Permalänk
Medlem

capturecard för x360

sitter med ett xbox 360 som jag skulle vilja filma det jag gör. äger inte ett xbox one och kommer inte göra det på många år om ens någonsin.

  1. jag vill filma från xbox och sen lägga in dom på datorn (den får gärna göra det direkt). den får gärna encoda filerna från början (eller vad jag ska säga) så filerna inte tar så mycket plats på datorn likt fraps gör.

  2. tänker inte streama det, men om möjligheten finns på kortet så vore det väl skoj.

  3. har den support för annat än xbox 360 också hade det varit skoj då jag äger många äldre konsoller. dock inget krav.

  4. tänker inte spendera en förmögenhet på kortet.

  5. just nu går en 15m hdmi sladd mellan datorn och tvn (för att ge ett avstånd om det spelar roll)

  6. vore underbart om man kunde lägga voiceovers redan när man spelar i det utan att använda ett xbox headset i kontrollen. detta kommer vara ett avgörande val om något av korten har det

  7. det ska gå att beställa i sverige

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Avståndet mellan din dator och hdmi kommer vara ett problem, 15 meter är ca 5 meter längre en rekommenderat max avstånd för HDMI, så med den risken var beredd på att enheterna inte kanske hanterar den längden.

Det finns repeaters o.s.v att skaffa men... inte vidare trevlig lösning.

Så på grund av detta skulle jag rekommendera enheter som inte är beroende av en dator, och därmed inte kan streama om du kör dom portabla.

T.ex. sådan enhet är AverMedia Live Gamer Portable.

Vill du dock testa på bättre enheter överlag så har du
Elgato Game capture HD ( stödjer så got som alla konsoler )
Hauppauge HD PVR 2
Avermedia Game Broadcaster HD

Vill du ha ännu bättre prylar för just spel så har du Micomsoft enheter men dessa måste du importera från Japan och är inte i det billigaste laget.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Avståndet mellan din dator och hdmi kommer vara ett problem, 15 meter är ca 5 meter längre en rekommenderat max avstånd för HDMI, så med den risken var beredd på att enheterna inte kanske hanterar den längden.

Det finns repeaters o.s.v att skaffa men... inte vidare trevlig lösning.

Så på grund av detta skulle jag rekommendera enheter som inte är beroende av en dator, och därmed inte kan streama om du kör dom portabla.

T.ex. sådan enhet är AverMedia Live Gamer Portable.

Vill du dock testa på bättre enheter överlag så har du
Elgato Game capture HD ( stödjer så got som alla konsoler )
Hauppauge HD PVR 2
Avermedia Game Broadcaster HD

Vill du ha ännu bättre prylar för just spel så har du Micomsoft enheter men dessa måste du importera från Japan och är inte i det billigaste laget.

tack för hjälpen. hittade ett elgato hd60 för 1200kr så jag skaffade det.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!