Mulle Meck på laptop utan orginal CD

Permalänk

Mulle Meck på laptop utan orginal CD

Jag försöker att få över Mulle Meck bygger båtar på en laptop utan cd/dvd läsare. Drog först över filerna från CD-ROMen till ett USB minne på min stationära dator. Sedan anslöt jag USB minnet till min laptop och installerade Mulle Meck och det gick bra, men när jag skulle starta programmet sket det sig. Då säger den att den vill ha original CD-ROMen för att starta programmet(antar att det är någon form av kopierings skydd). Går det att få datorn/programmet att tro att ett USB minne med Mulle Meck på är orginal CD-ROMen?

Permalänk
Medlem

Köp en extern cd-läsare annars för 100-200kr

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk

@ZyntaaX: Orkar inte släpa på den över allt :/

Permalänk

Du stoppar in skivan igen i din stationära dator. Gör en ISO fil av mulle meck skivan alltså en avbildning av skivan på fil. Jag tror man kan göra detta med daemon tools men inte helt säker. Det jag dock vet är att du kan montera skivavbildningen med daemon tools i den bärbara datorn.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8Z77-V. HDD: SSD Intel 520 120gb, 1TB. CPU: I7 3770k. GPU: ASUS STRIX 1080.
Ram: Corsair Vengence 8gb. Cpukylare: Cooler master 612s. PSU: Corsair 650w. Chassi: Corsair Obsidian 650D.

Permalänk
Medlem

Kolla in ImgBurn för att göra skivan till en iso-fil. Sen tycker jag Virtual CloneDrive är bättre än deamon tools.