Acer 27" XB270HU - Predator. åtgärdat fel?

Permalänk
Medlem

Acer 27" XB270HU - Predator. åtgärdat fel?

Tjenare grabbar och flickor jag ska köpa en ny dator speccsen visar jag inte då blir det bara gnäll men skärmen jag ska är denna

http://www.inet.se/produkt/2205376/acer-27-xb270hu-predator-g...
- Acer 27" XB270HU - Predator

Min fråga är har dom åtgärdat BLB / Blacklight bleed ? för köper inte en skärm för 8k och får damm och pixelfel samt blb på skärmen för det priset. de är inte acceptabelt !

MvH Felix ja slänger in min build här nere bara för att iaf. Är det inte ok så får ngn mod ta bort dessa länkar till kundvagnen.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8435168/2015-09-05

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem

Tjabba !

Jag sitter på samma skärm som jag inhandlade för ca 1 månad sedan, inga fel överhuvud taget på mitt exemplar iaf !

Klockren skärm !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belarion:

Tjabba !

Jag sitter på samma skärm som jag inhandlade för ca 1 månad sedan, inga fel överhuvud taget på mitt exemplar iaf !

Klockren skärm !

Ok tack så mycket , jag hoppas att jag inte får några problem. har läst o många verkar få ett eller flera problem :/

dock undrar jag om ja inte kan be inet kolla så skärmen funkar utan blb o pixelfel innan dom skickar den till mig ?

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem

Var som du lite orolig men beställde en för ca en månad sen och den är i perfekt skick, inga blb eller döda pixlar. Jätte nöjd med skärmen, underbar :).

Visa signatur

[I9 10900K][Z490 Auros Master][32gb G.Skill 3600mhz CL16][RTX 3080 Auros Master]
Don't take life to seriously, you'll never escape it alive anyways.

Permalänk
Medlem

Fick min igår. En död pixel och märkbar BLB i vänstra hörnet. Har 45 dagars öppet köp, så väntar ett tag med att ta ett beslut om jag ska byta eller ej.

Visa signatur

MoBo: MSI KRAIT Z170A CPU: i7 6700K @ 4.0GHz GPU: EVGA 980ti RAM: 16GB HyperX Fury DDR4 Lagring: 500GB + 500GB Samsung Evo Nätdel: EVGA 1000W Gold+ Chassi: H440 Kylning: H20 620 Bildskärm: BenQ XL2420T @ 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chib:

Fick min igår. En död pixel och märkbar BLB i vänstra hörnet. Har 45 dagars öppet köp, så väntar ett tag med att ta ett beslut om jag ska byta eller ej.

Har din blivit bättre?

Köpte min idag.

Min såg ut såhär...Blev världens discolampa när jag tryckte i vänstra hörnet, vid överdelen.

Ska man byta eller icke?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Damn, det där hade jag aldrig gått med på för en skärm i den prisklassen.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Damn, det där hade jag aldrig gått med på för en skärm i den prisklassen.

Det blir nog en tur tillbaka

Videoklipp på BLB-disco

Edit: Skärmen åkte tillbaka

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Precis. För 8000kr förväntas perfektion.
Förövrigt är jag jätte nöjd med min MG279Q.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Har din blivit bättre?

Köpte min idag.

Min såg ut såhär...Blev världens discolampa när jag tryckte i vänstra hörnet, vid överdelen.

Ska man byta eller icke?

http://i.imgur.com/2l9xspa.jpg

Den där ska du byta!

Min var en sommardröm jämfört med ditt exemplar. Upplever själv att min backlight bleed har blivit mildare och stör mig nästan ingenting längre. Den döda pixeln är i ett hörn och jag ser den inte om jag inte stirrar på nära håll.

Visa signatur

MoBo: MSI KRAIT Z170A CPU: i7 6700K @ 4.0GHz GPU: EVGA 980ti RAM: 16GB HyperX Fury DDR4 Lagring: 500GB + 500GB Samsung Evo Nätdel: EVGA 1000W Gold+ Chassi: H440 Kylning: H20 620 Bildskärm: BenQ XL2420T @ 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chib:

Den där ska du byta!

Min var en sommardröm jämfört med ditt exemplar. Upplever själv att min backlight bleed har blivit mildare och stör mig nästan ingenting längre. Den döda pixeln är i ett hörn och jag ser den inte om jag inte stirrar på nära håll.

Jag lämnade tillbaka den.

Fick informerat att man skulle köpa på nätet för att kunna utnyttja ångerrätten. Som tur var, så tog de emot min skärm och fick pengarna tillbaka. Men så dök Rog Swift IPS upp nyligen...inte så långt kvar.

Jag trodde först att det var köksbelysningen som lyste bakifrån, tills jag släckte ner allt. Då var det som en aprikos i varje hörn..

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Avstängd

BLB och pixelfel kommer finnas på alla skärmar.
Du får helt enkelt prova dig fram och skicka tillbaka med ångerrätten om du inte blir nöjd.

En skärm har inte mindre av dessa fel bara för den kostar 8-14k heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

En skärm har inte mindre av dessa fel bara för den kostar 8-14k heller.

Vilket är helt fullständigt åt helvete. Jag blir så jävla förbannad på att marknaden tillåter det här. Köper du en datorskärm på 27" för 8000 eller mer (eller för den delen en datorskärm 3000 kronor eller mer) så ska det inte vara snack om att du får någonting annat än perfektion. Ingen jävla backlight bleeding, ingen IPS glow, inga döda pixlar; absolut inget fuffens över huvud taget. Reklamerar du varan ska det inte vara något jävla tjafs. "Javisst, precis som du säger så lider denna skärm av backlight bleeding/död pixel/whatever, självklart ska du få reklamera varan" ska inte vara någonting annat än standardfras och det kunden ska kunna räkna med. För allvarligt talat; är skärmen defekt så är den ju för fan defekt. Jag blir fullständigt skogstokig på att människor som uppenbart fått ett defekt exemplar med mycket backligt bleeding blivit avvisade av återförsäljaren/tillverkaren med argumentet "det här får du räkna med", när killen bredvid sitter på samma skärm som är i perfekt skick. Det är fullständigt hårresande att det inte finns klarare, hårdare konsumentlagar som ska skydda oss konsumenter från sådant här vansinnigt beteende.

Just backlight bleeding och IPS glow stör jag mig dock oändligt på. Med TN är det alltid ett himla liv om att du får dåliga betraktningsvinklar. Det är någonting alla ska gnälla över i varje recension och kommentar på valfritt forum, medan IPS prisas över allt annat. Att IPS till större utsträckning lider av backlight bleeding oavsett prisklass, med bl.a. dålig svärta som följd, ja det är plötsligt någonting "man får räkna med p.g.a. panelteknologin". Jaha, men hur var det med TN nu, sa ni?

Om någonting ska de skärmar som kostar så hutlöst mycket som t.ex. "Predator" gör åtminstone ha de bästa panelerna från tillverkarnas kvalitetskontroller, och därigenom lida allra minst av ovanstående problem än någon annan panel på marknaden. Tyvärr verkar detta inte direkt vara praxis, av någon oförklarlig anledning.

Jag blir så jävla trött på att man ska behöva räkna med att ofrivilligt dras med i något jävla panellotteri när man köper skärmar, särskilt när de är i den här prisklassen. Det är så otroligt respektlöst mot konsumenterna.

/rant over