Använda 3st hårddiskar?

Permalänk

Använda 3st hårddiskar?

Hejsan.

Är det så att man kan använda 3 hårddiskar i en stat dator? Hade tänkt koppla in en extra hårddisk tillfälligt för att spara ner lite bilder som finns på den. (min förra dator crashade, hade alla bilder på den hårddisken) Extremt tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emaelisthashit:

Hejsan.

Är det så att man kan använda 3 hårddiskar i en stat dator? Hade tänkt koppla in en extra hårddisk tillfälligt för att spara ner lite bilder som finns på den. (min förra dator crashade, hade alla bilder på den hårddisken) Extremt tacksam för hjälp!

Vad är en "stat dator"? Standard dator? Stationär dator?

Hur som, går att använda så många hårddiskar du vill och har uttag för.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av Elghinnarisa:

Vad är en "stat dator"? Standard dator? Stationär dator?

Hur som, går att använda så många hårddiskar du vill och har uttag för.

stationär, okej, ska kolla!

Permalänk
Medlem

Ja du kan köra 3 st hårddiskar utan problem... i princip samtliga konsumentmoderkort på marknaden stödjer i dagsläget 128 diskar ska du över det får man gå på dyra server saker men det är ju inget problem för medelsvensson iaf så..

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Emaelisthashit:

stationär, okej, ska kolla!

Jag har just nu sex diskar i min plus en DVD-brännare i ESATA-uttaget. Så det funkar så länge du har uttag på ditt moderkort.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Du kan i princip använda så många som du har uttag för på ditt moderkort (S-ATA kontakter)