Hjälp med webb script och boende!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Hjälp med webb script och boende!

Tjena, jag har precis flyttat till Umeå för att plugga datateknik linjen. Det är dock riktigt ordentlig bostadsbrist här uppe och min enda chans till en bostad är via Balticgruppen, ett bostadsföretag, som använder "först till kvarn" systemet då jag står ungefär längst ner i alla bostadsköer.

På allt detta så använder sig folk av scripts dom köper för ganska mycket pengar på universitetet som automatiskt fyller i när en bostad blir ledig och ansöker åt dom.
Det är där jag skulle behöva hjälp, kan inte så mycket om webb programmering. Vad är de för script?, vilket språk kan man skriva ett sånt i?, skulle jag kunna göra ett själv efter som jag ej har pengar eller lust att köpa ett? skulle någon tom kunna hjälpa mig med ett eller guida mig i programmeringen?

Vet inte riktigt hur stort programmering är i Sweclockers forumet men jag känner inte till några programmerings forum så jag tänkte att jag skulle ge de ett försök här!
Sidan för Bostadssökningen: http://balticgruppen.se/bostader/mina-sidor/?Bk=VacantResiden...

En simpel student skulle vara evigt tacksam för eran hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Dec 2006

OFFT:
finns andra alternativ också. Dela lägenhet med någon annan, i klass eller liknande. Fick t.ex en stor 4:a dagen efter att jag kom in i Umeå Uni.

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | i7 3770k | 16B | GTX 780

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Okt 2013

Gör ett skönt Facebook-inlägg, brukar ge folk boende.

Skämt åsido, att programmera det borde nog inte vara så svårt, kolla lite tutorials på nätet. Annars kolla om du kan dela med någon alternativt kolla med släkten om du kan bo någonstans temporärt.

CPU [Intel Core i5 4690k] GPU [Asus DirectCUII GTX 780]
PSU [EVGA Supernova G1 650W]
MOBO [AsRock z97M Anniversary]
Chassi [Bitfenix Neos]
Admin/owner @ NKGAMING.se