Permalänk

hjälp dual monitor setup

tjenare nu äre så att jag funderar på att köpa en till skärm till min dator men jag vet inte om mitt grafikkort orkar driva 2 skärmar. det är så att jag hade tänkt att spela scgo på ena och kolla streams på andra jag ha testat att ha igång en stream på tvn och spelat scgo men fpsen blir dålig. jag skulle vilja kunna spela csgo på 144fps och kunna titta på streams samtidigt. men nutill frågan är det mindre krävande för grafikkortet att driva en 24tums skärm än en 42tum? grafikkortet jag ha är ett msi 760 gaming twin freez 2gb. så SNÄLLA hjälp

kan jag spela csgo på 160fps och kolla på streams på en till skärm utan lagg och fps dropps

Permalänk
Medlem

Det är inte mer krävande att driva en större skärm än en mindre. Allt som spelar någon roll är hur många pixlar skärmen har.

Du bör kunna få ungefär samma fps i CS även med den nya skärmen. Men det kan vara möjligt att du kan behöva dra ner grafiken något om den dippar under. Men det bör inte ge en sån stor impakt att köra en extra skärm om du bara ska kolla streams etc.

Om du kan låna en skärm av en kompis eller familj för att testa bara vore det ju toppen först.