Bioshock Infinite crashar vid Dynamic Shadows ställt till Ultra?

Permalänk
Medlem

Bioshock Infinite crashar vid Dynamic Shadows ställt till Ultra?

Har precis installerat ett nytt grafikkort i min gamla burk (Asus GTX770) och sitter och njuter av Bioshock Infinite i full-hd på min nya skärm. Jag har dock ett problem. Så fort jag ställer in "Dynamic Shadows på Ultra" så går det inte många sekunder förrän spelet helt abrupt hoppar ut till Windows 7 skrivbordet. För att sedan komma in i spelet så behöver jag visserligen bara trycka på spelikonen varpå jag återvänder till spelet som pausat. Ställer jag "Dynamic Shadows på High" eller "Very High" uppstår inte problemet. Någon som vet vad detta beror på, konstigt är det iallafall? Mitt grafikkort har inget problem med spelet för övrigt.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem

Garanterat amd´s fel!

ne men kan det va drivrutinerna? kanske något som inte stöds utav din gpu?

Permalänk
Medlem

@criscros:

Det tror jag inte

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

@criscros:

Det tror jag inte

haha jag skoja ju!:P

har du testat att installera om drivrutiner eller uppdatera? kanske är något specifikt som din gpu lider utav?

Permalänk
Medlem

@criscros:

Det var det jag syftade på, tror inte det är något fel på min GPU. Till saken hör att jag nu spelet en god stund med Dynamic Shadows på Ultra utan att något hänt. Fattar inte vad som var problemet förut. Men det kanske uppkommer igen

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av criscros:

Garanterat amd´s fel!

Thanks, Obama AMD

Dold text
Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Thanks, Obama AMD

xD THANKS AMD !!