2xAsus GTX 680 med WB, i930, Asus P6X58D-E, Corsair 3x2GB

Permalänk
Medlem

2xAsus GTX 680 med WB, i930, Asus P6X58D-E, Corsair 3x2GB

Hej!

Säljer två fullt fungerande Asus GTX 680-2GD5 med Watercool Heatkiller GPU-X3 "Hole Edition" Ni-Bl+backplate installerade. Originalkylare och tillbehör följer med vardera kort, samt diverse pinaler för blocken.

Slänger med en SLI-länk/GPU-X Dual-link för vattenblocken om någon köper båda korten.

1000:-/styck exkl frakt eller till högst bjudande.

Core i7 i930 med stockkylare, Asus P6X58D-E och Corsair 3x2GB DDR3 1600MHz (CMP6GX3M3A1600C7) säljs först och främst helst i ett paket.
Kartong samt tillbehören till moderkortet följer med.

1000:- exkl frakt eller till högst bjudande.

Förskottsbetalning till bankkonto och köparen står för frakten. Förbehåller mig rätten att sälja till vem jag vill.

Mvh

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på ett 680 om skicka är ett alternativ. Då jag är i tankar på att bygga min första loop undrar jag om du har lite andra vattenkylnings grejer till salu. (Har inget sådant just nu.)

EDIT: Har hittat kort på andra håll så jag drar mig ur.

Visa signatur

Enthoo Evolve ITX, Asus strix B550-i, R5 5600x, GTX 1080, FD Integra R2 750w, 660P 1TB

Permalänk
Medlem

Absolut kan det skickas i ett paket söder över.

Har inte nånting utav det senaste inom vattenkylning att sälja. Mer än en äldre Eheim 1048 i ett bra skick (230V pump) samt en Dtek Heat Core med shroud för 120mm fläkt. En 140mm täcker nästan hela ytan på den radiatorn om man vill köra med en sån istället.

Kanske inget stiligt men de kan göra jobbet.

Permalänk
Medlem

Är det svårt att skruva tillbaka orginalkylaren? Är sugen på ett kort men jag är inte den mest händiga vid att skruva i gpu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoebits:

Är det svårt att skruva tillbaka orginalkylaren? Är sugen på ett kort men jag är inte den mest händiga vid att skruva i gpu

Nää inte direkt. För att få på gamla kylaren så behöver du en mindre torx samt en stjärnmejsel, efter att blocket och backplaten är borta (bara att ta lös alla insexskruvar med medföljande nyckel)

Du kan komma att behöva ersätta gamla värmeledande tejpen/thermal pads (1mm tjocklek?) mellan kylaren och kortets minnen t ex, finns hos Inet. Den gamla tejpen kom inte av helt rent när jag själv demonterade kylarna för att montera blocket. Tejpen finns kvar ännu på kylaren där det behövs, så att veta var det behövs bytas ut är inget problem.

Kylaren monteras i tre steg.

Första biten är som sagt att ordna med tejpen där, sedan skruva på den stora värmeledande svarta plåten med fläkten och sätta dit fläktens kontakt. Första plåten täcker i princip hela kortet förutom kärnan i sig och skruvas fast med torx f.ö.
Minst två stjärnskruvar ska också in från sidan där DVI/DP osv uttagen sitter.

Nästa steg är att rengöra försiktigt kärnan med typ kemisk ren bensin från Gripen, på med ny pasta och dra ut ett lager t ex med ett kreditkort så hela kärnan täcks. Sen tar du och lägger kortet så det passar på kylflänsen (istället för tvärtom), så du kommer åt och sätta dit fjäder plus skruv i alla hålen för att skruva fast flänsen. Skruva fast den i ett kryss. 1-3-2-4.

Sista steget är bara att skyddet eller kanalen för hetluften ska på, utsidan kan man kanske säga också. Det är vanliga stjärnskruvar som skruvas in här och där runt om efter du har satt den på kortet.

Det kanske låter värre än det är. Ganska enkelt bara man tar det försiktigt.

Titta på Youtube där de t ex installerar ett vattenblock på ett GTX 680 så får du en susning. Det blir ju likt så men bakvänt.

Permalänk
Medlem

Om du inte har något bud på i7 paketet så kan jag börja på 500+ frakt.

Visa signatur

Moderkort: ASRock H61M- DGS, Processor: Intel i3 3225, Grafik: GTX 460SE, RAM 2x4 GB 1600MHz ddr3 , 1TB HDD Seagate Barracuda, 450W Antec VP450P PSU och en stor svart jävla låda.

Permalänk

700kr för i7 paketet

Permalänk
Medlem

Står ju t.om. "1000:- exkl frakt eller till högst bjudande." så att ni börjar buda under 1000kr är oförståeligt.

Permalänk
Medlem

@GooGeL: Jag har ej budat 1400kr, jag frågade om grejerna var mina för den summan....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugom3:

@GooGeL: Jag har ej budat 1400kr, jag frågade om grejerna var mina för den summan....

Ah förlåt, missförstod.

Budar du 1400:- och ingen över så är det ditt.

Permalänk
Medlem

@GooGeL: Jag är ej intresserad, dessa grejer har gått flera gånger för mindre summor!

Permalänk
Medlem

Okej, tack ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av frallzon:

Står ju t.om. "1000:- exkl frakt eller till högst bjudande." så att ni börjar buda under 1000kr är oförståeligt.

Läs det fetmarkerade igen. Du kanske tolkar det annorlunda men jag tolkar det som att man kan börja under och sen jobba sig uppåt om det finns andra som är intresserade.

Visa signatur

Moderkort: ASRock H61M- DGS, Processor: Intel i3 3225, Grafik: GTX 460SE, RAM 2x4 GB 1600MHz ddr3 , 1TB HDD Seagate Barracuda, 450W Antec VP450P PSU och en stor svart jävla låda.

Permalänk
Medlem

i930 kitet är just nu bokad och såld.

Permalänk
Medlem

i930 kit sålt.

Permalänk

Priside för bägge grafikkorten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindkvist94:

Priside för bägge grafikkorten?

Tjo, haft lite klämmigt på jobbet så nu fick du ett lite segare svar.

Hur som helst så, vad vill du buda själv? Mitt önskemål var att hitta nån som ger 2500:- inkl frakt. För det så skickar jag iväg korten direkt.

Mvh

Permalänk
Medlem

680:i korten är just nu bokade.

Permalänk

Jag lägger bud på 1800 för korten med tillbehör

Permalänk
Medlem

Allt är nu sålt.