Var köpa 9.5 mm-kit till Intel 530?

Permalänk
Medlem

Var köpa 9.5 mm-kit till Intel 530?

Jag letar med ljus och lykta efter ett 9.5 mm-kit till Intel 530. Jag har försökt ringa Intel (på ett svenskt telefonnummer) men jag blev bara kopplad till någon snubbe i Indien som höll på och knappade i 25 minuter (!) utan att få fram vad det var jag ville ha.

Det är alltså den självhäftande plastbit som behövs för att installera SSDn i vissa bärbara datorer:

Naturligtvis har jag köpt tre stycken 530 som bulk, där det bara följer med ett töntigt klistermärke att skämma ut datorn med.

Permalänk
Medlem

Det räcker bra med lite skumgummi.
Eller en vikt papperslapp för den delen.

Permalänk
Medlem

Ytterst få bärbara datorer där det verkligen krävs adapter, i nästan alla läge skruvas SSD:n fast i en vagga, spelar ingen roll om SSD:n är 7 eller 9,5mm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Det räcker bra med lite skumgummi.
Eller en vikt papperslapp för den delen.

Problemet är att det är luckan och några plastflärpar som håller fast disken på platsen i laptopen, extremt idiotisk konstruktion. Eftersom den är tunnare än 9.5 mm så kommer SATA-kontakten att ta upp hela belastningen från eventuella stötar, men visst - det skulle säkert gå att hitta något substitut. Helst vill jag dock få tag på originalgrejen.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag har en sådan adapter du letar efter.
PM'a mig så kan vi lösa hur jag skickar den till dig, det är till kingston diskar - men måtten är samma och gör det du är ute efter

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Problemet är att det är luckan och några plastflärpar som håller fast disken på platsen i laptopen, extremt idiotisk konstruktion. Eftersom den är tunnare än 9.5 mm så kommer SATA-kontakten att ta upp hela belastningen från eventuella stötar, men visst - det skulle säkert gå att hitta något substitut. Helst vill jag dock få tag på originalgrejen.

Så länge du har en plastbit med 2mm tjocklek, dubbelhäftande tejp så lär det ju inte spela någon roll vad det står på den.
2mm tjock plast är inte direkt en brist vara i samhället

Jag själv bytte skruvar och en liten plastbit mellan en 520 och 530... så fick ja denna 2mm plastbiten.