Supermicro eller tex ASRock C2550D4I ?

Permalänk

Supermicro eller tex ASRock C2550D4I ?

Hej, är lite sugen på att bygga nytt,när jag gjorde det sist så var det en del som hade problem med tex ASRock C2550D4I/2750D4I,så jag valde vanliga pc komponenter istället, men jag är fortfarande sugen på ett nytt system med ipmi så undrar om buggarna med dessa 2550/2750 är fixade eller om man ska välja nåt annat ?

Permalänk
Medlem

Kör själv på ett Supermicro A1SAi-2750F-O, vad är det för buggar du syftar på?

Permalänk

Hittar inte tråden nu, det var nästan exakt ett år sedan jag läste om dem, men dels var det väl svårt med kompatibla nätagg,sen var det väl andra problem med stabilitet.
Sen finns det väl fler tillverkare nu,asus tex så det kanske är fixat ?

Permalänk
Medlem

Jag kan verkligen rekommenderar Supermicro-kortet. Själv kör jag det som en ESXi-nod, enda lokala lagringen är en SSD, resten körs över iSCSI, vilket gör att jag kan nyttja deras itx-chassi SC101.

Permalänk
Medlem

@BABOON_ASS: @morxy49 och @nikwad hjälper nog gärna till, du kanske även borde kika in i deras gallerier.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

@BABOON_ASS: @morxy49 och @nikwad hjälper nog gärna till, du kanske även borde kika in i deras gallerier.

Hörde jag mitt ljuvliga namn?
Nu har jag inte läst om exakt vad för buggar du pratar om med nätagget, men jag har faktiskt haft lite problem gällande nätagget på min NAS. Ibland får den för sig att starta upp i ungefär en sekund, sen dö, starta upp i en sekund igen, sen dö, starta upp en tredje gång, och då startar den oftast. Gör den inte det så får man dra ut kabeln o låta den vila ett par minuter.
Vad jag har för komponenter kan du se i min bygglogg eller bara kolla i signaturen.

Utöver det är jag grymt nöjd med komponenterna. Det bör tilläggas att det här uppstartsproblemet inte har visats på ett bra tag nu, det var nog ett halvår sen senast ungefär.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Jag har haft Supermicro A1SRi-2758F lite över ett år nu och har inte haft några problem med IPMI mer än att jag behövt återställa inloggning då jag glömt bort vad jag hade.

Visa signatur

Every time I see some piece of medical research saying that caffeine is good for you, I high-five myself. Because I'm going to live forever.
~ Linus Torvalds (2010-08-03)

Permalänk
Medlem

Jag kör med asrock c2750 i mitt bygge, kan inte annat göra än att rekommendera det. Har aldrig haft några större problem och med senaste firmwaren så fungerar även IPMI alldeles utmärkt (var lite strul ett tag med att kunna ansluta till det virtuella skrivbordet).
Att det skulle ha varit problem med nätagg har jag aldrig hört förut :/ men men, så länge man kör med något kvalité agg så bör det inte bli några problem. Köp dock inte ett för kraftfullt heller. Mitt 300w räcker och blir över så det heter duga för min setup.

Tänk bara på att freenas gillar mycket minne om du ska bygga någon större array.

Permalänk
Medlem

Det är nog denna tråden som menas www.sweclockers.com/forum/trad/1271112-egen-nas-for-hembruk-c...

Det var problem med vissa nätagg då systemet drog för lite ström vid idle tror jag?

Skickades från m.sweclockers.com