Optisk läsare i ny data

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Aug 2015

Optisk läsare i ny data

Hej

Tänkte köpa ny data snart men undrar om ni tkr det är värt pengarna att köpa en optisk cd eller dvd läsare?? det känns som man nästan aldrig använder den längre ,,

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Jag hade nog lagt pengarna på en extern DVD brännare som man kan koppla in vid behov.

Trädvy Permalänk
Testpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012

Köp en extern, kostar 300kr. Detta kanske är dyrare än en intern men du slipper:
Besväret att ha en i datorn som skall kopplas in.
En ful enhet som sitter i chassit.
Kablar som går kors och tvärs i chassit.
Vara en bakåtsträvare.
Kostnaden för en Sata-kabel.
Ha känslan att lagt pengarna på något du inte använder.

Mitt chassi kan inte ens ha en optisk enhet. (5.25" enheter).

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Gaming Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Grycksbo
Registrerad
Feb 2010

Data Huh... "dator"

Ont: Köp en extern eller inte alls. Den interna kommer då ta upp en Sata-plats, synas fult i chassit och oanvändbar.

[i5 4670k]-[MSI Z87 GD65-GAMING]-[Corsair 16GB 1600MHz XMP ]-[EVGA Supernova G2 750W]-[ZOTAC GTX 980Ti AMP Extreme 6GB]-[Windows 10]-[Acer 27" XB270HU]-[]-[QPAD 8K]-[QPAD MK-90][Asus Essence STX II]-[Beyerdynamic DT 770 Pro 250 ohm]-[Röde PodCaster USB + PSM-1 + PSA-1]-[Wii U]-[PS4 Pro]

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Här
Registrerad
Jul 2009

*tråd låst*

Citat:

§10.1 Användarkonton är personliga och får inte säljas eller överlåtas. En fysisk person får inte registrera mer än ett användarkonto och det är inte tillåtet att registrera ett nytt om det gamla blir avstängt. För att förebygga missbruk raderas inte användarkonton eller tillhörande uppgifter på begäran. Det är möjligt att byta användarnamn genom att kontakta oss.