Permalänk
Medlem

Black screen vid installation av OS X

black screen vid installation av OS X

Hej!
Jag har en Macbook pro 2013 och jag skulle uppdatera min OS till Yosemite, men helt plötsligt så dog datorn och nu när jag startar den får jag bara "black screen". Datorn går igång fläcktar osv, strömsladden lyser och även den lilla vita lampan längst ner på sidan av datorn lyser. Men tangentboard och allt annat är helt dött.
Några tips på vad jag kan göra för att lösa detta?

MVH Daniel

Permalänk
Medlem

Finns ju en del kommandon man kan försöka sig på för att få annan reaktion än black screen. Du ser alltså inte apple-loggan vid boot? Default är ju en vit skärm precis vid boot.

Har du möjlighet att testa att boota med en usb som innehåller Yosemite (eller annat os)? Det har aldrig misslyckats vid mina felsökningar. Du kan ju också testa command + r efter du tryckt på startknappen.

Fler populära kommandon: https://support.apple.com/en-us/HT201255

Permalänk
Medlem

Jo jag har testat dem kortkommandona, och även installerat ett OS X på usb och testat men det känns som att tangentbordet är dött det hjälper nog inte med att försökta köra några kommandon. Den lilla gröna lampan på caps-lock funkar inte heller samt inget ljus i äpplet på baksidan av skärmen! :/