Morsan tackar ja till blufföretag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Vet inte vad du hade för svensklärare men många är inte en specifik mängd. Om 1/10 i landet är kriminella hade inte du tyckt det var många då?

Heh... med tanke på att de flesta bryter mot någon regel förr eller senare skulle jag nog med handen på hjärtat påstå att 9/10 är mer "rätt" siffra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Nej det är inte en fördom att säga att många gör det. Att man har fördomar är om man generaliserar (påstår att alla gör det) eller att det är det första man tänker på när en säljare ringer. Det är inte en fördom att man säger att en viss mängd gör det. Då har du inte greppat ordet riktigt. Sen ska du akta dig för anklagelser, varenda människa, både du och jag och resten av dom 7 miljarderna har fördomar, något som händer omedvetet. Om en person har en viss typ av klädstil eller hårfärg, hurivida personen är brutalt överviktig eller går runt med minimalt med kläder en vinternatt.

Vet inte vad du hade för svensklärare men många är inte en specifik mängd. Om 1/10 i landet är kriminella hade inte du tyckt det var många då? Anklaga inte mig eller någon annan utefter din egen tolkning av ord.

Vad är din poäng? Att bara för att man ljuger inom andra branscher så ska man inte klaga? Varken jag eller min mor har påstått att hon inte gjorde fel, det var ju därför han sa till mig från första början. Det betyder inte att det inte är fel av säljaren att komma med såna sjuka påståenden och rena lögner. Att företag ljuger, även dom legitima har jag redan påpekat dessutom.

Du är inte ensam om att ha sagt det och du har sagt det flera gånger. Alla vet nog att det är en riktig människa bakom luren, och det är kanske inte precis i trevligaste laget att be någon fara och flyga men jag förstår varför. Säljare som ringer upp även om man bett dom sluta och som helt enkelt stör.

Har inte sagt att större "legitima" företag inte ljuger, snarare tvärtom. I det här fallet dock handlar det om ett företag som jag aldrig hört talas om som fått mängder av anmälningar från kunder som känner sig lurade, samt ett flertal artiklar från olika nyhetssajter/webbtidningar, kanske även fysiska tidningar men det vet jag inte riktigt då jag inte läser dom. Även om t.ex Tele2 också kan komma med felaktiga uppgifter och ljuga så litar jag betydligt mer på dom än på detta företag

Detta ger dig dock inte rätten att börja svära och skrika och be försäljarna att dra åt helvete. Det räcker med att säga nej tack och lägga på. Det är faktiskt människor på andra sidan luren, och det du säger till dem har en påverkan på dem.

Sa han att det är vad han gör?

1) att säga att många gör det, är just en generalisering. Det är nog du som måste "greppa" ordet. Självklart har vi alla fördomar - det betyder inte att vi inte bör bekämpa dem eller försöka hålla oss från dem. Dessutom har du inte heller koll på ordet generalisering, det betyder inte att man tror att "alla" gör det. Generalisering innebär att man tar ett faktum eller idé och breddar det till att gälla en övergripande del. När man talar om folk så innebär generalisering av människor att man tror att den större delen, inte alla, av en viss grupp gör en viss sak för att några gör det.

2) Jag vet inte heller vilken svensklärare du heller för du verkar ha problem med din förståelse. Jag sa exakt tvärtom till att säga att ordet många är en specifik mängd - jag skrev att ordet är svagt och subjektivt, dvs. precis motsatsen till en specifik och objektiv mängd. Just därför jag skrev att vi nog borde släppa just den delen. Missade du hela den delen? Att jag sedan delade med mig av vad ordet betyder för mig är irrelevant.

3) Nej, som jag redan har sagt, det är aldrig rätt för någon att ljuga och komma med lögner och felaktiga löften. Min poäng är att detta inte är specifikt för just telefonförsäljare, det är ett problem bland alla försäljare, även de mer respekterade, t.ex mäklare etc.

4) Här kommer vi till botten av problemet - de flesta verkar faktiskt glömma bort att det är en människa på andra sidan luren och inte bara ett väsen av ren ondska. Om man ska gå tillbaka till vad du sa från början: "Vad spelar det för roll att dom bara försöker tjäna pengar och att dom är människor när många blåser kunder osv".

Det spelar en stor roll att de faktiskt är människor, du kan inte behandla dem på ett visst sätt för att "många" av dem blåser folk. Att ha inställningen "äh vad spelar det för roll om de är människor - många av dem blåser ju folk" är något så otroligt fel inställning att ha mot dina medmänniskor.

5) Ja, faktiskt, det var exakt det han sa att han gör. Jag kan citera honom: "Bara jag som skriker åt telefonförsäljare att dra åt helvete och är skitarg o svär,"

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HåkaN Teknik:

En lösning som kan kosta mer en vad den smakar men ger möjlighet till sinnesro Truecaller för hemtelefonen med Android, ger även möjlig het till övriga möjligheter Android och nackdelar blir som en slö standard mobil men om man bara har funktioner för telefoni så bör det vara ok

Hemtelefonen blir dyrare men bara i inköp kostar som en budget mobil och har lägre prestanda.

Vad Truecaller för hemtelefonen är för något vet jag inte, har ingen landlina hemtelefon, bara mobil som dock har truecaller.
Men inte märkt av någon slöhet PGA det, märker ingen skillnad alls med eller utan truecaller.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

1) att säga att många gör det, är just en generalisering. Det är nog du som måste "greppa" ordet. Självklart har vi alla fördomar - det betyder inte att vi inte bör bekämpa dem eller försöka hålla oss från dem. Dessutom har du inte heller koll på ordet generalisering, det betyder inte att man tror att "alla" gör det. Generalisering innebär att man tar ett faktum eller idé och breddar det till att gälla en övergripande del. När man talar om folk så innebär generalisering av människor att man tror att den större delen, inte alla, av en viss grupp gör en viss sak för att några gör det.

2) Jag vet inte heller vilken svensklärare du heller för du verkar ha problem med din förståelse. Jag sa exakt tvärtom till att säga att ordet många är en specifik mängd - jag skrev att ordet är svagt och subjektivt, dvs. precis motsatsen till en specifik och objektiv mängd. Just därför jag skrev att vi nog borde släppa just den delen. Missade du hela den delen? Att jag sedan delade med mig av vad ordet betyder för mig är irrelevant.

3) Nej, som jag redan har sagt, det är aldrig rätt för någon att ljuga och komma med lögner och felaktiga löften. Min poäng är att detta inte är specifikt för just telefonförsäljare, det är ett problem bland alla försäljare, även de mer respekterade, t.ex mäklare etc.

4) Här kommer vi till botten av problemet - de flesta verkar faktiskt glömma bort att det är en människa på andra sidan luren och inte bara ett väsen av ren ondska. Om man ska gå tillbaka till vad du sa från början: "Vad spelar det för roll att dom bara försöker tjäna pengar och att dom är människor när många blåser kunder osv".

Det spelar en stor roll att de faktiskt är människor, du kan inte behandla dem på ett visst sätt för att "många" av dem blåser folk. Att ha inställningen "äh vad spelar det för roll om de är människor - många av dem blåser ju folk" är något så otroligt fel inställning att ha mot dina medmänniskor.

5) Ja, faktiskt, det var exakt det han sa att han gör. Jag kan citera honom: "Bara jag som skriker åt telefonförsäljare att dra åt helvete och är skitarg o svär,"

Nej det är det inte, föreslår att du tar fram en ordbok istället för att fortsätta med skitsnacket. Att generalisera betyder att alla eller en vid mängd, och det är inte samma sak om "många". Du kan inte utgå ifrån din egen lilla fantasitolkning av ordet "många" för att bevisa ditt påstående.

Ändå så påstår du att det betyder en majoritet, vilket det inte gör. Om du ville släppa den delen så får du göra det. Det är visst relevant vad ordet betyder för dig eftersom det är just din tolkning av ordet som du använder till grund för din anklagelse mot mig om att jag generaliserar osv.

Ja, och det sa jag t.o.m själv tidigare, men tråden handlar väl om telefonförsäljare och inte mäklare?

Vet inte om du läser dåligt eller om du helt enkelt inte vill läsa vad jag skriver. Har inte sagt att man ska behandla någon på det viset, hela tiden har du lagt ord i mun på mig. Och du som snackar om att man ska behandla folk väl...

Ja det skrev han, fast skrev han att det är det första han gör? Om någon privatperson hade ringt upp dig flera gånger och skiter i om du säger åt dom att sluta, alltså att denne är allmänt irriterande och jobbig, hade inte du blivit arg då? Man ska inte klaga på att folk blir arga om man inte lyssnar när dom säger åt en att sluta störa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Heh... med tanke på att de flesta bryter mot någon regel förr eller senare skulle jag nog med handen på hjärtat påstå att 9/10 är mer "rätt" siffra

Nu menar jag givetvis större brott än att man laddar ner film från piratebay eller att man som liten snattat godis från någon liten butik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Nu menar jag givetvis större brott än att man laddar ner film från piratebay eller att man som liten snattat godis från någon liten butik

Var ska vi dra gränsen då?

För egentligen är ett brott ett brott.
Om någon stjäl godis eller ta ens fälgar+däck till bilen (som de gjorde 2 veckor efter att jag fått bilen)... båda är stöld.
Om ett bluffföretag lurar en kund på 10 kronor, eller 1miljon kunder på 10 kronor... var går gränsen?

Jag är själv inte oskyldig här, så tolka mig rätt, men precis som Trafikverket har "noll-vision" måste ju brott vara brottsligt oavsett. Sen att man inte jagar allt och alla är en sak, men det gör det inte mindre fel.

Permalänk
Medlem

Shit tråden är redan totalt derailed så jag kan likaväl fortsätta

Problematiken i grund med telefonförsäljning är ju att det tyvärr finns folk som tackar ja. (Sorry TS).
Skulle det inte vara en lönsam business så skulle den ju självdö, och alla vi som öht aldrig skulle tacka ja skulle ju slippa alla dessa samtal.
Kanske har jag nån gång missat en bra deal, då jag alltid, men vänligt, direkt avslutar telesäljsamtal och ber person i fråga att lägga mig på en spärrlista. (Vilket dom ofta gör då deras arbetsgivare förstår att det inte är nån mening att fortsätta ringa en såpass ointresserad kallkund som jag)

En parallell är ju alla dessa skuldsanering/"samla dina lån"-företag.
I min och mina vänners värld är det ju totalt oförståeligt hur dessa företag öht har en business.
Men uppenbarligen måste det ju finnas "mängder av personer" där ute i Sverige som inte kan hålla fingrarna och konsumtionssuget i styr utan sätter sig i en sits där dom har x-antal smutsiga sms&blancolån med absurda räntor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Nej det är det inte, föreslår att du tar fram en ordbok istället för att fortsätta med skitsnacket. Att generalisera betyder att alla eller en vid mängd, och det är inte samma sak om "många". Du kan inte utgå ifrån din egen lilla fantasitolkning av ordet "många" för att bevisa ditt påstående.

Ändå så påstår du att det betyder en majoritet, vilket det inte gör. Om du ville släppa den delen så får du göra det. Det är visst relevant vad ordet betyder för dig eftersom det är just din tolkning av ordet som du använder till grund för din anklagelse mot mig om att jag generaliserar osv.

Ja, och det sa jag t.o.m själv tidigare, men tråden handlar väl om telefonförsäljare och inte mäklare?

Vet inte om du läser dåligt eller om du helt enkelt inte vill läsa vad jag skriver. Har inte sagt att man ska behandla någon på det viset, hela tiden har du lagt ord i mun på mig. Och du som snackar om att man ska behandla folk väl...

Ja det skrev han, fast skrev han att det är det första han gör? Om någon privatperson hade ringt upp dig flera gånger och skiter i om du säger åt dom att sluta, alltså att denne är allmänt irriterande och jobbig, hade inte du blivit arg då? Man ska inte klaga på att folk blir arga om man inte lyssnar när dom säger åt en att sluta störa.

Suck. Som du vill. Ordbok:
saol.se, generalisera: "att dra allmänna slutsatser".
saob: generalisera: göra allmängiltig, giva allmän(nare) giltighet
Lexin generalisera: drar allmänna slutsatser

Att dra allmänna slutsatser är alltså inte alls "alla" eller "en vid mängd". Precis som jag skrev förut, så bör du själv läsa upp lite på orden du använder. att generalisera är att, som det står här uppe, dra allmänna slutsatser (i detta fall om telefonförsäljare) vilket man gör när man säger att "många gör såhär". Återigen är dock problemet definitionen av ordet "många" här.

Nej, jag har aldrig påstått att ordet betyder en majoritet. Nu får du lära dig att läsa. MIN personliga subjektiva uppfattning av ordet är den, vilket jag har varit noga med att understryka. Du får lära dig skillnaden mellan en subjektiv uppfattning och en faktiskt definition. Ja, jag anser att i de flesta fall då man använder ordet "många", så ska det iaf vara en majoritet. Annars är det vissa, en del eller få. Men eftersom ordet inte har en specifik mängd för att kunna användas i det svenska språket så kan varken du eller jag säga hur många som är många, då det är subjektivt. Därför bad jag att vi släpper hela den delen av ordet "många" eftersom den knappt kan leda någonvart.

Nej, jag har inte lagt ord i mun på dig. Jag har använt dina egna ord. Kan citera dig igen om du vill:
"Vad spelar det för roll att dom bara försöker tjäna pengar och att dom är människor när många blåser kunder osv".

Jag tolkar detta påstående som att det inte spelar någon roll hur man behandlar dessa människor eftersom många av dem blåser folk. Det var just det som jag skrev att man inte ska göra, som du då gav detta som svar till. Det är inte att lägga "ord i mun" på dig, det är att tolka det du skrev, och du får gärna berätta om jag har tolkat ditt påstående här fel och får gärna förtydliga vad du menar med det påståendet.
Men du förstår väl själv att om någon säger "man bör inte behandla människor så" och du svarar "vad spelar det för roll" så kommer det att tolkas som att det spelar ingen roll för dig om man behandlar människor just så?

Sedan vet jag inte vad det har för betydelse om "det är det första han gör", det är helt irrelevant till diskussionen. Du frågade om han sa att bad dem att dra åt helvete. Ja, det sa han. Man bör inte göra så. Försök nu inte hitta små kryphål som att "men är det det första han gör", för det är bara ynkligt.

Sen kan jag säga till dig också att ingen försäljare ringer tillbaka två gånger till samma person om hen redan har sagt nej. Det är bara idiotiskt, man vet att man aldrig kommer kunna sälja något till någon som redan sagt nej. När samma företag ringer tillbaka så innebär det att 1) förra säljaren har glömt att ta bort ditt nummer 2) företaget har flera register som du har hamnat i.

Självklart förstår jag att det är jävligt irriterande att man blir uppringd flera gånger av samma företag. Men det är aldrig samma människa. Vad det nu har med saken att göra.

Och jo, man ska klaga när folk inte kan uppföra sig som folk, och ber en att "dra åt helvete och skriker och svär" på en annan människa, när allt som behövs är att du säger nej tack och lägger på. Speciellt inte med tanke på att denna människa antagligen får höra det från majoriteten av de dom ringer, lägg då på att majoriteten av telefonförsäljare faktiskt är ungdomar/tonåringar. Man kan självklart bli irriterad och upprörd över försäljare, det blir jag också hela tiden (speciellt de på elektroniska affärer som inte kan ett jävla skit) men det ger dig inte rätten att just "svära och skrika och be dem att dra åt helvete".

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Suck. Som du vill. Ordbok:
saol.se, generalisera: "att dra allmänna slutsatser".
saob: generalisera: göra allmängiltig, giva allmän(nare) giltighet
Lexin generalisera: drar allmänna slutsatser

Att dra allmänna slutsatser är alltså inte alls "alla" eller "en vid mängd". Precis som jag skrev förut, så bör du själv läsa upp lite på orden du använder. att generalisera är att, som det står här uppe, dra allmänna slutsatser (i detta fall om telefonförsäljare) vilket man gör när man säger att "många gör såhär". Återigen är dock problemet definitionen av ordet "många" här.

Nej, jag har aldrig påstått att ordet betyder en majoritet. Nu får du lära dig att läsa. MIN personliga subjektiva uppfattning av ordet är den, vilket jag har varit noga med att understryka. Du får lära dig skillnaden mellan en subjektiv uppfattning och en faktiskt definition. Ja, jag anser att i de flesta fall då man använder ordet "många", så ska det iaf vara en majoritet. Annars är det vissa, en del eller få. Men eftersom ordet inte har en specifik mängd för att kunna användas i det svenska språket så kan varken du eller jag säga hur många som är många, då det är subjektivt. Därför bad jag att vi släpper hela den delen av ordet "många" eftersom den knappt kan leda någonvart.

Nej, jag har inte lagt ord i mun på dig. Jag har använt dina egna ord. Kan citera dig igen om du vill:
"Vad spelar det för roll att dom bara försöker tjäna pengar och att dom är människor när många blåser kunder osv".

Jag tolkar detta påstående som att det inte spelar någon roll hur man behandlar dessa människor eftersom många av dem blåser folk. Det var just det som jag skrev att man inte ska göra, som du då gav detta som svar till. Det är inte att lägga "ord i mun" på dig, det är att tolka det du skrev, och du får gärna berätta om jag har tolkat ditt påstående här fel och får gärna förtydliga vad du menar med det påståendet.
Men du förstår väl själv att om någon säger "man bör inte behandla människor så" och du svarar "vad spelar det för roll" så kommer dJag tolkar detta påstående som att det inte spelar någon roll hur man behandlar dessa människor eftersom många av dem blåser folk.et att tolkas som att det spelar ingen roll för dig om man behandlar människor just så?

Sedan vet jag inte vad det har för betydelse om "det är det första han gör", det är helt irrelevant till diskussionen. Du frågade om han sa att bad dem att dra åt helvete. Ja, det sa han. Man bör inte göra så. Försök nu inte hitta små kryphål som att "men är det det första han gör", för det är bara ynkligt.

Sen kan jag säga till dig också att ingen försäljare ringer tillbaka två gånger till samma person om hen redan har sagt nej. Det är bara idiotiskt, man vet att man aldrig kommer kunna sälja något till någon som redan sagt nej. När samma företag ringer tillbaka så innebär det att 1) förra säljaren har glömt att ta bort ditt nummer 2) företaget har flera register som du har hamnat i.

Självklart förstår jag att det är jävligt irriterande att man blir uppringd flera gånger av samma företag. Men det är aldrig samma människa. Vad det nu har med saken att göra.

Och jo, man ska klaga när folk inte kan uppföra sig som folk, och ber en att "dra åt helvete och skriker och svär" på en annan människa, när allt som behövs är att du säger nej tack och lägger på. Speciellt inte med tanke på att denna människa antagligen får höra det från majoriteten av de dom ringer, lägg då på att majoriteten av telefonförsäljare faktiskt är ungdomar/tonåringar. Man kan självklart bli irriterad och upprörd över försäljare, det blir jag också hela tiden (speciellt de på elektroniska affärer som inte kan ett jävla skit) men det ger dig inte rätten att just "svära och skrika och be dem att dra åt helvete".

Så du citerar definitionen, men ändå påstår att jag har fel? Hur går det ihop? Vet du inte vad "allmän" betyder heller?

Problemet är snarare att du använder din egna tolkning av ordet, när det är jag som skrev det, och sedan använder du din egna tolkning för att anklaga mig för generalisering, DET är problemet här.

Här har vi samma sak igen, du har din egna lilla tolkning av vad jag säger. Spelar ju ingen roll vad jag säger då för du använder dina egna tolkningar vilket är vad man gör när man lägger ord i mun på folk.

Jag kanske ska störa dig i din vardag med oönskade telefonsamtal så ska vi se hur "väl" du behandlar folk när du är arg. Om jag knackar på din axel och ber mig att dra åt helvete det första du gör är det inte så speciellt schysst. Men om jag knackar på din axel hela tiden även när du har sagt åt mig att lägga av så ska man inte gnälla om att behandla människor väl när man blir utskälld. Tyvärr krävs det en utskällning för att en del människor ska lyssna.

"Sen kan jag säga till dig också att ingen försäljare ringer tillbaka två gånger till samma person om hen redan har sagt nej."

Och det vet du hur? Känner du varenda telefonförsäljare eller? Har du lyssnat av alla samtal?

"det ger dig inte rätten att just "svära och skrika och be dem att dra åt helvete."

Vem bestämmer det? Nu gör jag inte det själv, men som sagt förstår jag varför en del gör det och man ska inte börja gnälla för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Var ska vi dra gränsen då?

För egentligen är ett brott ett brott.
Om någon stjäl godis eller ta ens fälgar+däck till bilen (som de gjorde 2 veckor efter att jag fått bilen)... båda är stöld.
Om ett bluffföretag lurar en kund på 10 kronor, eller 1miljon kunder på 10 kronor... var går gränsen?

Jag är själv inte oskyldig här, så tolka mig rätt, men precis som Trafikverket har "noll-vision" måste ju brott vara brottsligt oavsett. Sen att man inte jagar allt och alla är en sak, men det gör det inte mindre fel.

Ja, men jag tror faktiskt att när man pratar om kriminella individer så menar man inte att dom gjort en liten sak en gång eller något i den stilen, utan att dom medvetet hela tiden begår kriminella handlingar. Annars blir ordet helt meningslöst eftersom alla hade varit kriminella.

Permalänk
Medlem

Tänkte uppdatera lite. Farsan fick bekräftat på mail att avtalet är annullerat. Tackar för alla svar

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Tänkte uppdatera lite. Farsan fick bekräftat på mail att avtalet är annullerat. Tackar för alla svar

Försök att också få det via post ifall det skulle bråka i framtiden, att de t.ex plötsligt skulle skicka en faktura eller annat.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av klasvonklas:

Försök att också få det via post ifall det skulle bråka i framtiden, att de t.ex plötsligt skulle skicka en faktura eller annat.

Ingen fara, det mailat sparas definitivt!

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Ingen fara, det mailat sparas definitivt!

Min tanke var mera så att man får en underskrift, skulle nog ha nämnt att det var det jag menade. Men mail brukar ju egentligen räcka. Skönt det löste sig!

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hoski:

Ännu bättre är att inte ens prata med asen som ringer. Låt bli att svara och blockera numret, alternativt lägg på utan att säga nåt om du råkat svara.

Skickades från m.sweclockers.com

Truecaller på android är kanon mot försäljare:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk

Strategi för att slippa upprepande av frustationen med telefon försäljare !

1. Börja med NIX för att få ner antalet telefon försäljare de serösa respekterar det
så blir det ett par samtal i veckan och inte ett antal per dag.

De företag du har avtal ringer och får det men det är ofta infrekvent
och så en liten andel som struntar i NIX
Så kommer vi till rena bluff som kallar sig ”Microsofts”
som brukar ringa intensivt i ett par dar om året.

Så har vi de statiska undersökningarna de få ring är inte försäljare men även de är få.

2. Om det fortfarande är tröst löst och du vill lägga lite pengar på det se om du kan använda mobil telefon mjukvara för det.
Om jag hade Comhem skulle jag pröva att utnyttja det med appen i mobilen för att kunna svara i hemtelefonen med Truecaller ta reda på att den du väljer klarar det!

Om det inte fungerar så att avvända en hemtelefon med Android och avvända Truecaller.
Det var om det inte har ändrats så finns det mins två märken som kostar en bit över tusen lappen,

Truecaller eller motsvarande underlättar om du har en firma där du inte kan utnyttja NIX eller ånger rätt.

3. Om man enda blir övertalad och ångrar finns ångerrätten så om du ångrar dig utnyttja den rätten om du kan se vem som ringer så är det sällan du behöver göra det.

Strategi för att slippa upprepande av frustationen med telefon försäljare !