Lepa G700-MB 700W, hur bra är det?

Permalänk

Lepa G700-MB 700W, hur bra är det?

Tjena, jag kollade runt efter nätaggregat till mitt bygge och såg denna på NetOnNets hemsida. Priset känns allt för bra för att vara sant för ett 700W 80+ Guld nätaggregat. Jag har aldrig sett märket förut och det får mig att tveka ännu mer. Någon som har någon erfarenhet eller vet ifall det är värt att slå till eller hålla sig undan?

https://www.netonnet.se/art/komponenter/nataggregat/modulart/...

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI RTX 3060TI 8GB | 16GB 3200MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av EstoTalangen:

Tjena, jag kollade runt efter nätaggregat till mitt bygge och såg denna på NetOnNets hemsida. Priset känns allt för bra för att vara sant för ett 700W 80+ Guld nätaggregat. Jag har aldrig sett märket förut och det får mig att tveka ännu mer. Någon som har någon erfarenhet eller vet ifall det är värt att slå till eller hålla sig undan?

https://www.netonnet.se/art/komponenter/nataggregat/modulart/...

https://www.techpowerup.com/reviews/LEPA/G700-MA/10.html

Permalänk
Hedersmedlem

Var dyker alla dessa upp från helt plötsligt?

Har haft några stycken på forumet nu, de flesta avråder starkt från att köpa något det inte finns recensioner på än och just den här GXXXXM-serien verkar vara svår att hitta något på.

Jag tycker som du, priset verkar allt för bra för att vara sant.

Blir det här nya CX-serien som vi avråder alla från att köpa tro?

Titta på bilden och modellnamnet så ser du direkt att det inte handlar om samma sak.

Permalänk

@Racka: Det roliga är ju att alla dessa tester räknar priset som 100$+, så för det priset kanske det inte är det bästa köpet, men för 500 spänn?

Och sen lite okunnig på elektricitet, vad betyder dessa negativa saker?
Terrible performance of both minor rails at Advanced Transient Response Tests
Loose voltage regulation on the minor rails
Low efficiency at 5VSB

Har även läst att den har låga "rippelvärden", vvet inte heller var det är men ska googla nu om ingen hiner svara!

EDIT: Såg att ovanstående inlägg har rätt, det heter ju Lepa G700-MB, inte MA, detta borde vara rätt, och newegg reviewsen verkar ju ok? http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168174940...

Fast såg på diskussionstråden att nån länkat en rysk sida översatt till svenska, där ja har för mig att de nämnde extremt dåliga rippelvärden

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Permalänk

Tror nog att det är bäst att hålla sig bort än så länge. Kommer bli riktigt synd ifall det visar sig vara en utmärkt PSU och priset dubblas.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI RTX 3060TI 8GB | 16GB 3200MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av EstoTalangen:

Tror nog att det är bäst att hålla sig bort än så länge. Kommer bli riktigt synd ifall det visar sig vara en utmärkt PSU och priset dubblas.

Andra butiker säljer det för 1000 kr+ så jag antar att Netonnet har superrea. Kan inte säga något om produkten dock.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk

Enl vad jag läst så är detta ett schysst agg, för 500 spänn så skall det vara en no brainer att köpa.

Det är Yue-Lin Electrical Technology som tillverkat den och det verkar som kretskorts designen på agget är bra.

Det har även effektivitet i medel laster och det klarar att pushas en bra bit över 700W utan att dö.

För 500kr hade jag sagt att det är värt det!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Andra butiker säljer det för 1000 kr+ så jag antar att Netonnet har superrea. Kan inte säga något om produkten dock.

Precis. Tror standardpriset på detta agg är 800-900kr, verkar lite urvattnat på prisjakt, men utlandspriser tyder på det.

Gjorde lite efterforskning på något Lepa agg för några månader sedan, vill tro att det var GM serien även den gången. Var svårt att hitta mycket konkret om det, men uppfattningen jag fick var att det var ett semi-bra agg. Lite sämre än vad man önskar från ett 700w 80+ gold, men troligtvis bättre än allt i 500kr klassen för närvarande. Kommer inte ihåg exakt var det brast lite jämfört med de bättre aggen.

Permalänk

Jag hoppar nog över dealen ändå. Nätaggregat är ingenting man riktigt vill köra lotteri på. Vilket annat nätaggregat rekommenderas för mitt GTX 970 och i5 4690K runt 600-700 kr?

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI RTX 3060TI 8GB | 16GB 3200MHz

Permalänk
Medlem

Definitivt ett intressant agg!

Hittar inget rippeltest för just MaxGold 700W men 800 wattaren med samma teknik ser ut att ha helt godkända rippelvärden:
http://www.gamezoom.net/artikel/LEPA_MaxGold_800W_Test_Review...
En annan egenskap som jag uppskattar är att 140mm fläkten snurrar i konstant låg hastighet oberoende av last. Vid 700 rpm bör agget vara relativt tyst:
https://translate.google.com/translate?hl=sv&sl=ru&u=http://w...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Sidan länkar tyvärr bara till tester på äldre konstruktioner eller MaxBron-modell.
MaxBron verkar ha passiv LC filtrering på utgången medan MaxGold ser ut att ha aktiv reglering av utgångsspänningarna, vilket bör resultera i lägre rippel.

Permalänk
Medlem

Knepigt men Jag kmr nog sälja mina på blocket när priset går upp det gör det nog redan nästa vecka

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk

Köpte nätagget till ett dator bygge för två dagar sen, vi får väl se hur det går!

Nu har jag redan märkt att priset har gått upp, jag fick den för 500 och nu verkar den ligga på 700 på netonnet.

Permalänk
Medlem

[quote postid="15654938" userid="262364" name="balditron"]
Köpte nätagget till ett dator bygge för två dagar sen, vi får väl se hur det går!

Nu har jag redan märkt att priset har gått upp, jag fick den för 500 och nu verkar den ligga på 700 på netonnet.
[/
Tror på minst 200 kr till uppgång innan nästa vecka

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Svarar enkelt = väldigt bra

Köpte ett till min gamla dator för att byta ut ett gammalt chieftec 1200w.
Har möjlighet att testa på olika system samt jämföra med andra psu, men i korthet så var det ett fynd för 500kr.

Permalänk

Nu har PSUn blivit levererat.

Dator komponenterna är på väg och jag undrar bara om det finns någon som har testat denna PSUn?

Vill gärna veta om det är bra osv innan jag packar upp den. Om den fungerar dåligt så kan jag ju bara lämna tillbaks den för pengarna tillbaka.

Permalänk
Medlem

NEJ!

Jag köpte lepa 1000 bronze på netonnet. Min dator brände och fick inget tillbaka förutom ett nytt nätagg från netonnet + serviceavgifter för att kolla ifall allt hade bränt.
Dagarna efter stod det på internetshoppen: "Utgången produkt".

Permalänk
Medlem

Så där då var man inne å gjorde öppet köp på mina då dem inte var nå vidare att ha

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Så där då var man inne å gjorde öppet köp på mina då dem inte var nå vidare att ha

Skickades från m.sweclockers.com

Bra gjort. Tänk på att alltid leta upp recensioner angående nätaggregat. Det är strömkällan till din dator, viktigaste delen i maskinerian!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Advokatn:

Bra gjort. Tänk på att alltid leta upp recensioner angående nätaggregat. Det är strömkällan till din dator, viktigaste delen i maskinerian!

Jodå det vet jag men var på jobbet så han inte med så chansade istället för att kolla senare

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Så där då var man inne å gjorde öppet köp på mina då dem inte var nå vidare att ha

Skickades från m.sweclockers.com

Får man fråga vad det var du var missnöjd med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ludo:

Får man fråga vad det var du var missnöjd med?

Kondensatorer valet sen har jag för mig det sakande skyddskretsar ifall det går sönder om jag inte minns fel

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Hedersmedlem

@pompa_kumla: Ja, Suscon på primären och i bronze-varianten så funkade inte skyddskretsarna alls i ett tyskt test (som enligt testerna jag såg (rysk+tysk) var väldigt lika förutom reglerkorten till 3,3 och 5V)).

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Inaktiv

Jag köpte ett sådant till min Skylake rigg och är såhär långt jättenöjd. Agget har en schysst vikt och vettig byggkvalitet (känsla). Det går väldigt tyst och till synes svalt.

Man ska inte jämföra detta med ett Seasonic agg men med 700W för 499kr så är detta en riktig budgetkiller. Den enda recension jag har lyckats hitta på det var rysk och de uttrycker sig såhär via google translate:

Pros:
• High power characteristics;
• Very high efficiency (87-91%) in the whole range of loads;
• The excellent noise characteristics;
• Excellent quality stabilization;
• Having all the necessary connectors for system performance with two graphics cards;
• Interesting design (Q-Brick system with interchangeable rubber "bumpers", provides insulation PSU);
• Modular design.

Cons:
• Non-standard dimensions of the enclosure.

Permalänk
Medlem

Ligger i lådan

Har inte hunnit packa upp mitt ännu... Får väl mig i kragen och installera det när jag ändå skall byta chassi.... För 500:- var det inget snack. Var tvungen att prova om inte annat. Nu tar de ju 749 riksdaler.

Permalänk

jag köpte detta nätagget från just denna kampanjen. idag, bara 7 månader senare slocknade datorn.. garanterat på grund av död PSU. får hoppas det var dete enda som rök i burken. ska prova imorgon med min EVGA supernova G2 750 watt, får hoppas på det bästa. Har läst mest bra om denna PSU så kanske fick jag ett måndags exemplar. Men min max load ska inte ligga över 500watt, och jag hade inte ett klockat system. Får se vad netonnet säger imogon när jag går förbi lagershoppen.