Hjälp jag kan inte installera Windows på min nya dator

Permalänk
Medlem

Hjälp jag kan inte installera Windows på min nya dator

Hej jag köpte en ny dator delarna är

NZXT S340 Midi Tower Svart
Fläktar: 1x 120mm Topp, 1x 120mm Bak, mITX, mATX,

MSI Z97S SLI Krait Edition, Socket-1150

HyperX Fury DDR3 1866MHz 16GB Red
2x8GB 1866MHz DDR3 CL10 DIMM (Kit of 2) HyperX Fur

ASUS GeForce GTX 970 4GB Turbo

Intel Core i7-4790K
Socket-LGA1150,Quad Core,4.0GHz,8MB,88W,22nm,HD460

Corsair RM750i, 750W PSU
ATX 12V V2.4, 80 Plus Gold, Modulär, 4x 6+2-pin PC

NZXT Kraken X61 CPU Kylare
280mm Radiator, 115x/1366/2011/2011-3, AM2(+)/AM3(

Nu till problemet efter att jag installerat allt i chassit så är det dags att installera Windows och jag har Windows 8.1

när jag börjar på att bota upp Windows som jag botar från en usb så slutar alla usb portar att fungera dom funkar alldeles utmärkt innan man botar upp

Nu tänkte jag om nån har haft nått liknande problem och vet vad man kan göra för att fixa detta jag använder en ssd Kingston 120Gb till operativsystemet och sedan en vanlig standard hårddisk för allt annat tänkte så ni vet det med

Tack på förhand en desperat kille

Permalänk
Medlem

Testa Använd enbart usb 2.0 portarna.
Annars får du gå in i bios och aktivera "legacy usb" kan heta något annat

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem

@Snövit: jag har testat att bara köra på usb 2.0 och jag gick nyss in i bios och USB Controller XHCI Hand off EHCI Hand off och Legacy usb support är aktiverade

Permalänk
Medlem

Testa att när enheterna slutar fungera (mus/tangentbord) plugga ur dem och in igen. Testa byta port. Ibland kan det krångla om man använder frontanslutningarna under installationen. Gäller både boot usb och mus/tangentbord. Testa annars att byt ut mus/tangentbord.

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem

@Snövit: jag har testat att byta från min usb 2.0 anslutning till 3.0 för att jag bara har 2 st på baksidan av mitt moderbord och jag har bara mitt tangent bord och usb stickan inkopplad. Men jag tycker att det är skumt att jag kan använda tangentbordet i bios och att usb stickan blinkar när man är i bios så fort som Windows botar upp så slutar alla Usb utgångar att funka