Permalänk

Problem med Corsair k95

Hejsan!

Jag har lite funderingar om mitt k95 jag har idag. jag har haft det nu i cirka 1,5 år och har sedan början haft problemet som flera andra haft, med att tangentbord står skevt, det står alltså ojämnt och tippar om man trycker uppe i hörnet. Detta är dock inget som stört mig, då det varit minimalt när upphöjningarna i bak är uppe. Men nu på senare tid har jag sett att 3 stycken av dioderna under olika tangenter är trasiga, vilket för mig är ganska irriterande (tangenter: Backspace, G2 och G18).
Med tanke på priset på tangentbord tycker jag att dom borde hålla längre än så, då jag aldrig haft problem på andra tangentbord med betydligt högre ålder.
Kan jag få hjälp med detta på något sätt via warranty, eller vad föreslår ni?
Har bilder på lamporna här, kan även ladda upp en video där man kan se vippandet.

Hälsningar, Max

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av VeryMadMeatball:

Hejsan!

Jag har lite funderingar om mitt k95 jag har idag. jag har haft det nu i cirka 1,5 år och har sedan början haft problemet som flera andra haft, med att tangentbord står skevt, det står alltså ojämnt och tippar om man trycker uppe i hörnet. Detta är dock inget som stört mig, då det varit minimalt när upphöjningarna i bak är uppe. Men nu på senare tid har jag sett att 3 stycken av dioderna under olika tangenter är trasiga, vilket för mig är ganska irriterande (tangenter: Backspace, G2 och G18).
Med tanke på priset på tangentbord tycker jag att dom borde hålla längre än så, då jag aldrig haft problem på andra tangentbord med betydligt högre ålder.
Kan jag få hjälp med detta på något sätt via warranty, eller vad föreslår ni?
Har bilder på lamporna här, kan även ladda upp en video där man kan se vippandet.

Hälsningar, Max

Hejsan Max,

Så ska det förstås inte vara. Du har två års garanti på ditt tangentbord så det ska inte vara något problem. Jag rekommenderar dig att först höra med butiken du köpte det ifrån för en reklamation, går inte det så kan vi ta de direkt via oss.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Skrivet av Corsair Johan:

Hejsan Max,

Så ska det förstås inte vara. Du har två års garanti på ditt tangentbord så det ska inte vara något problem. Jag rekommenderar dig att först höra med butiken du köpte det ifrån för en reklamation, går inte det så kan vi ta de direkt via oss.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Hejsan! Tack för svar
Ja, problemet är just det att tangentbordet fick jag i present av en släkting, så jag vet varken vilken butik den köptes i och jag har nog tyvärr inget kvitto på det köpet.

Permalänk

Hade samma problem med mitt förra K95. Tror det var B eller C som slutade att fungera.

Har dock inte haft ett endaste problem med mitt K95 RGB. ÄLSKAR DET!

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av VeryMadMeatball:

Hejsan! Tack för svar
Ja, problemet är just det att tangentbordet fick jag i present av en släkting, så jag vet varken vilken butik den köptes i och jag har nog tyvärr inget kvitto på det köpet.

Hejsan,

Det gjorde det ju lite svårare. Men skapa en ticket på våran support-sida och återkom med ditt ticket-nummer så kanske jag kan hjälpa dig.

https://corsair.secure.force.com/

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Skrivet av RandomUsername:

Hade samma problem med mitt förra K95. Tror det var B eller C som slutade att fungera.

Har dock inte haft ett endaste problem med mitt K95 RGB. ÄLSKAR DET!

Härligt att du är nöjd med ditt K95 RGB!

Permalänk
Medlem

Var glad att du inte fick ett cm storm quickfire
Är inne på mitt 3e tangentbord på lika många månader nu (trasiga LED, PCB och annat skoj).

Visa signatur

: )

Permalänk
Skrivet av Corsair Johan:

Hejsan,

Det gjorde det ju lite svårare. Men skapa en ticket på våran support-sida och återkom med ditt ticket-nummer så kanske jag kan hjälpa dig.

https://corsair.secure.force.com/

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Härligt att du är nöjd med ditt K95 RGB!

Hej igen!

Jag ska rota lite, och se om jag får tag på ett kvitto!
Insåg att mitt tangentbord lider av alla de "problem" som listades under "Select Problem Description". Fyllde dock i att jag hade problem med LED:sen då det var huvudfrågan. Men jag lider ju även av de vobblet som uppstår med utfällda ben.

Mitt ticket number: 6675229

Tack på förhand, verkligen

Permalänk
Skrivet av RandomUsername:

Hade samma problem med mitt förra K95. Tror det var B eller C som slutade att fungera.

Har dock inte haft ett endaste problem med mitt K95 RGB. ÄLSKAR DET!

ha, ja! Flera av mina vänner har k95 alt k70 i RGB, och dom älskar det Jag gillar verkligen mitt k95 med, det är fantastiskt, men lite irriterande med de små problemen.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av VeryMadMeatball:

Hej igen!

Jag ska rota lite, och se om jag får tag på ett kvitto!
Insåg att mitt tangentbord lider av alla de "problem" som listades under "Select Problem Description". Fyllde dock i att jag hade problem med LED:sen då det var huvudfrågan. Men jag lider ju även av de vobblet som uppstår med utfällda ben.

Mitt ticket number: 6675229

Tack på förhand, verkligen

Om du kan få tag på ett kvitto så skulle det göra allting mycket enklare ja, kika på det. Hör av dig så fort du vet.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Skrivet av Corsair Johan:

Om du kan få tag på ett kvitto så skulle det göra allting mycket enklare ja, kika på det. Hör av dig så fort du vet.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Hej igen, förlåt för att det sån tid! Tangentbordet köptes på en fysisk Inet butik, så det finns med högsta sannolikhet inget kvitto. Möjligtvis finns ett kontoutdrag på köpet, men detta är ju väldigt ospecificerat.

Går det att fortsätta med på något sätt ändå?

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av VeryMadMeatball:

Hej igen, förlåt för att det sån tid! Tangentbordet köptes på en fysisk Inet butik, så det finns med högsta sannolikhet inget kvitto. Möjligtvis finns ett kontoutdrag på köpet, men detta är ju väldigt ospecificerat.

Går det att fortsätta med på något sätt ändå?

Jag ska se vad som går att göra, men de blir svårt utan kvitto.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan