Permalänk

Eyenifinty adaptrar?

Hejsan!

Har ett r9 280x och två st skärmar, men kom över en till likadan svinbilligt. Innan har jag kört skärm 1 direkt till HDMI och skärm två till DVI.

För att köra Eyenfintiy har jag förstått att jag behöver adapter. Alla skärmarna har bara HDMI tyvärr och som det ser ut just nu:

skärm 1 Hdmi-Hdmi
skärm 2 Hdmi-dvi
skärm 3 Hdmi -dvi

Men detta fungerar ej (bara en två st).

Kan jag köpa typ denna: http://www.inet.se/produkt/8906419/accell-adapter-displayport...

Så kommer skärm ett hoppa igång också?

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk

Huvudsaken är att adaptern är aktiv, och vad jag kan se kommer denna fungera prima. Själv kom jag över en billig adapter på eBay för ungefär halva priset.. dock tar det tid. Men kan ju vara värt att fundera på!

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk
Skrivet av metalkiller78:

Huvudsaken är att adaptern är aktiv, och vad jag kan se kommer denna fungera prima. Själv kom jag över en billig adapter på eBay för ungefär halva priset.. dock tar det tid. Men kan ju vara värt att fundera på!

Okey för jag ser att många kör såhär:

Skärm 1. Hdmi-hdmi
Skärm 2. Hdmi-Dvi
Skärm 3. Hdmi-Aktiv adapter displayport till displayporten.

Så för att klargöra kommer jag få göra såhär och det fungerar:

Skärm 1. Hdmi-Dvi på kortet
skärm 2. Hdmi-Hdmi
skärm 3. Hdmi-Adaptern som är länkad i mitt första inlägg och sen in i Mini displayport på kortet.

Detta fungerar?

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk

Den jag länkade kommer ej fungera då jag har Mini displayport och inte vanlig displayport på kortet.

Har svårt att hitta någon aktiv adapter så jag kan använda en HDMI skärm till mini displayport.

Denna borde fungera eller https://www.komplett.se/product/619157/datorutrustning/kablag...

Så kan jag koppla in en av mina skärmar med en adapterkabel i adaptern haha. Alltså

Skärm(hdmi) kabeln gör om den till Dvi som sen går till adaptern som sen går till datorn(mini displayport)

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11