på.

Permalänk
Geeks Gaming

Finns nu kanal för Battlegrounds på Servern. Går att fixa fler om det behövs.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Moderator

GG lämnar Teamspeak och övergår till Discord!

Geeks Gaming Discord

Långt om länge har det varit på gång, nu löper vår årslicens ut i augusti och därefter kommer vi att stänga ner TS. Det är möjligt att vi behåller en gratis 32'a som hänvisning för återanslutande som missat beskedet.

Varför byter GG? Dels har TS en kostnad men framförallt utvecklas Discord mer och erbjuder bättre möjligheter för ett community att växa. Textkanaler, appar på alla plattformar, enklare anslutning via webklient om så önskas är bara några bra anledningar.

Vi hoppas att alla de som hängt med oss sedan Mumble och nu senast Teamspeak följer med oss till nästa mjukvara, vi är och förblir samma glada spelgäng vi alltid varit!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers