Problem med fps efter formatering

Permalänk
Medlem

Problem med fps efter formatering

Hejsan! Har nu fått ett problem med min dator som jag aldrig haft innan. Igår bestämde jag mig för att göra en formatering av datorn, allting gick bra, kör Windows 7. Så jag började tweaka windows satt allting på performance osv. Innan jag formatera hade jag en GPU usage runt 80-90% och CPU låg runt detsamma, jag låg nästan alltid på en stabila 299fps i cs go den rörde knappt sig. Men nu efter formateraringen har den börjat dropa lite, vet att det inte är en stor grej men vill gärna ha tillbaka mina stabila 299fps. Men saken är att jag märkte nu att min GPU usage går bara upp till 30-40% och cpu går bara till 45-50% vilket är en markant skillnad på va det var förut. Resolution jag kör är 1024x768 och allting på low, spelar ingen roll vilken res jag kör det är alltid detsamma. Jag kör world of warcraft och H1Z1 märker inte fps förlust i dessa spela iaf, händer bara i counter-strike global offensive.

Saker jag har försökt är att tweaka lite saker i bios, satt windows till performance och grafikkortet, installerat alla drivrutiner. Kollat alla tempraturer och alla ser bra ut. Testat köra utan HT och med.

Dator:
CPU: i7 4770k OC'D 4.2GHz
GPU: Geforce GTX 970 4GB
RAM: 8GB DDR3 1600MHz
PSU: EVGA Supernova 750+ GOLD
SSD: ADATA Premier Pro 128GB
HDD: Tosiba 1TB 7200RPM
MOBO B85M-E mATX/ATX
SKÄRM: BenQ xl2411t 144Hz

Permalänk
Medlem

Någonting underligt jag märkte var om jag bytte till högsta resolutionen sen tillbaka direkt ingame så så gick min fps direkt till stadiga 299fps rör sig knappt heller....:S