Sony Xperia Z5 har dubbla värmeledningsrör för att tygla Snapdragon 810

Permalänk
Entusiast
Skrivet av b3h4ppyn0w:

Förstår inte varför sony väljer att fortsätta med bakstycke i glas på sina premium telefoner med varma highend soc då glas isolerar och stänger inne värmen, värmeledningsrören skulle vara perfekt tillsammans med ett skal i aluminium då aluminium sprider och avleder värmen.

Jag är intresserad av en compact då den har ett perfekt format men kommer hålla mig undan från telefoner med bakstycke i glas efter mina negativa erfarenheter med min förra xperia z där limmet till bakstycket släppte 4ggr, blev tillslut så trött på att skicka telefonen på garantireparationer så jag köpte en ny telefon.

Problemet är att du då riskerar att ge skalet samma temperatur som processorn vilket är en väldigt dåligt idé. En SoC kan nå temperaturer på 60-70 grader och om skalet blir så varmt kommer du reflexmässigt att släppa telefonen för att inte få brännskador i handen. Så tricket är att hålla temperaturen i processorn nere utan att skalet blir för varmt. Ytan får inte bli varmare än 40-45 grader för där någonstans övergår det från att vara obehagligt varmt till att bli smärtsamt. Vid 45 grader går gränsen för när du kan få brännskador vid lång exponering (timmar).

Tidiga Macbook Air hade problem med det där. Ett väldigt tunt aluminiumchassi med lite för underdimensionerad kylning gjorde att det var direkt obehagligt att ha datorn i knät någon längre tid. Till och med ovansidan kunde bli obehagligt varm.

Att bygga telefoner av metall har en annan stor nackdel och det är täckning. Någonstans måste man ha en öppning i metallchassit för att radiovågor ska komma igenom. Tittar man på designer med metall så har de alltid plastdelar på något sätt och det är ett radiofönster.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av DominatorPC:

Jag undrar vad du haft för mobiltelefon som du kunnat använda så frekvent i 14 dagar utan laddning!?
Jag har inte haft en enda telefon som klarat mer än 3 dagar nog för att jag använder mobilen väldigt mycket men ändock att komma upp i 14 dagar det vore ju drömmen.
Och de senaste åren så har jag inte haft en enda mobiltelefon som inte har behövts laddas varje natt , och jag har plöjt igenom min beskärda del av mobiler!
Vad var det för mobiltelefon du kunde komma upp i 14 dagar utan laddning med?

Det var lääänge sedan man kunde använda en mobil-telefon i 7dagar +. Men det var vanligt förr innan skärmarna skulle vara så extrema. Idag har jag en gammal Galaxy S2 med Adroid 5.1.1. Håller med bluetooth och Wifi igång ca 3 dagar iaf. Hade gärna sett detta vara 7 dagar dock. En gång har jag behövt ladda den efter ca 2 dagar, och det var en dag när telefonen ringde stup i kvarten och jag använde både verktyg och kameran på den väldigt flitigt. Min Pebble laddar jag en gång i veckan, vilket jag tycker är precis lagom. Förstår inte varför man anser att detta inte ska gå, bara man siktar på mer batteritid istället för högre fps i mobilspelen.

Det går sån tur är att ordna större batteri till denna, något som inte går de flesta nya. Därför vill jag ha en med ordentligt batteri från dag 1...

@Apachi & @mrfish & @Dr. MASS
Det handlar inte om att jag vill ha en telefon från "den tiden", utan att jag vill att tillverkare slutar prioritera 4k, glödheta CPUer och sånt skit. Det är totalt meningslöst i en telefon. Att de måste använda glas bara för att man inte ska bränna sig är ju löjligt och tydligt tecken på hur dumt det börjar bli.

Ordna en lagom upplösning, lagom snabb CPU som är sval, effektiv och räcker till en telefon. Dvs SMS, lite chat, enkel webbläsare om man måste kolla något, några enkla spel och kanske tom ta en bild eller 2.

Men jag vill ändå ha bästa skyddsglaset, bästa batteriet, ordentligt med lagringsutrymme och kvalitet i bygget. Men det enda som inte har värsting CPU och skärm är tydligen budget telefoner, där de har ännu sämre batteri och kvalité. Därför är jag fast med denna telefon, även om jag vill byta den, då jag har svårt att hitta en bra ersättare.

Problemet är att man tydligen ska förvandla dessa telefoner till både surfplattor, spel-laptops och video kamera, allt i ett. Nackdelen är då alla enorma kompromisser och försämringar man får. Därför vill jag hellre att de försöker göra en bra telefon, med de saker man normalt behöver i en sådan... och inget annat överdrivet.

Anser ni att det är gnäll, så då får jag gnälla och är stolt över det. För om enda "rätta" är bara ert alternativ så kommer jag fortsätta gnälla tills öronen på er blöder, då alla inte vill ha "som ni". Ni kan naturligtvis bara låta bli att lyssna...

De kan göra telefoner med 7 dagars batteritid... ni måste bara börja begära det.

Edit: @RHWarrior Jo det är trevligt att se Google har jobbat på att hjälpa batteritiden. Android 5.x är guda sänt jämfört med många tidigare alt.
Nu behöver bara tillverkarna göra lite av sin del också, så kanske vi kan klara oss på 1-2 laddningar i veckan, istället för som de flesta gör... springer runt med sin laddare eller frågar om man har laddare för ens telefon är död.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DominatorPC:

Haha javisst kan jag lägga min Z3 i ett hörn och låta den ligga där från fullt till tomt batteri så kommer den nog upp i en vecka eller mer , MEN det är väl knappast så man bedömer om en telefon har bra batteri tid eller ej!
Enligt min mening så är en telefon med bra batteritid en telefon som används och ändå har viss uthållighet på batteriet, att bedöma batteritid på icke användande är ju bara befängt !!

Så 30 min till 60 min användning om dagen är det samma som att inte använda telefonen??? För precis som jag skrev, detta är vad jag normalt använder totalt och jag laddar den precis som jag också redan sa, varje vecka.

Men vist om detta innebär det samma som att inte använda telefonen så vist, för min del tycker jag det är väldigt mycket användning av den.

Det enda jag tillade var hur mycket batteri standby drog på den, och det enda jag kände till som kunde nå 2 veckor på nyare mobiler.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr. MASS:

Det där var ladda den fullt, dra ut laddsladden och låta den ligga och damma i 14 dagar. Varför skall du låta en smartphone damma i 14 dagar. Känns mer som det räcker med en mobiltelefon från slutet på 90-talet och ett helt nytt batteri till den för att platsa dina krav. Eller så blandar du ihop de trådlösa DECT och hemmatelefonerna som hade väldit lång batteritid med mobiler.

Mobiltelefonen i mitt exempel klarar sisådär 6 veckor om man bara låter den ligga oanvänd och den lanserades 2010. Vid normal användning räcker batteriet 2-3 veckor mellan laddningarna. Men då är det heller ingen smartphone så normal användning innebär endast telefonsamtal och SMS. 20 timmars taltid och 6 veckor standbytid räcker ganska länge för de flesta. Säg att man "bara" använder 10 timmar tal på en laddning så har man ju ändå 3 veckor standbytid kvar. Men visst pratar man telefon 8 timmar om dagen lär den inte räcka mer än 2-3 dagar.

Permalänk
Medlem

Till dem som tycker att batteritiden är dålig/mindre bra på Z3:an, slå på Stamina-mode. Blir nästintill ingen skillnad i hur mobilen beter sig, mer än att den drar mycket mindre ström.
Har stamina-mode på 24/7 och klarar ett par dagar med "normal" användning, låter jag den vara så drar det i princip ingenting.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Skrivet av JonatanR:

Riktigt bra av sony att de löst problemet! hoppas fler tar efter. jag skulle gärna se att man leder bort värmen ut över hela skalet så att den kyls ännu bättre! det gör ju också att mobilen inte är stekhet på ett ställa utan att den är jämnvarm över hela

på vissa Sony Z modeller kunde man få som gula markeringar på skärmen efter några veckors användning, heatpipe låg precis under skärmen när den blir för varm och för länge så ändras tonen på delar av skärmen till pissgul.

lite sarkastisk kan man nu säga att med nya z5 så kan man få streck på båda sidorna av skärmen.

fast det så klart ska telefonen vara under 1cm tunn var ska då värmen förflyttas ? utåt till chassit där du har händerna är det mest logiska.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@Paddanx: Det finns massvis med mobiler som har 4000-5000mAh med sämre prestanda, köp dessa. Jag har inget behov av långsammare processorer eller mindre upplösningar och det verkar inte gemene man ha heller, speciellt inte med Sony som håller 2 dagar med användning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apachi:

@Paddanx: Det finns massvis med mobiler som har 4000-5000mAh med sämre prestanda, köp dessa. Jag har inget behov av långsammare processorer eller mindre upplösningar och det verkar inte gemene man ha heller, speciellt inte med Sony som håller 2 dagar med användning.

Som jag sa i svaret, det svåra är inte att hitta en telefon med det. Det svåra är att hitta en kvalitetstelefon med det. Jag har inget emot att lägga 5kkr, eller att få snygg design och vill gärna ha hållbar telefon.

Men det är verkligen ett "värsting CPU/Skärm" eller så snålar vi på allt och gör skit telefon.
Ge mig en telefon som dessa, men med 4000mAh batteri och enklare CPU/720-1080p skärm som högst, där prio är effektivitet så betalar jag gärna.

Men visst, om jag har missat nån ""perfekt" telefon så visa mig.

Men det lustiga är. Pratat vi laptops så skriker många efter mer batteritid när varje ny CPU kommer som är mer effektiv. Tillverkarna tycker tydligen att det kan vi lägga på mer törstiga av allt annat och folk "gnäller".
När man önskar mer batteritid i en telefon så är man tydligen bakåtsträvare och "dumihövet" istället...

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

Det var lääänge sedan man kunde använda en mobil-telefon i 7dagar +. Men det var vanligt förr innan skärmarna skulle vara så extrema. Idag har jag en gammal Galaxy S2 med Adroid 5.1.1. Håller med bluetooth och Wifi igång ca 3 dagar iaf. Hade gärna sett detta vara 7 dagar dock. En gång har jag behövt ladda den efter ca 2 dagar, och det var en dag när telefonen ringde stup i kvarten och jag använde både verktyg och kameran på den väldigt flitigt. Min Pebble laddar jag en gång i veckan, vilket jag tycker är precis lagom. Förstår inte varför man anser att detta inte ska gå, bara man siktar på mer batteritid istället för högre fps i mobilspelen.

Det går sån tur är att ordna större batteri till denna, något som inte går de flesta nya. Därför vill jag ha en med ordentligt batteri från dag 1...

@Apachi & @mrfish & @Dr. MASS
Det handlar inte om att jag vill ha en telefon från "den tiden", utan att jag vill att tillverkare slutar prioritera 4k, glödheta CPUer och sånt skit. Det är totalt meningslöst i en telefon. Att de måste använda glas bara för att man inte ska bränna sig är ju löjligt och tydligt tecken på hur dumt det börjar bli.

Ordna en lagom upplösning, lagom snabb CPU som är sval, effektiv och räcker till en telefon. Dvs SMS, lite chat, enkel webbläsare om man måste kolla något, några enkla spel och kanske tom ta en bild eller 2.

Men jag vill ändå ha bästa skyddsglaset, bästa batteriet, ordentligt med lagringsutrymme och kvalitet i bygget. Men det enda som inte har värsting CPU och skärm är tydligen budget telefoner, där de har ännu sämre batteri och kvalité. Därför är jag fast med denna telefon, även om jag vill byta den, då jag har svårt att hitta en bra ersättare.

Problemet är att man tydligen ska förvandla dessa telefoner till både surfplattor, spel-laptops och video kamera, allt i ett. Nackdelen är då alla enorma kompromisser och försämringar man får. Därför vill jag hellre att de försöker göra en bra telefon, med de saker man normalt behöver i en sådan... och inget annat överdrivet.

Anser ni att det är gnäll, så då får jag gnälla och är stolt över det. För om enda "rätta" är bara ert alternativ så kommer jag fortsätta gnälla tills öronen på er blöder, då alla inte vill ha "som ni". Ni kan naturligtvis bara låta bli att lyssna...

De kan göra telefoner med 7 dagars batteritid... ni måste bara börja begära det.

Edit: @RHWarrior Jo det är trevligt att se Google har jobbat på att hjälpa batteritiden. Android 5.x är guda sänt jämfört med många tidigare alt.
Nu behöver bara tillverkarna göra lite av sin del också, så kanske vi kan klara oss på 1-2 laddningar i veckan, istället för som de flesta gör... springer runt med sin laddare eller frågar om man har laddare för ens telefon är död.

Tyvärr så delar jag inte samma bild som du ang att det var någon större skillnad förr.
Jag har fortfarande haft samma ladd rutiner förr som nu.
Nokia 3310 till ex fick jag ladda varannan till varje dag alltså ingen större skillnad om man jämför med min Z3 som jag laddar varje dag, och då har min Z3 fruktansvärt många fler funktioner än vad en Nokia 3310 har!

Du verkar ha missat en fruktansvärt stor del av mobiltelefon marknaden, för den större delen av marknaden riktar inte in sig på att sälja 4k mobiler med 8core cpu och 23 mpixels kamera utan just det du belyser som obefintligt finns det ju en uppsjö utav!
Jag skulle kunna länka till otaliga modeller men det är inte svårare än så att du kan gå in på i princip vilken sida som helst som säljer mobiltelefoner så kommer du att hitta det du söker, sök på Doro där har du något som passar dig

Själv så är jag för utveckling och framåt strävande. Jag tycker det är bra att vi på så pass kort tid gått ifrån Nokia 3310 till Sony xperia Z5 det är ju en extrem framgång för tekniken.
Det man kan göra i en smartphone i dagens läge är ju fantastiskt och det hjälper mig dagligen med olika problem som jag annars skulle behövt en dator för att lösa.

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DominatorPC:

Tyvärr så delar jag inte samma bild som du ang att det var någon större skillnad förr.
Jag har fortfarande haft samma ladd rutiner förr som nu.
Nokia 3310 till ex fick jag ladda varannan till varje dag alltså ingen större skillnad om man jämför med min Z3 som jag laddar varje dag, och då har min Z3 fruktansvärt många fler funktioner än vad en Nokia 3310 har!

Du verkar ha missat en fruktansvärt stor del av mobiltelefon marknaden, för den större delen av marknaden riktar inte in sig på att sälja 4k mobiler med 8core cpu och 23 mpixels kamera utan just det du belyser som obefintligt finns det ju en uppsjö utav!
Jag skulle kunna länka till otaliga modeller men det är inte svårare än så att du kan gå in på i princip vilken sida som helst som säljer mobiltelefoner så kommer du att hitta det du söker, sök på Doro där har du något som passar dig

Själv så är jag för utveckling och framåt strävande. Jag tycker det är bra att vi på så pass kort tid gått ifrån Nokia 3310 till Sony xperia Z5 det är ju en extrem framgång för tekniken.
Det man kan göra i en smartphone i dagens läge är ju fantastiskt och det hjälper mig dagligen med olika problem som jag annars skulle behövt en dator för att lösa.

Här har du felet med hur du tänker.
Du tror att bara för att jag inte vill ha värsting CPUn i Z5 så vill ja ha något "skit".

Ge mig samma telefon som du har, med alla finesser, samma vattentäthet, bra kamera osv.

Men... med maximalt batteritid, den absolut mest effektiva CPUn som inte är varm, klarar av precis det den behöver göra, och en skärm som har bra kvalitet, bra färger men med bästa möjliga energieffektivitet. Inget mer. Dvs en telefon som har alla dessa funktioner, men prioriterar drifttid, inte upplösning och värmeledningsrör...

Dvs en "Smart" Phone... inte en handvärmare...

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

Här har du felet med hur du tänker.
Du tror att bara för att jag inte vill ha värsting CPUn i Z5 så vill ja ha något "skit".

Ge mig samma telefon som du har, med alla finesser, samma vattentäthet, bra kamera osv.

Men... med maximalt batteritid, den absolut mest effektiva CPUn som inte är varm, klarar av precis det den behöver göra, och en skärm som har bra kvalitet, bra färger men med bästa möjliga energieffektivitet. Inget mer. Dvs en telefon som har alla dessa funktioner, men prioriterar drifttid, inte upplösning och värmeledningsrör...

Dvs en "Smart" Phone... inte en handvärmare...

Okej köp en Z3 och så ger du f.n i att sitta på massa onödiga appar och använd den som du säger att du vill använda den samt slå på stamina läget , då ska du se att du får en väldigt skälig batteri tid.

Användandet är det som avgör drifttiden och om du tänker använda telefonen utifrån det du förespråkar , alltså bara kolla sms , ringa, kanske knäppa ett kort och thats it då har du redan riktigt bra telefoner på marknaden som med ditt restriktiva användande kommer hålla lång drifttid.

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DominatorPC:

Okej köp en Z3 och så ger du f.n i att sitta på massa onödiga appar och använd den som du säger att du vill använda den samt slå på stamina läget , då ska du se att du får en väldigt skälig batteri tid.

Användandet är det som avgör drifttiden och om du tänker använda telefonen utifrån det du förespråkar , alltså bara kolla sms , ringa, kanske knäppa ett kort och thats it då har du redan riktigt bra telefoner på marknaden som med ditt restriktiva användande kommer hålla lång drifttid.

Så din lösning är att jag ta "din gamla" telefon och nöja mig. För att få en som är optimerad för mig finns inte, utan jag ska nöja mig med "vilket som helst" för de är "bra nog"?

Aja. vi lägger ner denna diskussion, då du inte verkar förstå vad jag ber om, än mindre förstår vad jag tycker är fel.

Permalänk
Medlem

Detta är det ändå jag kan klaga på på min Z3+, det krävs inte mycket för att den ska bli kokhet och vägra jobba. Tråkigt att Sony inte hann fixa nåt sådant redan till min Z3+, men de fick ju ingen schysst deadline direkt (förseningar av Snapdragon 810)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

Så din lösning är att jag ta "din gamla" telefon och nöja mig. För att få en som är optimerad för mig finns inte, utan jag ska nöja mig med "vilket som helst" för de är "bra nog"?

Aja. vi lägger ner denna diskussion, då du inte verkar förstå vad jag ber om, än mindre förstår vad jag tycker är fel.

Nej du , min telefon den kan du glömma att du får.
Jag förstår inte vad du menar med optimerad för dig ? Tror du att hela världen kretsar kring dig ? Telefonen optimerar du själv efter dina behov och som jag ser det så är det inga problem för dig att tillex köpa en Z3 och ställa in den efter dina behov.

Som sagt så drar inte en smartphone speciellt mycket batteri om du inte använder appar utan bara använder basfunktionerna precis som du vill!

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

Undrar när första mobiltelefonen kommer som är utrustad med fläkt?

Och vattenkylning därefter.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

So what?
Det är ju liksom inte Sonys fel att 810 processorn blir lätt varm. Det är ju Snapdragons fel.
Tycker det är bara bra med extra koppar då mobilen inte blir lika varm.

Men jag skulle ändå vilja ha en tjockare mobil med större batteri och lite mer kylning samt en bättre kamera.

Det bästa skulle ju vara ifall alla företag protesterade mot att använda 810an så att Snapdragon inte tror de kan fortsätta köra med heta kretsar.

Permalänk
Skrivet av DominatorPC:

Tyvärr så delar jag inte samma bild som du ang att det var någon större skillnad förr.
Jag har fortfarande haft samma ladd rutiner förr som nu.
Nokia 3310 till ex fick jag ladda varannan till varje dag alltså ingen större skillnad om man jämför med min Z3 som jag laddar varje dag, och då har min Z3 fruktansvärt många fler funktioner än vad en Nokia 3310 har!

Du verkar ha missat en fruktansvärt stor del av mobiltelefon marknaden, för den större delen av marknaden riktar inte in sig på att sälja 4k mobiler med 8core cpu och 23 mpixels kamera utan just det du belyser som obefintligt finns det ju en uppsjö utav!
Jag skulle kunna länka till otaliga modeller men det är inte svårare än så att du kan gå in på i princip vilken sida som helst som säljer mobiltelefoner så kommer du att hitta det du söker, sök på Doro där har du något som passar dig

Själv så är jag för utveckling och framåt strävande. Jag tycker det är bra att vi på så pass kort tid gått ifrån Nokia 3310 till Sony xperia Z5 det är ju en extrem framgång för tekniken.
Det man kan göra i en smartphone i dagens läge är ju fantastiskt och det hjälper mig dagligen med olika problem som jag annars skulle behövt en dator för att lösa.

Mina gamla sony mobiler överlevde 4/5 dagar på ett batteri Nya klarar knappt 24 timmar

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Med tanken på att jag tycker min Z3 redan kan bli obehagligt varm efter en längre användning så vill jag inte veta hur Z3+/Z4 samt nu Z5 känns där folk faktiskt klagar på det....

Samma med min Z1 compact, den blir ibland glödhet vid mycket användande.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk

NU förstår jag varför de envisas med att göra sina telefoner vattentäta...de behöver vattenkylning för att prestera bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Förstår inte varför tillverkare använder 810 när den har detta problemet.
Kostnad, tillgångs fråga eller?

Det är faktiskt precis samma anledning till att de har problem. Tillverkarna krävde mer kärnor, Qualcomm gick ut med att det var en dålig idé i början men tillverkarna fortsatte att begära fler kärnor så Qualcomm levererade vad deras kunder ville ha. Och här har vi resultatet.

Tyvärr så är det vad som händer när mobiltillverkarna tycker att det är viktigare att kunna hävda fler features än att ha en bra användarupplevelse.