Crono Labs gör datorchassi för skärmen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Equilibrium:

Uh det finns redan AIO och det ser lite mer smartare konstruerat än att ha en 15kg låda fast i en skärm, dessutomen ser man ju helt att nätaggets fläkt skulle blåsa rakt mot skärmen + alla andra fläktar från chassit samt GPUn = brandfara. Samt när man spelar spel så brukar ju temperaturen gå upp till ungefär 60 Celsius grader som är ganska hett men hej om du vågar ha en dator som kan plötsligt smälta ihop till en liten boll av illa luktande material, be my guest. Det är ju bara min åsilt, och alla har rätt till en.

Risken för att datorn ska börja brinna är inte sådär speciellt stor. I synnerhet om man städar hyffsat regelbundet.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Uh det finns redan AIO och det ser lite mer smartare konstruerat än att ha en 15kg låda fast i en skärm, dessutomen ser man ju helt att nätaggets fläkt skulle blåsa rakt mot skärmen + alla andra fläktar från chassit samt GPUn = brandfara. Samt när man spelar spel så brukar ju temperaturen gå upp till ungefär 60 Celsius grader som är ganska hett men hej om du vågar ha en dator som kan plötsligt smälta ihop till en liten boll av illa luktande material, be my guest. Det är ju bara min åsilt, och alla har rätt till en.

60 grader celsius är inte en brandfara, och inte heller 100 grader för den delen, vilket en dator kan komma upp till i vissa fall. Varför skulle inte datorn börja brinna då den står på golvet om det nu är så brandfarkigt i en dator?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Equilibrium:

Uh det finns redan AIO och det ser lite mer smartare konstruerat än att ha en 15kg låda fast i en skärm, dessutomen ser man ju helt att nätaggets fläkt skulle blåsa rakt mot skärmen + alla andra fläktar från chassit samt GPUn = brandfara. Samt när man spelar spel så brukar ju temperaturen gå upp till ungefär 60 Celsius grader som är ganska hett men hej om du vågar ha en dator som kan plötsligt smälta ihop till en liten boll av illa luktande material, be my guest. Det är ju bara min åsilt, och alla har rätt till en.

De har knappast byggt skärmarna i Polyeten och även om så skulle vara fallet (trots att just Polyeten skulle vara omöjligt i detta fall) så har Polyeten en smältpunkt på 85-145°C beroende på typ, så 60°C är ingenting.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort trams/tjafs i enlighet med §1 i regelverket.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Detta gillar jag, och jag skulle utan tvekan kunna stödja detta om det visade sig gediget. Jag tänker inte överdriver mycket på värmeutvecklingen, det går ju att lösa med någon extra fläkt etc. Jag är däremot lite mer fundersam på hur de kommer att lyckas med skärmfoten. Kommer de att kunna göra den stabil och tiltbar, eller kommer skärmen/lådan att spontant 'vikas ihop' // falla omkull?
Frågan är dessutom vilken storlek på skärm man kan montera fast, så att den inte stöter i foten.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.