Gammalt spel från "Göfab"

Permalänk
Medlem

Gammalt spel från "Göfab"

Köpte det när jag vart kid, vill minnas att spelet är från slutet av 90 talet eller tidigt 2000 tal.

man kunde köpa det på "Göfab" för en tia.

Vill säga att det heter något med "Out" men kan vara helt ute och cyckla.

Det är ett Gammalt Strategi spel med rymden som miljö. Tänk er ett låg budget Home world.

Vore väldigt kul om nån annan kommer ihåg detta spel då det driver mig vansinnig att inte minnas.

Permalänk
Medlem

Har ett spel i källaren som är på PC-CDROM som heter någonting "Out.." som nog stämmer på din beskrivning.

Har faktiskt aldrig spelat det, fick det av en polare när jag gifte mig

Låg en 5-hundring i också

Tror det var ett av de större i sin genre på sin tid, får se om jag hittar det när jag går ner i "grottan" nästa gång..
(det är farligt med hus och bi-ytor)

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Inväntar ivrigt ditt svar

Permalänk
Medlem

Det var Sierra Outpost.

Hade faktiskt sålt det på tradera, kom jag på.

Kommer ihåg att man tyckte det var lite magiskt med Sierra logon på spel förr..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Tittade lite på det, verkar inte vara det spelet jag letar efter tyvärr

Permalänk
Hedersmedlem

Du kanske ska fylla på med lite mer information om spelet så att det blir lättare att förstå vilket det är.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

@Leonir:
Kan inte vara Fallout?
Behöver mer info än så tror jag, kanske du kommer ihåg namnet helt fel med

Permalänk
Medlem

Merit's Galactic Reunion?

Permalänk
Hedersmedlem

@Leonir *Bump raderad*

Tänk på att vi inte tillåter bumpning. Denna gången har jag inte låst tråden, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.

Citat:

§4.1 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Skrivet av Leonir:
Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Det är inte "Stars!" eller kanske "Space Empires" du tänker på?

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem