Problem med USB, någon som har en lösning?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Problem med USB, någon som har en lösning?

Hejsan. Det är så att jag har ett USB som jag behöver komma åt men det funkar inte. Det har funkat felfritt innan men inte längre. När jag sätter in det i datorn så reagerar datorn på att något har kopplats in och den känner av att det är en lagringsenhet men jag kan inte hitta den bland de andra diskarna. Jag kan komma åt egenskaperna på disken och där står det att den har 0 bytes, vilket är konstigt då den innehåller filer. Har testat att koppla in minnet i två datorer, den ena datorn visar inte det alls medans den andra gör det, men så fort jag försöker klicka på minnet så står det "Koppla in en disk" även om datorn läser att den är inkopplad. Någon som
vet hur jag kan lösa det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2014

Är en liten gissning, men om du testat i flera datorer (som du säger) och det har fungerat innan så tror jag du har råkat ut för en ganska vanlig USB Flashminnes död.
Det som ofta sker när detta händer är att den kritiska meta-data infon (typ det som håller reda på alla cellerna på stickan) har blivit oläsbar och disken därför inte hittar något lagringsutrymme, alls.

Man kan ibland lyckas få igång dessa stickor igen med lite knep, men att rädda info från den är betydligt svårare. Du kan ju testa några recovery program och se om nån av dem kan lyckas hitta något på den.