Tjuvkoppla Strömknapp på chassi Corsair obsidian 650D

Permalänk

Tjuvkoppla Strömknapp på chassi Corsair obsidian 650D

Har haft ett oregelbundet återkommande problem på sistone att PÅ-knappen på mitt chassi ej har någon effekt när jag trycker in den.

De första 7-8 gångerna så flyttade jag om lite kraftkablar i nätagget (corsair 850dx) och det hjälpte. Nu funkar emellertid ej det heller. Gjorde gem-testet och konstaterade att fläktar i agg och chassi går igång som de ska så jag misstänker något glapp i PÅ-knappen på chassit.

Då det är svårt att felsökning detta utan st gHar haft ett oregelbundet återkommande problem på sistone att PÅ-knappen på mitt chassi ej har någon effekt när jag trycker in den.

De första 7-8 gångerna så flyttade jag om lite kraftkablar i nätagget (corsair 850dx) och det hjälpte. Nu funkar emellertid ej det heller. Gjorde gem-testet och konstaterade att fläktar i agg och chassi går igång som de ska så jag misstänker något glapp i PÅ-knappen på chassit.

Då det är svårt att felsökning detta utan att göra våld på chassit finns det något vettigt sätt att tjuvkoppla PÅ-knappen på denna modell?öra våld på chassit finns det något vettigt sätt att tjuvkoppla PÅ-knappen på denna modell?

Permalänk
Medlem

Testa koppla in resetknappen till power on uttaget på moderkortet.
Det är ju ganska sällan man behöver använda resetknappen.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk

Läste några gamla trådar som föreslog detta, tyvärr har jag ingen resetknapp utan endast en strömknapp.

Permalänk

Mystiken tätnar. Prövade att kortsluta powerknappsuttaget på moderkortet med skruvmejsel utan framgång.

Antyder att det inte är en glapp knapp trots allt ,samtidigt konstigt då gem-testet drar igång fläktar och så.

Permalänk
Medlem

Koppla ur usb-hubbar och andra diverse saker med extern strömkälla. Det skapade liknande bekymmer för mig.

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Skrivet av Hantverkaren:

Har haft ett oregelbundet återkommande problem på sistone att PÅ-knappen på mitt chassi ej har någon effekt när jag trycker in den.

De första 7-8 gångerna så flyttade jag om lite kraftkablar i nätagget (corsair 850dx) och det hjälpte. Nu funkar emellertid ej det heller. Gjorde gem-testet och konstaterade att fläktar i agg och chassi går igång som de ska så jag misstänker något glapp i PÅ-knappen på chassit.

Då det är svårt att felsökning detta utan st gHar haft ett oregelbundet återkommande problem på sistone att PÅ-knappen på mitt chassi ej har någon effekt när jag trycker in den.

De första 7-8 gångerna så flyttade jag om lite kraftkablar i nätagget (corsair 850dx) och det hjälpte. Nu funkar emellertid ej det heller. Gjorde gem-testet och konstaterade att fläktar i agg och chassi går igång som de ska så jag misstänker något glapp i PÅ-knappen på chassit.

Då det är svårt att felsökning detta utan att göra våld på chassit finns det något vettigt sätt att tjuvkoppla PÅ-knappen på denna modell?öra våld på chassit finns det något vettigt sätt att tjuvkoppla PÅ-knappen på denna modell?

Jag har själv en 650D och det finns en lösning för rätta till problemet som är mekaniskt (och en mindre bra metod på Youtube som inte rekommenderas.) utan tjuvkopplingar.
- Knappen du trycker på för att starta kommer snett i hålet och når inte den lilla kontakten innanför fronten.
Ta loss sidorna, lossa fronten genom att trycka på låsningarna som håller fast fronten. Du når dem från sidorna. Högst upp sitter den felande knappen, skruva loss den. Fila/slipa försiktigt kanterna på hålets insida i fronten och ev på plastknappen. Testa att den inte fastnar. Montera ihop och det fungerar om du gjort rätt. Min 650D har fungerat problemfritt efter operationen.