Fredagsfniss humor - skrivsbord "CPU hållare"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2002

Fredagsfniss humor - skrivsbord "CPU hållare"

Letade efter ett arbetsbord till företaget, hittade ett fint sådant nu på slutet av arbetsdagen hos samma butik som vi tidigare hade köpte ifrån ett par år tillbaka.
Fick mig ett leende när jag såg bilden och läste "CPU hållare"
http://www.bafab.se/nytt/tillbehor-2/cpu-hallare-liftfix

Tänkte då på modermodemet, tja ni fattar ;c)

För övrigt, bra bord till bra pris om en vill ha ett stort (200cm) som orkar lyfta en del (130Kg)
http://www.bafab.se/nytt/skrivbord-2/hoj-och-sankbara-skrivbo...

pfff "CPU hållare" ha fredagsfniss

Trevlig helg!

Salig SolidReactor

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Så har det där fästet hetat i alla år (jag har sett det i typ 20 år), väldigt märkligt... har inte heller sett någon försöka rätta till det där begreppet heller.

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2008

Dom där hållarna är faktiskt riktigt trevliga, namnet till trots

GTX 1070 - i7-6700k - MSI Z170-A Pro - Samsung PM961 256GB M.2
Seagate Barracuda 1TB - DDR4 16GB - Corsair CX650M - Carbide SPEC-03

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2013
Skrivet av Gurk:

Så har det där fästet hetat i alla år (jag har sett det i typ 20 år), väldigt märkligt... har inte heller sett någon försöka rätta till det där begreppet heller.

Kjell har rättat till det: Datorhållare

När jag kikade där för några månader sedan, kanske var ett år, kallades det "CPU-hållare".

Trädvy Permalänk
Forumledare
Registrerad
Jan 2005

*Tråd låst i enlighet med §3.4*

Citat:

§3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang.

/moderator

Synpunkter gällande modereringen? Då kan du kontakta mig, moderatorerna, Sweclockers
Ursäkta min stavning, jag är dansk