[C++]Problem med Windows Forms Application

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013

[C++]Problem med Windows Forms Application

Hejsan Sweclockers!
Sysslar med C++ och pluggar programmering 1!
Har börjat med Windows Forms Application och har stött på ett litet problem.
Jag kan nämligen inte få igång programmet. Använder Visual Express 2010.
Får följande error varje gång jag ska starta ett program (oavsett om det är ett nyskapat projekt eller inte):

error C2337: 'STAThreadAttribute' : attribute not found error C2653: 'Application' : is not a class or namespace name error C3861: 'EnableVisualStyles': identifier not found error C2653: 'Application' : is not a class or namespace name error C3861: 'SetCompatibleTextRenderingDefault': identifier not found error C2653: 'Application' : is not a class or namespace name error C2061: syntax error : identifier 'Form1' error C3861: 'Run': identifier not found ========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========

Någon som vet anledningen till det här? Har inte haft några problem med det i skolan och inte heller på min vanliga dator.
Tack på förhand!

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Apr 2010

@Conglo bifoga din kod i en [code]-tagg är du snäll. Det verkar som om du gör lite fel anrop.

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av freddyfresh:

@Conglo bifoga din kod i en [code]-tagg är du snäll. Det verkar som om du gör lite fel anrop.

Vet inte riktigt vad jag gör för fel anrop..
Har nämligen inte skrivit in någon form av kod alls. Det enda jag har gjort är att skapa ett nytt projekt med Windows Form Application, precis som enligt anvisningarna i boken, och när jag försöker anropa programmet får jag dessa felmeddelanden.
Ska försöka!

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||