Witcher 3, hur ser det ut på AMD/Nvidia kort?

Permalänk
Medlem

Witcher 3, hur ser det ut på AMD/Nvidia kort?

Såg ett Youtubeklipp på Witcher 3 igår, killen skulle visa hur Ultra funkade på ett 960. Det jag direkt tänkte va att det såg väldigt fult ut, fastän det va på Ultra?

Vet inte vad Nvidia har gjort för optimeringar till själva spelet, så jag undrar om ni kan kanske bidra med några printscreens eller om ni vet vad dom har gjort för optimeringar kanske? Tycker själv spelet ser bra mycket bättre ut när jag spelar på mitt 280x.

Låt konspirationerna flöda!

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Att det ser kasst ut beror troligen på Youtube, material där komprimeras rätt hårt.

Permalänk
Medlem

Jämföra ett youtube klipp med ingame när du själv spelar förstår jag verkligen inte hur du lyckas med.
Borde säga sig själv att det inte går.

Och nej, såklart ingen skillnad om allt är på samma.

Permalänk
Medlem

Som det har sagts tidigare i tråden. Du kan inte jämföra ditt eget spel mer ett yt-klipp. Bitraten är mycket högre för dig i spelet än vad du kan spela upp på yt-klippet.

nVidias optimerings funktioner har inget mer grafiken i sig att göra. Den bara anpassar inställningarna optimalt mot din hårddvara för den bästa upplevelsen.

t.ex Om ditt grafikkort bara har 2gb Vram så skruvas grafiken bara upp till den nivån att minnet hänger med.

Permalänk
Medlem

Ja såklart att Youtube komprimerar bilden så att det blir sämre. Det hade jag i åtanke Men jag tyckte ändå det verkade sämre. Läste ju ganska nyligt om att Nvidia "optimerade" spelet så att det såg sämre ut i smyg för att få lite bättre prestanda.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080