Star Wars: Battlefront blir öppen beta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Det är 10 år sedan senaste spelet kom, och du förväntar dig ett Battlefront 2 med modern grafik? Självklart blir spelet annorlunda, och det är bra. Har Battlefront 2 på Steam, det är bra men inte lika bra som jag minns. Det mesta är nostalgi, givetvis är spelet bra, man kan fortfarande ha kul när man spelar. Men det är inte det perfekta spelet man minns. Det nya Battlefront ska vara annorlunda, men ta in stilen från dom gamla spelen, liknande modes, men även lite nytt, möjligheten att välja mellan 1st/3rd person med mera. Spelet ser riktigt bra ut så jag tror att det kommer vara kul bara dom inte gör samma misstag som med Battlefield spelen när dom släpptes. Sen hoppas jag verkligen att dom slopar skitsystemet battlelog med webbläsare, nog det största felet med Battlefield spelen IMO

Som sagt gör dig redo att bli besviken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

Välkommen till verkligheten det nya Battlefront gör inget för att fortsätta vad som gjorde Battlefront 1&2 så bra som dom var.
Det är ett helt annat spel, något som är ett medvetet vad från DICE och EAs sida.
Så har man ens dom första spelen i baktanken när man börjar spela så är det lönlöst.

Ja. Fy för förändringar. Varför kan inget vara som det brukade?

Sedan så bara för att det är en annat spel så betyder det inte att man inte kommer att känna igen sig från tidigare spel.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Ja. Fy för förändringar. Varför kan inget vara som det brukade?

Sedan så bara för att det är en annat spel så betyder det inte att man inte kommer att känna igen sig från tidigare spel.

Det är väl precis det man vill göra när man spelar ett spel som delar namn eller?

Permalänk
Medlem

Spekulativt från min egen sida så har EA inte råd att fucka upp en licens som Star Wars, det är Disney som äger den och jag kan tänka mig att dom inte accepterar skit. Disney spenderade ju trots allt 4 miljarder dollar på franchisen.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Det är 10 år sedan senaste spelet kom, och du förväntar dig ett Battlefront 2 med modern grafik? Självklart blir spelet annorlunda, och det är bra. Har Battlefront 2 på Steam, det är bra men inte lika bra som jag minns. Det mesta är nostalgi, givetvis är spelet bra, man kan fortfarande ha kul när man spelar. Men det är inte det perfekta spelet man minns. Det nya Battlefront ska vara annorlunda, men ta in stilen från dom gamla spelen, liknande modes, men även lite nytt, möjligheten att välja mellan 1st/3rd person med mera. Spelet ser riktigt bra ut så jag tror att det kommer vara kul bara dom inte gör samma misstag som med Battlefield spelen när dom släpptes. Sen hoppas jag verkligen att dom slopar skitsystemet battlelog med webbläsare, nog det största felet med Battlefield spelen IMO

Vad är felet att köra genom webbläsaren? Enda vore smidigare uppdatering av plugginet. Slipper ju göra som BF 2 som krävde patcher (5 stycken som varje tar minst 10 minuter styck).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

Det är väl precis det man vill göra när man spelar ett spel som delar namn eller?

Inte om spelet tidigare var värdelöst. Oberoende så behöver ett spel inte vara dåligt bara för att det är annorlunda. Det är vad jag vill komma fram till.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vad är felet att köra genom webbläsaren? Enda vore smidigare uppdatering av plugginet. Slipper ju göra som BF 2 som krävde patcher (5 stycken som varje tar minst 10 minuter styck).

Föredrar en klient som dom flesta spelen har, sen är pluginprogrammet sämst och den fungerar bara på Explorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Inte om spelet tidigare var värdelöst. Oberoende så behöver ett spel inte vara dåligt bara för att det är annorlunda. Det är vad jag vill komma fram till.

Nej det behöver det ju inte men som sagt går man in med inställningen att detta reboot spelet ska efterlikna dom förra spelen så kommer man bli besviken för liknelsen är att det är ett Star Wars fps spel och inte mycket mer än så.
Ens förväntningar har stor betydelse över hur vi upplever spel så det är ju viktigt att inte ha helt omöjliga förväntningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Föredrar en klient som dom flesta spelen har, sen är pluginprogrammet sämst och den fungerar bara på Explorer

Menar du endast i Windows? Många spel får man ha tur om dom ska fungera på annan plattform.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Menar du endast i Windows? Många spel får man ha tur om dom ska fungera på annan plattform.

Ja vi snackar ju om PC versionen? Spelet kommer väl knappast till Mac/Linux?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Ja vi snackar ju om PC versionen? Spelet kommer väl knappast till Mac/Linux?

Nä men du skrev ju explorer var osäker om du menade webbläsaren eller OS:et.

FF och PM funkar webb versionen bra i alla fall.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Nä men du skrev ju explorer var osäker om du menade webbläsaren eller OS:et.

FF och PM funkar webb versionen bra i alla fall.

Har bara varit irriterande och skapat problem, sen kan dom slopa PunkBuster med man blir ju kickad konstant utan någon riktig anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Har bara varit irriterande och skapat problem, sen kan dom slopa PunkBuster med man blir ju kickad konstant utan någon riktig anledning.

JO, men beror inte på att dom kör klienten i webbläsaren. PB har varit dåligt sen jag stötte på det i BF 2. VAC i steam är ju en dröm i jämförelse, men för BF 3 har jag inte stött på en enda PB problem. Möjligen mins jag att installation av PB krånglade för mig eller någon polare för att få den ens att fungera (extremt vanligt i BF 2), är inte lika vanligt problem för mig i alla fall I BF 3.

Inte blivit kickad för det dom gånger jag kört spelet, har haft uppehåll i 5/6 månader och starta det nu och det fungerade utan problem.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Dice kommer leverera som vanligt. Längtar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

JO, men beror inte på att dom kör klienten i webbläsaren. PB har varit dåligt sen jag stötte på det i BF 2. VAC i steam är ju en dröm i jämförelse, men för BF 3 har jag inte stött på en enda PB problem. Möjligen mins jag att installation av PB krånglade för mig eller någon polare för att få den ens att fungera (extremt vanligt i BF 2), är inte lika vanligt problem för mig i alla fall I BF 3.

Inte blivit kickad för det dom gånger jag kört spelet, har haft uppehåll i 5/6 månader och starta det nu och det fungerade utan problem.

Jag menar att båda är dåliga, inte att PB påverkas av att det körs via webbläsaren

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Ja vi snackar ju om PC versionen? Spelet kommer väl knappast till Mac/Linux?

Kan tänka mig att det kanske kommer längre fram. Detta var iofs tre år sen, kanske inte blev något av det?

http://www.destructoid.com/dice-working-on-porting-frostbite-...

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7800 XT | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Kan tänka mig att det kanske kommer längre fram. Detta var iofs tre år sen, kanske inte blev något av det?

http://www.destructoid.com/dice-working-on-porting-frostbite-...

Vore ju goda nyheter för dom som sitter på Mac om det skulle stämma