NetonNet säljer begagnat grafikkort som nytt

Permalänk

@lappen81: Ja det var väldigt dåligt skrivet av mig faktiskt - det som jag hade i tankarna då var att paket som varit ute hos kund och inte varit öppnade kan säljas som "nya produkter" - vilket klart insinuerar att produkter som varit öppnade inte kan säljas som nya produkter, något som jag inte menar, utan jag menar att alla produkter som är i nyskick, dvs inga skador på paket, produkt eller innehåll på ett sådant sätt att man inte kan urskilja denna vara från en som faktiskt är "helt ny" och inte varit ute hos kund tidigare (oavsett om kund öppnat paketet eller inte) skall kunna säljas som "ny vara" utan några konstigheter.

Men tack för att du tog upp det så jag kunde rätta att jag varit otydlig tidigare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid_83:

Netonnet har öppet köp i 14 dagar, bara lämna tillbaka den om du inte är nöjd, dock håller jag med om att den ser begagnad ut.
Men som sagt det är bara att returnera på öppet köp så får du pengar tillbaka.

Vi har ju ångerrätt i Sverige, så bara att returnera och be dem byta ut. Jag förstår hur du känner då dessa produkter är ESD känsliga och kan börja fela längre in i framtiden.

Samtidigt förstår jag företaget då de måste ta emot produkter på ångerrätten från privatpersoner.