Permalänk

Newbie söker hjälp!

Hej!

På sistone har jag haft lite problem med min dator så till vida att det blir så att säga "frysningar" i ljud och bild. Videoklipp jag spelar upp hakar upp sig och musik jag lyssnar på gör detsamma... ljudet som resulterar påminner väldigt mycket om när man får bluescreen. Jag kan inte säga helt säkert men jag får känslan av att problematiken till viss del uppstått sedan dess att jag uppgraderade till Windows 10. Vad brukar sådan här problematik bottna i och hur kan man åtgärda det på egen hand? Är det vanligt att Windows 10 orsakar sådant här? Sanningen är att jag inte ens vet om det är i processorn eller grafikkortet jag bör söka efter problemet... =/ Jag har försökt att uppgradera drivrutiner osv. men det har inte hjälp. Jag vore otroligt tacksam om någon kunde ge mig en fingervisning över vad som kan göras... skulle helst undvika att behöva lämna in datorn på lagning.

Följande är datorn det gäller:
https://www.komplett.se/product/817330#

Permalänk

Prova att installera om W10.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

Jag vet att Nvidia har problem med vissa kort / kretsar. Ex jag får inte själv uppdatera driverutinerna till mitt kort även om den säger att där finns nya. Detta har kommit efter jag uppdaterade till windows 10.
Som föregående säger provat att installera windows 10 från grunden. Alterantivt släng in win7 eller 8.1 om du har möjlighet.

Visa signatur

GAMING: Intel i7 7700K | Gigabyte | Vengeance 16GB DDR4 | MSI GeForce GTX 970 OC 4GB | 128GB Samsung 840 PRO
LAPTOP: Dell Latitude E7470 | Intel i5 | 16GB DDR4 | 256GB SSD
SERVER: Dell PowerEdge R620 | 2x Xeon E5-2630 | 128GB | ESXi 6.7

Permalänk
Hedersmedlem

Tråd rensad

§4.1 Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.
Var god läs våra regler en gång till.

Med det skrivet: Välkommen till forumet.

/moderatorn

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Gunner357:

Prova att installera om W10.

Skrivet av SnowNalle:

Jag vet att Nvidia har problem med vissa kort / kretsar. Ex jag får inte själv uppdatera driverutinerna till mitt kort även om den säger att där finns nya. Detta har kommit efter jag uppdaterade till windows 10.
Som föregående säger provat att installera windows 10 från grunden. Alterantivt släng in win7 eller 8.1 om du har möjlighet.

Jag laddade hem drivrutiner för Geforce nu... så vi får väl se om det förbättrar saker och ting. Annars får jag testa att ominstallera Windows med. Känner mig lite efterbliven som inte gjort det på egen hand tidigare men man förväntar sig ju nästan att såna här saker ska gå per automatik numera. Tror inte att detta kommer gynna Microsofts "goodwill". Känns iaf skönt o veta att det troligen inte är något problem med hårdvaran. Tack för hjälpen!

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Tråd rensad

§4.1 Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.
Var god läs våra regler en gång till.

Med det skrivet: Välkommen till forumet.

/moderatorn

Ber om ursäkt för detta! Tack så mkt!