Hur få fram hyperlink från ett script?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Hur få fram hyperlink från ett script?

Vet inte var jag ska placera denna men prövar här

Jag använder statistik från denna sida

http://kolada.se/

Oavsett statistik får jag samma hyperlänk att ladda ner ifrån

http://kolada.se/?_p=workspace/nt

Går det se det riktiga hyperlänken är eller förstör scriptet det?

Och kolada är en statistik sida från SKL om någon undrar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

Sidan är en SPA byggd i Ext JS. Som du misstänker är alla kontroller (knappar, dropdowns och annat) kopplade till javascript. Varje inmatning av användaren skickar en HTTP POST till sidans URL. Innehållet i POSTen styr vad som visas på sidan.

Jag har inte kollat närmare på det, men det finns nog inget vettigt* sätt att "göra ett bokmärke"/"kopiera en URL" av sidans utseende vid ett visst tillfälle.

Om formattering/utseende inte är viktigt (om du t ex bara är intresserad av att tjonga in rådata i ett kalkylprogram) så har Kolada ett API som kanske kan ge dig det data du söker.

* Print screen finns ju, men då blir det inte så interaktivt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av Hieronymus Bosch:

Sidan är en SPA byggd i Ext JS. Som du misstänker är alla kontroller (knappar, dropdowns och annat) kopplade till javascript. Varje inmatning av användaren skickar en HTTP POST till sidans URL. Innehållet i POSTen styr vad som visas på sidan.

Jag har inte kollat närmare på det, men det finns nog inget vettigt* sätt att "göra ett bokmärke"/"kopiera en URL" av sidans utseende vid ett visst tillfälle.

Om formattering/utseende inte är viktigt (om du t ex bara är intresserad av att tjonga in rådata i ett kalkylprogram) så har Kolada ett API som kanske kan ge dig det data du söker.

* Print screen finns ju, men då blir det inte så interaktivt.

Tack för upplysning

SKL statistik kan laddas ner i 2 format dels xls och pdf och på 2 olika sätt att göra det

Om jag kollar firefox och hämtar källan för nedladdade filer då är url adressen alltid likadan

Jag har planer använda deras källa på en webbsida men då kan inte andra ladda ner källa pga scriptet

Det alternativ jag då får göra i stället

Jag får ta ner deras artikel, därefter ladda upp det på en webbsida så jag därifrån kan få min egen webbsida med deras statistik

Detta hade man sluppit om man fick fram xls eller pdf bakom scriptet

Trädvy Permalänk
Webbutvecklare
Moderator
Plats
::1
Registrerad
Dec 2002

*** Tråd flyttad ***

Abstractions all the way down.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Får hjälpa mig själv då

Kom på det finns online readers och hos vissa kan man sedan dela med sig av den xlm dokument man då vill ha på internet

Får pröva den metoden

Klapp på axeln