Får endast ut 14.7gb av 1tb usbdisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av alnit:

när ni disser växer upp kommer ni se det är inte frid o fröjd i datorträsket, som jag skrev jag rörde ihop extern disk o usb minne, sorry?

Det är ingen som klagar på att du rörde ihop disk och minne. Utan mer att det går inte ihop med priset oavsett vilken produkt det nu må vara.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk

Lägg upp en bild på den/det

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem

Förstår typ ingenting av det du skrivit då du verkar blandat ihop allt som går att blanda ihop...

Men ett 1TB Usbminne lär det inte vara, om du inte köpt något skumt från kina.

En bild på minnet vore till stor hjälp sedan vad menar du med "4k i valutor " ?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Det finns ännu inga 1 TB usbminnen att köpa för rimliga pengar. De minnen som säljs som 1 tb, 2 tb och så vidare är hackade minnen från kina. Man har lagt in en firmware på ett litet minne(8, 16GB) som lurar datorn att tro att minnet är större. Det ser även ut som att man faktiskt lagrar informationen på det men det gör man inte. Inget av informationen går att använda efter att den väl skrivits till minnet. Dessa minnen säljs lite här och var på ebay, blocket och tradera. Dock ej på elgiganten.

Det går inte att få tillbaka det du la på minnet och du kan inte reklamera det.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Jag tror han har rört ihop att med att han har sin 14,6GB (16GB USB minne från El-Giganten) och en 1TB extern USB-disk från eBay inkopplat samtidigt i datorn.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort lite otrevligheter o.a. trams, var trevliga. Citerar TS (för att förtydliga):

Skrivet av alnit:

Jag hade samma problem med både en 1tb usbdisk och ett minne så rörde ihop det lite, ber om ursäkt, har läst det nu iaf, tack för inputen ni som gav den, det hjälpte.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Köpte 2st "kina"-minnen från aliexpress för ett tag sedan.. har flyttat lite bilder från dator till dator osv.
Häromdagen så tänkte jag formatera om datorn pga virus med just dessa usb-minnen. Ingen av dem fungerade att formatera då det snabbt avbröts med felmeddelanden. Inget av minnena kunde ta mer än 4GB data, och dessa var klassade som 64GB samt 128GB. (59kr/st så ingen fara på den fronten).

Det jag vill säga är att det finns fejkade minnen som helt enkelt är "fejkade" till att visa en mängd i windows, när det egentligen endast är en mycket mindre datakapacitet på själva minnet.

USB/HDD's kommer i framtiden endast inhandlas från bekräftade återförsäljare, och inte från kina där dem ska vara "så mycket billigare"(Av en speciell anledning..).

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Skrivet av Extremaz:

Förstår typ ingenting av det du skrivit då du verkar blandat ihop allt som går att blanda ihop...

Men ett 1TB Usbminne lär det inte vara, om du inte köpt något skumt från kina.

En bild på minnet vore till stor hjälp sedan vad menar du med "4k i valutor " ?

Förmodligen bitcoins, som mest används till att köpa mindre lagliga saker..

Verkar som att du har köpt ett usbminne på 16gb och hade en kina-hårddisk från ebay sedan tidigare, som du sen formaterade och upptäckte att du raderat din bitcoin wallet? inte vet jag, du förklarar för otydligt TS, men om det nu hade lösts, grattis!

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

@edasvangen:

Menar du att bitcoins lagras lokalt på datorn?
Är en insatt men genuint intresserad. Om detta är fallet, vore det väl möjligt att skapa egna ut tomma intet??

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Fltoig:

@edasvangen:

Menar du att bitcoins lagras lokalt på datorn?
Är en insatt men genuint intresserad. Om detta är fallet, vore det väl möjligt att skapa egna ut tomma intet??

Det är ju det man gör "bitcoin mining"
http://www.bitcoin.se/hur-skapar-man-bitcoins/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.