Problem med processor belastning under CS:GO games

Permalänk
Medlem

Problem med processor belastning under CS:GO games

Nu håller jag på att bli galen, har lagt upp trådar på flera forum men ingen verka vetta vad som är fel på min fps. Nu till problemet är att jag hade en stadig 299fps i CS:GO och allting var frid och fröjd, men så bestämde jag mig för att formatera burken vilket jag djupt ångrar nu. Nu efter formateringen efter jag har installerat exakt samma drivrutiner som jag hade innan och jag har inte ändrat ett smack, men så drar jag igång ett CS:GO game och märker direkt att något inte står rätt till, min fps fladdrar överallt och ligger verkligen inte på mina stadiga 299fps som jag hade innan formateringen. Jag har verkligen inte ändrat någonting, samma drivrutiner samma bios och samma OS förutom en fräsch formaterad burk.

Men en sak jag märkte var att innan jag formatera så låg mina 4 kärnor mellan 85-90% vardera, nu efter formateringen så ligger dem väldigt omjämt t.ex att kärna #1 ligger mellan 60-70% kärna #2 ligger kanske mellan 85-90% osv, vilket jag tycker är konstigt då dem låg alla 4 på en stabil 85-90 innan.

En sak till jag nämna är om jag drar in i ett CS:GO game och så byter jag till högsta upplösningen på 4:3 sen tillbaka till min 1024x768 upplösningen så blir min fps exakt som den var innan 299 och rör sig inte därifrån....väldigt underligt.

Testat:
*Satt windows på high performance och grafikkortet
*Testat olika bios versionr och drivrutiner samma sak med allt
*Testat Windows 10 men det var ännu sämre där så jag bytte tillbaka direkt
*Kört med lufttryck i burken
*Klockat ner processor till stock ingen skillnad

Dator:
CPU: i7 4770k 4.2GHz
GPU: ZOTAC Geforce GTX 970 4GB
RAM: Ballistix sport 8GB 1600MHz
MOBO: ASUS B85M-E aTX/mATX
SSD: ADATA Premier pro 128GB
HDD: 1TB Toshiba
PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold
OS: Windows 7 Home Premium
MONITOR: BenQ xl2411t 144Hz

Permalänk

Hur är prestandan i andra spel? Är det samma problem där eller är det bara i Csgo?
Kanske kan vara någon uppdatering på Cs?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Skrivet av Sakkan:

Känner inte av någon prestande skillnad i wow eller H1Z1, verkar bara ha påverkat CS:GO :s

Okay då har jag ingen aning :/

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

ursäkta stora bilder

Permalänk
Medlem
Citat:

– Added experimental cpu_frequency_monitoring convar to detect thermal throttling. If you have CS:GO performance problems on Windows, add “+cpu_frequency_monitoring 2″ to the CS:GO command line to see if CPU thermal throttling is an issue. If the displayed CPU frequency percentage drops below about 80-85% then you may have a problem with your CPU slowing down due to overheating. If it drops below 50-55% then you may have a serious problem. CPU overheating can be caused by overclocking, insufficient cooling, insufficient airflow, failing or dirty fans, or other causes. The CPU frequency results are displayed with cl_showfps or net_graph. For more detail see https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=2715-YIPD...

kanske är något att testa?

Permalänk
Medlem

Unparkat cores antar jag att du redan gjort?