Permalänk

h80 fläkt/fläktar

Hej, jag har h80 och jag undrar vilken/vilka fläktar jag ska välja till radiatorn, be quiet! purewings 2 eller Corsair Air series SP120 High Performance alternativt Corsair Air series SP120 Quiet edition.
Just nu använder jag en BitFenix Spectre Pro.

Visa signatur

Gaming dator spec | Intel Core i7-4790k | MSI Geforce gtx 980 | 16 GB ram | Samsung 850 evo 250 gb SSD | 1 wd blue 1 tb HDD | 1 wd green 2 tb HDD | ASUS Maximus VII ranger | Evga supernova g2 750w | Corsair h100i gtx | Fractal Desigen Define R5

Permalänk

Corsair SP120 Quiet använder jag till min h100i, jätte nöjd!
Tysta och ger bra flöde! Sen är de förbannat snygga också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razer_a7x:

Hej, jag har h80 och jag undrar vilken/vilka fläktar jag ska välja till radiatorn, be quiet! purewings 2 eller Corsair Air series SP120 High Performance alternativt Corsair Air series SP120 Quiet edition.
Just nu använder jag en BitFenix Spectre Pro.

Fläktarna på H80i'n skiljer sig inte så mycket från SP-fläkt serien. Den största skillnaden är att fläktarna på H80i'n har mycket högre RPM. Men det kan du lika gärna ställa in själv i BIOS.

Kör på BeQuiet eller Noctuas NF-F12. Har själv kört med NF-F12 och var supernöjd med dem

Permalänk
Medlem

Kör också på Noctuas NF-F12. Däremot den mer diskreta industrialserien. Trycker mycket luft och hörs knappt.