TIPS chassi för vattenkylning 360mm radiator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2015

TIPS chassi för vattenkylning 360mm radiator

Halloj!
Jag har nu köpt ett vattenkylningskit från EK, mer bestämt EK-KIT H3O 360 HFX. Jag har sedan tidigare varit intresserad av vattenkylning och fick detta kit till ett bra pris så tänkte försöka göra min första custom loop! Saken är den att mitt nuvarande chassi inte är stort nog för detta kit och vill gärna ha ett chassi med fönster. Har ni några rekommendationer på chassin för vattenkylning där 360mm radiator går in? Har tittat lite på ett NZXT H440 då det är stilrent och ljuddämpande och inte alltför dyrt men verkar inte ha någon bra lösning för HDDs och optiska läsare då dessa tas bort för att få plats med 360mm rad.

Mina krav:
- Det ska vara rymligt men samtidigt inte ta upp hela rummet
- Stilrent med fönstersida
- Vill helst ha plats för optisk läsare och HDD.

Budget omkring 1500kr.

i7 5820K | MSI X99A Raider | EVGA GTX 1080 Classified | Corsair Dominator Platinum 4x4GB 3000MHz | Custom loop | Samsung 850 Evo 240GB | Samsung 850 Evo 500GB | Samsung 840 Evo 240GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | BenQ XL2420Z | HP W2448HC | Razer Blackwidow Chroma | Razer Mamba Tournament Edition | Fidelio X2 | SteelSeries QCK+ Fnatic edition | Macbook Pro 13" Retina för studier

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2015
Skrivet av MexxII:

Halloj!
Jag har nu köpt ett vattenkylningskit från EK, mer bestämt EK-KIT H3O 360 HFX. Jag har sedan tidigare varit intresserad av vattenkylning och fick detta kit till ett bra pris så tänkte försöka göra min första custom loop! Saken är den att mitt nuvarande chassi inte är stort nog för detta kit och vill gärna ha ett chassi med fönster. Har ni några rekommendationer på chassin för vattenkylning där 360mm radiator går in? Har tittat lite på ett NZXT H440 då det är stilrent och ljuddämpande och inte alltför dyrt men verkar inte ha någon bra lösning för HDDs och optiska läsare då dessa tas bort för att få plats med 360mm rad.

Mina krav:
- Det ska vara rymligt men samtidigt inte ta upp hela rummet
- Stilrent med fönstersida
- Vill helst ha plats för optisk läsare och HDD.

Budget omkring 1500kr.

Har själv ett h440 och det får plats en hdd nere vid nätaggregatet. Optisk läsare är dock en helt annan historia. Man kan ju köra extern annars.