Permalänk
Medlem

Ljud fungerar inte.

Satt i Skype för en vecka sedan med mitt Siberia V2, som var inkopplat i uttagen där bak. Plötsligt så hörde jag knappt den jag Skypade med och nästan ingenting förutom det. Volymen blev oerhögt låg, hörde nästan ingenting alls.

EDIT! Har kollat i volymhanteraren och allt är på högsta. Har även testat de vanligaste lösningarna i ''Communication'' och ''Do Nothing'', samt ändrat kvalitén till DVD - till ingen hjälp.

Permalänk

Har du testat med dom hörlurarna på en annan dator eller till din mobil t.ex?

Har du testat med andra hörlurar/högtalare till datorn?

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Hedersmedlem

@TeCCO *Bump raderad*

Observera att vi ej tillåter bumpning. Denna gången har jag inte låst tråden, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.

Citat:

§4.1 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Skrivet av TeCCO:
Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Pröva Skyps egna inställningar vad som används för att spela upp ljudet

Pröva Skyps egna inställningar vad som används för att spela upp ljudet, de var det senast mitt ljud krånglade för mig i Skype!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HåkaN Teknik:

Pröva Skyps egna inställningar vad som används för att spela upp ljudet, de var det senast mitt ljud krånglade för mig i Skype!

Kan Skype påverka ljudet på hela datorn, eller va? För jag hör ingenting alls, inte på Spotify inte på Youtube inte alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjorn_m_eriksson:

Har du testat med dom hörlurarna på en annan dator eller till din mobil t.ex?

Har du testat med andra hörlurar/högtalare till datorn?

Ja, det har jag.

Permalänk

Så för att summera alt ljudet i dator är utslaget

1. Så för att summera alt ljudet i dator är utslaget,
2. det hände när du skypade och lyssnade med dina hörlurar,
3. du har provat hörlurarna i annan dator och de fungerar.

Inställningar i i Skype borde inte kunna slå ut alt ljud i datorn.

Mjuk vara eller hård vara?
Möjligen en program åter ställning till precis innan ljudet slutade att fungera om det fungerar så var det mjukvara om det inte fungerar utesluter det fortfarande inte det men det är det enklaste jag kommer på.
Lycka till!