Permalänk
Medlem

Vilken HDMI port? PC -> TV?

Hej!

Jag ska ansluta min dator till min TV som har HDMI 2. Det finns dock 4 HDMI portar. HDMI (STB), HDMI(DVI), HDMI(MHL) samt HDMI(ARC).

Vilken av dessa bör jag koppla min kabel till för 4k resolution @ 60hz? Förutsatt att jag har ett grafikkort med HDMI 2.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ph33r:

Vilket tråkigt liv du måste ha. Fick däremot inget svar på min fråga.

Citat:

HDMI DVI

This type of HDMI is HDMI in 2 (DVI) and use to connect to the TV computer or using TV as a display . The feauture of this connection is that the sound that DVI is unable to be transmissed. In the HDMI standard 1.4 audio transmission is possible.

Filter efter PC visar inget, och ovan är allt som det står om "computer". Och jag använder ju ingen DVI kabel.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Bildexpert 📺

STB = Set top box, alltså digitalbox
DVI = Tja, DVI
MHL = Media Home Library, funktion för att ansluta mobil enhet direkt till TV:n
ARC = Audio Return Channel, för att skicka ljud ut ur TV:n till Receiver eller ljudlimpa.

Alla fyra ska ger exakt samma bildmöjlighet. Det är väl främst att du kanske vill ha ARC och MHL till vad det är tänkta till då detta är funktioner som är knutna till just den anslutningen. STB och DVI kan vara skillnader som vilka förinställningar som gäller.