Usb i stora volymer?

Permalänk

Usb i stora volymer?

Behöver få tag på 100st 8gb eller 16gb USB minnen som skall funka med de flesta bluray/dvd/konsoler för uppspelning av film.
Nån här som vet vart man kan köpa billiga usb minnen i stora volymer?

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Medlem

Amazon eller alibaba.com kanske? Eller ringa och prata med dustin/webhallen eller liknande. Kanske kan ge mängdrabatter

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Skrivet av Hawken:

Amazon eller alibaba.com kanske? Eller ringa och prata med dustin/webhallen eller liknande. Kanske kan ge mängdrabatter

Att köpa från affärer känns ganska dumt, eller iaf svenska affärer då de lägger på massa kr pga att de skall tjäna pengar.
Om jag skall köpa i sverige så kontaktar jag nog leverantören själv ( med tanke på hur många jag skall ha ), dock lutar det mer efter kinesiska sidor som säljer i volym av usb minnen utan "märke" då de blir billigare.
Men Kinesiska sidor är lite sketchy så hade hoppats att nån visste nån sida som är säker som säljer bra USB minnen.

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Medlem

@vallentiin: Kjell hade någon rea förra veckan med 8GB för 29:- och 16 för 49:- men verkar som att den inte är aktuell längre.

Cyberphoto rear Leef minnen, kanske kan vara någon sjukt trevlig kundservice kan ju vara värt att kolla ifall det är ett ok pris för dig.
Leef 16GB 59SEK

Permalänk
Medlem
Skrivet av vallentiin:

Att köpa från affärer känns ganska dumt, eller iaf svenska affärer då de lägger på massa kr pga att de skall tjäna pengar.

Till skillnad från företag utomlands som... inte vill tjäna pengar?

En del av priset du betalar här i Sverige går till Copyswede som privatkopieringsersättning, eftersom det numera är ett krav från EUs sida gäller något motsvarande även från andra EU-länder. Beställer du från ett land utanför EU får du (förutom eventuell fraktkostnad) även räkna med moms och tullavgift.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av willienelpson:

@vallentiin: Kjell hade någon rea förra veckan med 8GB för 29:- och 16 för 49:- men verkar som att den inte är aktuell längre.

Cyberphoto rear Leef minnen, kanske kan vara någon sjukt trevlig kundservice kan ju vara värt att kolla ifall det är ett ok pris för dig.
Leef 16GB 59SEK

59 kr är på tok för mycket med tanke på att jag skall beställa 100 st, det slutar på nästan 6000 kr.

Skrivet av twit:

Till skillnad från företag utomlands som... inte vill tjäna pengar?

En del av priset du betalar här i Sverige går till Copyswede som privatkopieringsersättning, eftersom det numera är ett krav från EUs sida gäller något motsvarande även från andra EU-länder. Beställer du från ett land utanför EU får du (förutom eventuell fraktkostnad) även räkna med moms och tullavgift.

Det jag menar är att om jag skulle köpa från ett företag här i sverige så skulle usb minnet kosta typ 50 kr och typ 25 kr av dem är det som affären lägger till för att det skall vara lönsamt, så tanken så fall är att köpa direkt från leverantören o bara betala utan butikens pålägg.
Klart företag utomlands också vill tjäna pengar men det är oftast ganska stora skillnader på priser i asien / usa och europa så även om jag skulle köpa direkt från leverantören i sverige så skulle det nödvöndigtvis inte innebära att det är billigare än att beställa utomlands.
Dessutom säljs många märkeslösa USB minnen på nätet som är lika bra som dem från scandisk

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Skrivet av Hawken:

alibaba.com

Har kollat runt lite på sidan och skall dra iväg några mail imån för att se om jag kan få priser.
Thx.

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2