Problem med cs go dedikerad server.

Permalänk

Problem med cs go dedikerad server.

Tjäna!

Har precis fått igång min dedikerade csgo server. Allt funkar fint tills man ska logga in på servern. Jag kan helt utan problem gå in på community browser saken och där gå in på servern via lan tabben. Men när jag eller mina polare ska ansluta via ipn så står det bara: retrying to connect, det fortsätter tills att det kommer upp en ruta där det står: Connection timed out after 10 retries.

Här är en bild på dem portar jag "forwardat" på min Thomson TG789vn router ifrån Telia. http://imgur.com/P8XFG2p

Saker jag prövat:
*Ändrat sv_lan 0 i servern.
*Skrivit in ett portnamn efter ipn ex. "ipadress":27015
*Bjudit in mina kompisar efter att jag loggat in på servern via lan tabben.

Har ingen aning om varför det inte fungerar och jag vet inte vad jag ska söka på för att hitta en lösning. Vänder mig därför nu till er på SC i hopp om hjälp, då jag vill lira lite Cs med mina polare

Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hansson1997:

Tjäna!

Har precis fått igång min dedikerade csgo server. Allt funkar fint tills man ska logga in på servern. Jag kan helt utan problem gå in på community browser saken och där gå in på servern via lan tabben. Men när jag eller mina polare ska ansluta via ipn så står det bara: retrying to connect, det fortsätter tills att det kommer upp en ruta där det står: Connection timed out after 10 retries.

Här är en bild på dem portar jag "forwardat" på min Thomson TG789vn router ifrån Telia. http://imgur.com/P8XFG2p

Saker jag prövat:
*Ändrat sv_lan 0 i servern.
*Skrivit in ett portnamn efter ipn ex. "ipadress":27015
*Bjudit in mina kompisar efter att jag loggat in på servern via lan tabben.

Har ingen aning om varför det inte fungerar och jag vet inte vad jag ska söka på för att hitta en lösning. Vänder mig därför nu till er på SC i hopp om hjälp, då jag vill lira lite Cs med mina polare

Tack för hjälpen!

Antar att du ger dom din externa adress? så att du inte gör tabben och ger dom serverns LAN adress, ex 192.168.1.10:27015

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Hostar du servern lokalt fungerar det inte att bjuda in. Då skickas den interna LAN adress i inbjudan.
Det du kan göra för att lösa detta är att skicka konsolkommandot connect till dem med din ip istället för x.x.x.x

t.ex. connect x.x.x.x:27015

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Skrivet av qhrizz:

Antar att du ger dom din externa adress? så att du inte gör tabben och ger dom serverns LAN adress, ex 192.168.1.10:27015

Nej, jag ger dom 81.231.*******:27015 och fortfarande så fungerar de inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hansson1997:

Nej, jag ger dom 81.231.*******:27015 och fortfarande så fungerar de inte.

Du har inget övrigt brandväggsprogram som blockerar? Se till att tillåta SRCDS.exe i t.ex. Windows Brandväggen eller annan brandväggsmjukvara du använder.

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Skrivet av Shirayukiie:

Du har inget övrigt brandväggsprogram som blockerar? Se till att tillåta SRCDS.exe i t.ex. Windows Brandväggen eller annan brandväggsmjukvara du använder.

Mycket möjligt? Jag använder avast antivirus och windows brandväggen. Har du någon aning om hur man tillåter det i windows 10?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hansson1997:

Mycket möjligt? Jag använder avast antivirus och windows brandväggen. Har du någon aning om hur man tillåter det i windows 10?

Win + Q, skriv in Windows Brandvägg
Skapa regler för ut & inkommande trafik genom att välja program och sedan tillåt SRCDS.exe

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Skrivet av Shirayukiie:

Win + Q, skriv in Windows Brandvägg
Skapa regler för ut & inkommande trafik genom att välja program och sedan tillåt SRCDS.exe

Dem är tillåtna/aktiverade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hansson1997:

Dem är tillåtna/aktiverade.

Kan du ansluta till servern själv genom din externa IP?

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja

Permalänk
Medlem

Kolla om du verkligen öppnat porten: http://www.canyouseeme.org/

Visa signatur

Chassi:Define R6 Moderkort:ASUS B450 STRIX Processor:Ryzen 3600Ram: 16GB vengeance 3600MhzHårddiskar: 256 GB SSD 850 PROGrafikkort GTX 1070ti

Skärm: XL2411Z
Zowie EC2-A
HyperX Cloud II

Permalänk
Skrivet av Shirayukiie:

Kan du ansluta till servern själv genom din externa IP?

Vi gjorde nyss en liten upptäckt! Det verkar funkar för polarna att gå in på servern om jag själv inte har cs klienten igång på datorn.
Så fort jag själv sätter på cs så fungerar det inte. Vad kan de bero på tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hansson1997:

Vi gjorde nyss en liten upptäckt! Det verkar funkar för polarna att gå in på servern om jag själv inte har cs klienten igång på datorn.
Så fort jag själv sätter på cs så fungerar det inte. Vad kan de bero på tro?

Ditt CS tar förmodligen upp porten 27015 av någon okänd anledning.
Pröva byt port på servern till 27016.

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja