Speldator inkl. skärm och tangentbord. Budget 10-11000kr.

Permalänk

Speldator inkl. skärm och tangentbord. Budget 10-11000kr.

Tja! Har lessnat på min 4000kronors HP-laptop samt att spela på konsol som jag gjort sen 2006. Är därför sugen på att köpa mig en lite värre speldator. Vill helst ha Intel samt nvidia grejer. De spel jag vill kunna spela (så höga inställningar som möjligt för priset såklart) är The Witcher 3, FC4, CSGO, BF4 osv. Skärm är jag osäker som fan på. Är sugen på 144hz men är det nödvändigt? Stor skillnad i flyt? Hittade en för 2200kr. Men som sagt, vill ha det mest prisvärda alternativet men MAX 11000kr totalt. Ska jag gå högre får ni gärna övertala mig dock men inget hutlöst. Är ingen hardcore-gamer.

Har pillat ihop dessa komponenter, men har ingen större koll så åsikter/ändringar godtages gärna. Har inget OS cert. men det kanske går att lösa på något "fiffigt" sätt istället.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8388319/2015-08-27

Permalänk

Nada åsiktos?

Permalänk
Medlem

Varför vill du ha Nvidia? Intel kan jag förstå men vad jag sett så är 390/X en bättre deal än 970, samma prestanda och pris, men dubbelt så mycket Vram.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@SeeKer3Million: 390x är åtskilliga hundralappar dyrare än ett 970, och 390 är enbart likvärdig och/eller bättre vid upplösningar högre än 1080p. 970 är således inte ett dåligt val alls. Du får gärna peka på en recension som tyder på motsatsen om så är fallet.

Vad det gäller TS kundvagn: Köp ett bättre nätagg. Det lönar sig i längden. XFX gör bra budgetaggregat, annars är EVGA:s Supernovor att rekommendera. Skulle dessutom tagit en annan SSD - Samsungs 850 EVO är femtio kronor dyrare och presterar mycket bättre. Rekommedar också ett annat 970 än Gigabytes; ett semipassivt/tyst kort är guld värt, även om G1 Gaming är ett bra kort i sig.

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Arditi:

@SeeKer3Million: 390x är åtskilliga hundralappar dyrare än ett 970, och 390 är enbart likvärdig och/eller bättre vid upplösningar högre än 1080p. 970 är således inte ett dåligt val alls. Du får gärna peka på en recension som tyder på motsatsen om så är fallet.

Vad det gäller TS kundvagn: Köp ett bättre nätagg. Det lönar sig i längden. XFX gör bra budgetaggregat, annars är EVGA:s Supernovor att rekommendera. Skulle dessutom tagit en annan SSD - Samsungs 850 EVO är femtio kronor dyrare och presterar mycket bättre. Rekommedar också ett annat 970 än Gigabytes; ett semipassivt/tyst kort är guld värt, även om G1 Gaming är ett bra kort i sig.

https://www.youtube.com/watch?v=k9cKZiJw6Pk

Permalänk

Okej, bytte ut nätagget. Blev osäker på om 8gb RAM räcker? Eller bör jag ta 16? Tog en större SSD också och skiter i vanlig HDD.

Sen vilket grafikkort då tro? r9 390 eller gtx 970? Har mest hört skit om AMD jämfört med nvidia/intel från kompisar som är/var kunniga inom området. Därför jag är skeptiska till dem

Här är min nya kundvagn med både ett r9 390 och ett 970 i. Köper såklart inte båda.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8432040/2015-09-04