333 fps Black Ops (call of duty)

Permalänk
Avstängd

333 fps Black Ops (call of duty)

Halloj!

Har blivit så jädrans kass på detta med inställningar, just nu har jag precis startat upp nya riggen med ett R9 390 8GB, och förut har jag oftast suttit med GTX 680/770 R9 280x, har aldrig kunnat ligga på stabila 333 fps i Black Ops, som är en liten form utav glitch då allt flyter på mycket bättre man springer tyst och hoppar längre, vilket är en fördel för mig som trickshottar.

Vad bör jag ändra för att få det bättre?

Anti-aliasing
Texture Filtering
Texture Quality
Shader warming
Field of View

Går ja ner i video mode från 1920x1080 till lägre så uppnär jag mitt mål, men då blir det inte alls lika skön kvalité, med ett R9 390 tycker jag man borde kunna få 333 fps utan problem även på högre upplösning.

Com_maxfps 333
CL_Maxpackets 100
Snaps 30
Rate 35000

Något mer jag bör ändra i console?

Nu kanske inte någon utav er ens spelar Black Ops längre, men någon kanske har gjort, vet att man även "på den tiden" kunde uppnå 333 fps i vissa fall om man hade det bästa av det bästa + lite klockning, vet att folk skriver att dom har typ i7-920 GTX580 och får ut runt 400 fps.

Mina övriga komponenter är i7-2600k (förnuvarande oklockad pga original kylare), 8GB DDR3 1600, Z68 mobo, 750w Supernova G2, 240GB SSD.

Tacksam för svar

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem

Antingen så trollar du eller så är du dum. Varför ska det vara just 333 fps?

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Skrivet av Treant:

Antingen så trollar du eller så är du dum. Varför ska det vara just 333 fps?

Jag har inte spelat Black ops själv, men jag har hört detta förr; att en specifik FPS på nåt sätt ger en ett övertag.
Med en snabb sökning på mobilen hittade jag detta:
"I hope you know that com_maxfps and cl_maxpackets work together. A higher framrate isn't important for your eyes, but very important for the network data.
Example:
With com_maxfps 125 and cl_maxpackets 80 you'll send 2 commands per frame to the server.
With com_maxfps 60 and cl_maxpackets 80 you'll only send 1 command per frame to the server.
With com_maxfps 333 and cl_maxpackets 80 you'll send 4 commands per frame to the server.
So if two players (same skill) are in a combat and one of them plays with higher framerate, he has the better chance to get the kill (due to more commands the server got from him).
Btw. there is a bug in the quake engine which will let you jump a little bit higher with exactly 125fps.
"

Jag vet inte om det är sant eller bara en myt. Men det är väldigt ovist av dig att vara så nonchalant och allmänt dryg.

Visa signatur

PSU: EVGA Supernova G2 850W Mobo: ASUS MAXIMUS VIII HERO CPU: i7 6700K + Noctua NH-D15 GPU: ASUS Strix GTX 980 Ti RAM: Vengeance LPX 16GB(2x8GB) 2666Mhz Monitors: BENQ XL2420G 1080p@144Hz Storage: 500 GB Samsung 850 Evo, 1 TB WD Blue OS: Win10 Peripherals: V-MODA Crossfade M-100, Razer DeathAdder 3.5G, Func KB-460 MX Red
Laptop: Dell XPS 13 9350

Permalänk
Medlem

hur många ms pratar vi om ?

Om det är som det gamla heliga COD så kan man fulspela med låga rates och hög ping.. Du får lätt att träffa andra men dom får svårt att träffa dig.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaeger90:

Halloj!

Har blivit så jädrans kass på detta med inställningar, just nu har jag precis startat upp nya riggen med ett R9 390 8GB, och förut har jag oftast suttit med GTX 680/770 R9 280x, har aldrig kunnat ligga på stabila 333 fps i Black Ops, som är en liten form utav glitch då allt flyter på mycket bättre man springer tyst och hoppar längre, vilket är en fördel för mig som trickshottar...

Någonting jag verkligen funderar över är vad du behöver 333 FPS till? Den bästa spelskärmen på marknaden erbjuder 144Hz, alltså 144FPS är allt du får ut på skärmen som max? Så jag förstår inte riktigt vad 333 FPS ska vara bra för. Jag har capat min på 175 FPS men det är bara för att slippa gå under 144 FPS ifall man får lite FPS drop, vilket kan vara problem med v-sync ibland. Jag kan ju vara helt ute och cyklar här eftersom jag vet att folk i t.ex CS föredrar så hög FPS som möjligt 300+ osv, så kanske det finns något logiskt i detta? Men jag tror inte riktigt att högre FPS är nytta i Blops eftersom man får rätt rejäl screentearing av det.
Jag spelar även jag Black Ops även nu för tiden, så det är trevligt att se att spelet lever än, bland andra svenskar.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Treant:

Antingen så trollar du eller så är du dum. Varför ska det vara just 333 fps?

Välj dina ord bättre, du är dum, som nedanstående skrev, man hoppar högre och springer tyst emellanåt, en glitch som gör så man får lite övertag mot andra i vissa fall men dels för att kunna hoppa högre och underlätta trickshottande vilket är det jag sysslar med.

Skrivet av Phantomcave:

Jag har inte spelat Black ops själv, men jag har hört detta förr; att en specifik FPS på nåt sätt ger en ett övertag.
Med en snabb sökning på mobilen hittade jag detta:
"I hope you know that com_maxfps and cl_maxpackets work together. A higher framrate isn't important for your eyes, but very important for the network data.
Example:
With com_maxfps 125 and cl_maxpackets 80 you'll send 2 commands per frame to the server.
With com_maxfps 60 and cl_maxpackets 80 you'll only send 1 command per frame to the server.
With com_maxfps 333 and cl_maxpackets 80 you'll send 4 commands per frame to the server.
So if two players (same skill) are in a combat and one of them plays with higher framerate, he has the better chance to get the kill (due to more commands the server got from him).
Btw. there is a bug in the quake engine which will let you jump a little bit higher with exactly 125fps.
"

Jag vet inte om det är sant eller bara en myt. Men det är väldigt ovist av dig att vara så nonchalant och allmänt dryg.

Det är sant, och det fungerar :).

Skrivet av hakd:

hur många ms pratar vi om ?

Om det är som det gamla heliga COD så kan man fulspela med låga rates och hög ping.. Du får lätt att träffa andra men dom får svårt att träffa dig.

Det är dock inte av intresse för mig, är tillräckligt bra inte många som klår mig ändå just med FPS är som han ovanför skriver och jag kommer inte upp i stabila 333 av någon anledning. Därför jag tänkte om någon var mer kunnig än mig gällande inställningarna.

Skrivet av Hjemrdeil:

Någonting jag verkligen funderar över är vad du behöver 333 FPS till? Den bästa spelskärmen på marknaden erbjuder 144Hz, alltså 144FPS är allt du får ut på skärmen som max? Så jag förstår inte riktigt vad 333 FPS ska vara bra för. Jag har capat min på 175 FPS men det är bara för att slippa gå under 144 FPS ifall man får lite FPS drop, vilket kan vara problem med v-sync ibland. Jag kan ju vara helt ute och cyklar här eftersom jag vet att folk i t.ex CS föredrar så hög FPS som möjligt 300+ osv, så kanske det finns något logiskt i detta? Men jag tror inte riktigt att högre FPS är nytta i Blops eftersom man får rätt rejäl screentearing av det.
Jag spelar även jag Black Ops även nu för tiden, så det är trevligt att se att spelet lever än, bland andra svenskar.

I detta fall har det med en glitch att göra som nämnt ovan, om vi står öga mot öga och du har lägre fps nivå och jag har mina 333 cappade så är det mer sannolikt att jag får killen, dessutom hoppa högre för att underlätta trickshottandet.

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Avstängd

https://www.youtube.com/watch?v=35h7snPXrCY

Här har ni en tidig video när jag precis lärt mig grunderna, staketet ni ser till höger kunde jag på den tiden inte hoppa över utan att landa på staketet, nu kan jag komma springandes och hoppa över då jag ligger på högre FPS, på den tiden hade jag 85 som är inställt original, men vill få ut cappen på 333.

Hoppas mina svar har gett er en bättre förklaring

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaeger90:

Välj dina ord bättre, du är dum, som nedanstående skrev, man hoppar högre och springer tyst emellanåt, en glitch som gör så man får lite övertag mot andra i vissa fall men dels för att kunna hoppa högre och underlätta trickshottande vilket är det jag sysslar med.

Det är sant, och det fungerar :).

Det är dock inte av intresse för mig, är tillräckligt bra inte många som klår mig ändå just med FPS är som han ovanför skriver och jag kommer inte upp i stabila 333 av någon anledning. Därför jag tänkte om någon var mer kunnig än mig gällande inställningarna.

I detta fall har det med en glitch att göra som nämnt ovan, om vi står öga mot öga och du har lägre fps nivå och jag har mina 333 cappade så är det mer sannolikt att jag får killen, dessutom hoppa högre för att underlätta trickshottandet.

Aha, jag förstod inte hur denna glitch fungerar riktigt. My bad. Men borde inte denna vara patchad då spelet trots allt är 5-6 år gammalt nu?

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Aha, jag förstod inte hur denna glitch fungerar riktigt. My bad. Men borde inte denna vara patchad då spelet trots allt är 5-6 år gammalt nu?

Det är inte en bugg i spelet utan en bugg i motorn och inget som går att patcha bort.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hjemrdeil:

Aha, jag förstod inte hur denna glitch fungerar riktigt. My bad. Men borde inte denna vara patchad då spelet trots allt är 5-6 år gammalt nu?

Precis som han här under säger

Skrivet av Ahlen:

Det är inte en bugg i spelet utan en bugg i motorn och inget som går att patcha bort.

Så sant som det är sagt!

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||