Byta eller sälja för att tjäna skins i CS GO?

Permalänk

Byta eller sälja för att tjäna skins i CS GO?

Hej hallå!

Jag är ny på det här med skins och vet inte riktigt hur det fungerar, vad som är bäst etc.

Jag har som de flesta fått diverse billiga skins enbart genom att spela. Är det möjligt att byta och sälja sig upp till dyrare skins enbart genom dessa?
Hur ska jag gå till väga? Ska jag sälja dem på marknaden, ska jag försöka göra trades med andra spelare eller ska jag byta mig upp via CS eget "kontrakt"?

Kan tillägga att jag struntar fullständigt i hur skinet ser ut, jag vill göra det här endast för att se hur långt jag kan komma.

/Nybb

Hur ska jag göra om jag vill byta med andra spelare? Vad för bud brukar fungera etc?

Inlägg sammanfogade (§4.1/bumpning) /mod
Permalänk

Om du vill byta med andra spelare så funkar sidor så som CSGOLounge perfekt. Kan även rekommendera CSGO Trade (Sverige) på facebook.

Visa signatur

HAF 912 – i7 2600k(Stock) – 8GB RAM – GTX 760 2GB – 128GB SSD/1TB HD
Asus Zenbook UX305FA – 3200 x 1800 <3
Dell U2515H – DT250 – Logitech G400 – QPAD MK50 – Roccat Sense – Blue Snowball Ice
D40X – iPhone 5S

Permalänk
Medlem

Försök att gå upp några % i varje trade och ha tålamod är mina 2 tips.
Lite "inspiration" https://www.youtube.com/results?search_query=nothing+to+knife

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

Hur billiga skins är det du har?
Kan vara svårt att byta skins som bara är värda några ören. Mitt tips är att du försöker betta på proffs matcher, och när du har fått ihop ett par euro så kan du börja byta.

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk

@profbergvall @Boozfob @Rasse12345
Tack för värdefulla tips!

Permalänk
Medlem

Om du vill tjäna stora pengar genom cs skins, så kommer du behöva lägga ner väldigt mycket tid på det. Men om du bara vill få lite snyggare skins så är det bästa att byta med andra spelare.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk

@Rawrgasm Jag tycker bara att det är intressant hur folk kan lägga så mycket pengar på skins, själv bryr jag mig egentligen inte om hur de ser ut. Därför skulle jag göra detta för att tjäna pengar, har dock inga förhoppningar om jättesummor, utan bara lite på kul.

Permalänk
Medlem

@NybbTronio: Bara så att du har det klart för dig: Det är svårt att tradea från dåliga skins till att få något bra som man kan sälja. Om man ska tjäna pengar på detta behöver man ofta börja med runt skins värda 500-1000kr, men det är klart det går att börja från inget, det tar bara längre tid.

Edit: jäklar vad negativ jag låter, men som sagt det tar tid att bygga upp från inget till något. Bästa är att börja med att betta på matcher och få dyrare skins den vägen, och sen sälja av.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Skrivet av Rawrgasm:

@NybbTronio: Bara så att du har det klart för dig: Det är svårt att tradea från dåliga skins till att få något bra som man kan sälja. Om man ska tjäna pengar på detta behöver man ofta börja med runt skins värda 500-1000kr, men det är klart det går att börja från inget, det tar bara längre tid.

Edit: jäklar vad negativ jag låter, men som sagt det tar tid att bygga upp från inget till något. Bästa är att börja med att betta på matcher och få dyrare skins den vägen, och sen sälja av.

Jag förstår att du inte vill låta negativ, du är bara realistisk
Tack för bra inputs!

Permalänk
Medlem

När man kollar på folk som sitter och öppnar lådor i cs så har dom alltid sjukt mycket nycklar. Hur fasen får dom tag i dessa?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skrivet av Hymer:

När man kollar på folk som sitter och öppnar lådor i cs så har dom alltid sjukt mycket nycklar. Hur fasen får dom tag i dessa?

Köper/trade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NybbTronio:

Jag förstår att du inte vill låta negativ, du är bara realistisk
Tack för bra inputs!

Har själv hållit på med trading på hög nivå, men la av när jag insåg att jag spenderade mer tid på det än att faktiskt spela. Men om du känner att du har tid över, så go for it. Lite pengar kan du nog tjäna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

Byt med andra spelare, sakta men säkert uppåt. Tar jävligt lång tid men om du är ute efter vad som är safeast samt va du tjänar, doit. Tradeups kommer du få skit på i de ljusblåa/mörkblåa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

När man kollar på folk som sitter och öppnar lådor i cs så har dom alltid sjukt mycket nycklar. Hur fasen får dom tag i dessa?

Skulle säga att det är fyra olika kategorier;
-De som mer eller mindre livnärar sig på twitch/youtube och får även in väldigt mycket pengar genom donationer.
-De som tradear och som spenderar mycket tid på detta, kan lätt tjäna 40€ per trade när man byter dyra skins.
-De som är för rika för att bry sig/ har ett bra jobb och har detta som hobby.
-De som bara haft en j**** tur och vunnit på någon jackpot sida några gånger

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |