Permalänk

i7 6700k vcore.

Nämen hej!

Tänkte höra med er om det är någon som kan svara mig på vad en i7 skylake ligger på i vcore? När jag kör benchmarks så går min vcore upp till hela 1,430 core voltage. Och det är med standard clocks... tempsen ligger väldigt bra på runt 60grader med en corsair h100gtx. Men tycker att 1,430vcore låter väldigt mycket för en boost på 4200MHz.

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sadjester:

Nämen hej!

Tänkte höra med er om det är någon som kan svara mig på vad en i7 skylake ligger på i vcore? När jag kör benchmarks så går min vcore upp till hela 1,430 core voltage. Och det är med standard clocks... tempsen ligger väldigt bra på runt 60grader med en corsair h100gtx. Men tycker att det låter väldigt mycket för en boost på 4200MHz.

Aldeles för hög Vcore, 1.32 V på 4.6 GHZ hade sweclockers på sitt test och tak på 1.35-1.36 V ville dom ej gå över.

Visa signatur

Chassi: Ghost S1 Artic White, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF600 Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Skrivet av Sadjester:

Nämen hej!

Tänkte höra med er om det är någon som kan svara mig på vad en i7 skylake ligger på i vcore? När jag kör benchmarks så går min vcore upp till hela 1,430 core voltage. Och det är med standard clocks... tempsen ligger väldigt bra på runt 60grader med en corsair h100gtx. Men tycker att 1,430vcore låter väldigt mycket för en boost på 4200MHz.

std vid belastningär väll 1.32-.1.35V däromkring ?

känns som 1.4V är max vid överklockning ?

Tomshardware

deras OC
One of our samples even cruised along at 4.9GHz using a 1.41V setting, but it wasn’t stable under load, and we’re not comfortable with that voltage.

Guru3D överklockning

"
We have been a little time limited and have not had ample time with all Skylake content. Our findings in short, our ES samples are not the best overclockers. We reached 4900 MHz as bootable and, in the end, 4800 MHz stable but we needed a rather high ~1.450 Volts for that. "

chansar hej vilt nu bara

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 + iGPU | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Entusiast

Min 6700k går upp i 1.280 under turbo i standardinställningar. Detta är vid spelande så 1.430 låter lite väl mycket. Kanske dags att kika på om det finns någon bios uppdatering eller liknande för ditt moderkort.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Nyaste bios. Allt i stock.

http://i.imgur.com/GCgkgux.jpg

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk

Fick svar från Intel

Agent Comments:
Hello Martin,
I made some research about the core voltage for this processor and I
have found that its maximum speed is 1.52, so thankfully your processor
is not presenting issues in this area.
If you need further assistance, please do not hesitate to contact us.
Regards,

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sadjester:

Fick svar från Intel

Agent Comments:
Hello Martin,
I made some research about the core voltage for this processor and I
have found that its maximum speed is 1.52, so thankfully your processor
is not presenting issues in this area.
If you need further assistance, please do not hesitate to contact us.
Regards,

maximum speed :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sadjester:

Fick svar från Intel

Agent Comments:
Hello Martin,
I made some research about the core voltage for this processor and I
have found that its maximum speed is 1.52, so thankfully your processor
is not presenting issues in this area.
If you need further assistance, please do not hesitate to contact us.
Regards,

Undervolta om du är nöjd med stock clock. Svalare och snålare!

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |