Epic demar Unreal Engine 4 Showdown VR

Permalänk
Melding Plague

Epic demar Unreal Engine 4 Showdown VR

En ny testslinga för Unreal Engine 4 ska demonstrera möjligheterna med den nya generationens VR-glasögon, däribland Oculus Rift och HTC Vive VR.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tyckte explosionerna inte var snygga alls?

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

grafiken var inte ens i närheten av vad man har sett på andra demos, tyvärr :/

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av enbom:

Bara jag som tyckte explosionerna inte var snygga alls?

Skrivet av JonatanR:

grafiken var inte ens i närheten av vad man har sett på andra demos, tyvärr :/

Näe, och det stod det ju också i artikeltexten.
Tyngdpunkten låg inte på att visa upp hur snyggt det kan bli i unreal engine. Det finns det andra demos för.
Så det var väl givet?

Skalbarhet av effekter "on the fly" var i fokus här. Demot är kanske främst till för spelutvecklare som får bättre verktyg för prestandaoptimering i förhållande till tillgängliga resurser.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Detta i VR? Det kan bli något! //edit - bra att det är för båda plattformarna.
Hhggngnnnhhhh!!!

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Bara jag som tyckte explosionerna inte var snygga alls?

Skrivet av JonatanR:

grafiken var inte ens i närheten av vad man har sett på andra demos, tyvärr :/

Demon heter också "Showdown VR" så det är kanske därför. Man får offra lite för att det ska funka i VR.

Permalänk
Medlem

Var ju lagom hastighet på den, man hann uppskatta allt, lär ju bara blinka förbi i de flesta (icke-Matrix) spel.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Bara jag som tyckte explosionerna inte var snygga alls?

Håller med, dåligt och animerat, som taget från en tecknad film!

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=1O5kn... Här ser man att pelaren exploderar innan granaten träffar den, ser ju rent taffligt ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Bara jag som tyckte explosionerna inte var snygga alls?

Skrivet av JonatanR:

grafiken var inte ens i närheten av vad man har sett på andra demos, tyvärr :/

Som Söderbäck påpekade, denna demo offrade många snygga effekter till förmån för högre fps. Effekerna som användes är prestanda-vänliga d.v.s. "mer för pengarna". Dessa effekter är helt enkelt VR vänliga med dagens hårdvara. Ni kanske inte har förstått att VR kräver stabil, jämna och höga fps ifall upplevelsen ska vara trevlig. Men nu vet ni

Vill ni se vad Unreal engine 4 kan klara av gällande "snyggast" grafik så får ni vända blicken till andra demon som epic gjort t.ex. Boy and his Kite.

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite skrämmande att så många sågarvdemor direkt pga att grafiken är dålig, när det uttryckligen står att det ska visa på skalbarhet nog för att kunna köras på svaga datorer, på mobiler och konsoler.
Eller så har folk bara hybris och har missat vad VR kräver, en sjukdjäkla prestanda för en dålig upplevelse så räkna kallt med att grafiken kommer vara "dålig" om upplevelsen ska bli bra. Men, å andra sidan är VR något du måste uppleva för att förstå, det är också en av de största svagheterna med konceptet (övriga är såklart pris och prestandakrav)

Permalänk
Medlem

Försöker fixa ner detta demo i går, men det är ta mig fan omöjligt att få igång om någon har en rar-fil / torrent med demot så är jag mer än glad att få ett PM

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av RubberDucc:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=1O5kn... Här ser man att pelaren exploderar innan granaten träffar den, ser ju rent taffligt ut

Taffligt och taffligt, det är ett datorspel och just i datorspelsgrafik brukar man fuska lite för att det ändå inte kommer synas när man spelar. Såvidare man inte kör det i slowmotion förstås. Jag vet, jättesvår ekvation att få ihop men hoppas det blev lite klarare för dig nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

grafiken var inte ens i närheten av vad man har sett på andra demos, tyvärr :/

Håller med.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

Som Söderbäck påpekade, denna demo offrade många snygga effekter till förmån för högre fps. Effekerna som användes är prestanda-vänliga d.v.s. "mer för pengarna". Dessa effekter är helt enkelt VR vänliga med dagens hårdvara. Ni kanske inte har förstått att VR kräver stabil, jämna och höga fps ifall upplevelsen ska vara trevlig. Men nu vet ni

Vill ni se vad Unreal engine 4 kan klara av gällande "snyggast" grafik så får ni vända blicken till andra demon som epic gjort t.ex. Boy and his Kite.
https://www.youtube.com/watch?v=JNgsbNvkNjE

Håller med.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Är bara jag som stör mig på att animationen för explosionen började för tidigt när granaten träffade betongpelaren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Är bara jag som stör mig på att animationen för explosionen började för tidigt när granaten träffade betongpelaren?

Precis allt ser nästa dåligt ut, håller med!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753