Permalänk
Medlem

DVI-D får bara 60hz?

Hej jag har nyligen köpt ett Gigabyte GeForce GTX 970 Gaming G1 och vill köra på 120hz via DVI-D, har en extraskärm med vga så kör den med adapter. Just nu har jag min 120hz skärm på DVI-I platsen men vill köra den på DVI-D istället för att skapa plats för min andra skärm. Är detta möjligt och i såfall hur?

Tack i förhand och ber om ursäkt för stavningen idag, skyller på att jag är trött!

Permalänk
Medlem

... är det inte bara att ha rätt kabel och (eventuellt drivisar till skärmen) ?
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1107057-120hz-sli-och-d...

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

@Gurk: Både hona och hane är DL-DVI-D som är 120hz så bör väl inte vara några problem där? Jag har de senaste drivrutinerna från geforce experience, är det ytterligare drivrutiner jag behöver?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cenrox:

@Gurk: Både hona och hane är DL-DVI-D som är 120hz så bör väl inte vara några problem där? Jag har de senaste drivrutinerna från geforce experience, är det ytterligare drivrutiner jag behöver?

Ja, vissa skärmar (som är lite flashigare) har ibland egna drivrutiner så att grafikkortet "fattar" att det kan mata på lite högre frekvens. Geforce Experience är till grafikkortet.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

VGA adaptern kan du bara använda i DVI-I porten. DVI-D porten borde vara Dual link men jag blev fundersam när jag såg specen på ditt kort hos Gigabyte.
•Features Dual-link DVI-I / DVI-D / HDMI / DisplayPort*3
Man tolka som att det endast är DVI-I som är Dual link och klarar 120Hz. Det är bara att testa om du får 120Hz via DIV-D om inte så måste köra den skärmen via en av Displayportarna istället om du nu skall köra den gamla skärmen som VGA via adapter.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..